hoedinie Geplaatst 22 maart 2014 Geplaatst 22 maart 2014 Vandaag een dagje met wat verplichtingen en een vader/zoon dag. Kan het nog beter dan dat je dan wat caches uitzoekt om even langs te gaan? Niet echt de tijd om de natuur in te gaan maar dat geeft niet. Er zijn voldoende plekjes voor caches. En zo kwam het dat wij op zoek gingen naar de cache met in zijn naam "Souvenir". Dat klinkt best mooi Aangekomen op locatie stuur ik mijn zoon er op uit om de stash te zoeken. Net buiten de stad aan de rand van de weilanden. Mooi plekje wel. Geen topper, maar een leuke start. Komt er net iemand aanlopen. Ik roep nog naar mijn zoon maar het is al te laat. de beste man ziet mijn zoon al lopen zoeken met GPS. Gelukkig roept hij "O, jullie zijn zeker aan het GPS schatzoeken". Ja inderdaad Terwijl ik met hem in gesprek kom over onze hobby zoekt mijn zoon verder. Ik vertel hem hoe leuk het is om schatten te zoeken en dat de kinderen dan spulletjes kunnen ruilen enzo. En op dat moment komt mijn zoon aangelopen met een modderig filmkokertje. En hoe leg je zo'n man dan uit dat dit erbij hoort? Toegegeven, ik filter er niet op, ik zoek er net zo goed naar hoor, maar na vandaag ben ik nog wat meer voorstander geworden voor het schrappen van micro's en nano's. Ik heb het hem zo goed en kwaad als het kon uitgelegd dat het voor de kids vele malen leuker is als ze een munitiekist vinden en dat was hij dan ook direct met mij eens. Maar wie noemt nou een een kokertje op een plek waar een veel mooiere cache kan liggen een souvenir? Schiet mij maar lek... Uiteindelijk hebben we 6 caches gevonden waarvan er slechts 1 groot genoeg was voor ruilspulletjes. Het was er voor ons niet minder gezellig op. We hebben mooie plekjes gezien, genoten van het weer en ... niks geruild Want van ruilen komt huilen toch?
Team Aragorn Geplaatst 22 maart 2014 Geplaatst 22 maart 2014 Mmm, ja, bij souvenir denk ik altijd aan plastic Eifeltorentjes, barbies in Griekse klederdracht, lepeltjes met het wapen van Amsterdam, Delftsblauwe klompjes met 'Groeten uit Holland'... niet direct dingen die je wilt vinden (of ruilen). Kan aan mij liggen hoor.
Vlindertje Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Daar sta je dan, voor l*l, met een modderig kokertje in je hand, terwijl je jezelf wijsmaakt dat je een geocache hebt gevonden. En waarom denk je dat? Omdat het je is aangepraat door mensen die het eveneens hebben van horen zeggen. En is het kokertje niet gepubliceerd op een site die GEOCACHING.COM heet? Dan is het toch een geocache? Als het geen geocache was hadden de reviewers het wel afgekeurd en die hebben er tenslotte verstand van. Maar ... je weet best wat een échte geocache is. Dat vertel je immers enthousiast aan een voorbijganger. Als je zoon komt aanlopen met het modderige kokertje is iedereen teleurgesteld. Toch ga je uitleggen dat dit erbij hoort. Waarom doe je dat? Waarom vertel je niet dat lang niet iedereen het spelletje snapt? Dat verreweg de meeste cachers denken dat het bedoeling is een kokertje met een papiertje te verstoppen en dat je een puntje krijgt als je het natte propje tekent. Nee, je gaat de voorbijganger vertellen dat het zo hoort. Weliswaar is het vele malen leuker om een munitiekist te vinden, maar ja, dit hoort er ook bij. Misschien zit die voorbijganger nu wel achter de computer te wachten tot zijn serie wordt gepubliceerd. Een hele doos boterhamzakjes, elk met een notitieblaadje! Kokertjes had hij niet meer, maar op die site van geocaching.com staan nog meer zakjes, dus het zal wel goed zijn. En dan dat leuke jochie. "Papa heeft gezegd dat we weer gaan schatzoeken, maar we vinden nooit een schat! Alleen maar vieze kokertjes en plastic zakjes. Maar papa zegt dat dit erbij hoort, dus het zal wel goed zijn. In de kast van opa heb ik ook een kokertje gevonden en volgend weekend ga ik mijn eigen geocache plaatsen!" En papa schrijft dat hij uiteindelijk 6 caches heeft gevonden, terwijl het er maar 1 was. De 6 makers lezen de logjes en bedankjes en denken: "Weer iemand enthousiast over mijn caches, dus het zal wel goed zijn". Teleurstelling alom, steeds meer onnozele troep op de kaart, maar toch blijven we elkaar aanpraten dat het zo hoort. En ach, het was toch gezellig? We hebben mooie plekjes gezien, genoten van het weer, limonade gedronken, een ijsje gelikt, 's avonds lekker gegeten en op tv ook nog een leuke film gezien. Dat was vast niet gebeurd zonder het spannende en avontuurlijke spel GEOCACHING. 1
Hogelanders Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Het kan ook anders. Vanavond/ vannacht weer een geweldige cache ervaring met Drampex/ Wampex elementen: http://coord.info/GC46GJC. Vijf uur onderweg maar het was de moeite waard.
barny Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 als ik zo de bovenstaande cache zie had de cache in deze hoedanogheid nooit gepubliceerd mogen worden bij GC.Com dat betekent dat de revieuwers hier hebben liggen slapen of wat waarschijnlijker is ze weer eens om de tuin zijn geleid omdat iemand zijn zin weer eens door wilde drijven. Als ik de logjes zo vluchtig doorlees is er nagenoeg geen Team die op eigenkracht de tocht heeft kunnen volbrengen, Bijna overal lees ik dat hulp van de co nodig is geweest,,,,,,,,,, Een trend die ik wel vaker zie, waarschijnlijk ontbreken bij sommige spelers de optie Didn't find it bij de keuze die ze hebben om te loggen (alles voor het puntje) Barny
Vlindertje Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Het kan ook anders. Vanavond/ vannacht weer een geweldige cache ervaring met Drampex/ Wampex elementen: http://coord.info/GC46GJC. Vijf uur onderweg maar het was de moeite waard. Weer een team dat bewust discrimineert en medespelers uitsluit van het spel. Schandalig, onsportief en geocaching onwaardig!
Blutch Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Een beetje tovenaar toverd dan gewoon een echte cache uit zijn hoge hoed . TOCH ??
Linkalovers Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 ....Het was er voor ons niet minder gezellig op. We hebben mooie plekjes gezien, genoten van het weer en.... En daar gaat het om . De rest is bijzaak of onnodige ballast . 1
brouwertjes Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Lol weer een draadje met maar één doel ;-)
Blutch Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 (bewerkt) Kokertjes rappen ? 23 maart 2014 bewerkt door Blutch
Dagwacht Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Kokertjes rappen ? Ja, binnenkort op Pinkpop. Met Ali B.
Hogelanders Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 (bewerkt) Het kan ook anders. Vanavond/ vannacht weer een geweldige cache ervaring met Drampex/ Wampex elementen: http://coord.info/GC46GJC. Vijf uur onderweg maar het was de moeite waard. Weer een team dat bewust discrimineert en medespelers uitsluit van het spel. Schandalig, onsportief en geocaching onwaardig! Onzin, gewoon verdiepen in de materie. Vergt gewoon flink voorwerk en daar is niets mis mee. Speciale tools hoeven niet aangeschaft te worden. Sowieso bereid ik mij altijd voor op elke multi. O ja, en op het eind uiteraard een échte geocache met logBOEK. 23 maart 2014 bewerkt door Teamdanhoff
Hogelanders Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 .................... (alles voor het puntje) Barny Dat "puntje" is geen één keer in me opgekomen. Daar hoef je echt geen 5 uur voor te lopen.
hoedinie Geplaatst 23 maart 2014 Auteur Geplaatst 23 maart 2014 Daar sta je dan, voor l*l, met een modderig kokertje in je hand, terwijl je jezelf wijsmaakt dat je een geocache hebt gevonden. En waarom denk je dat? Omdat het je is aangepraat door mensen die het eveneens hebben van horen zeggen. En is het kokertje niet gepubliceerd op een site die GEOCACHING.COM heet? Dan is het toch een geocache? Als het geen geocache was hadden de reviewers het wel afgekeurd en die hebben er tenslotte verstand van. Maar ... je weet best wat een échte geocache is. Dat vertel je immers enthousiast aan een voorbijganger. Als je zoon komt aanlopen met het modderige kokertje is iedereen teleurgesteld. Toch ga je uitleggen dat dit erbij hoort. Waarom doe je dat? Waarom vertel je niet dat lang niet iedereen het spelletje snapt? Dat verreweg de meeste cachers denken dat het bedoeling is een kokertje met een papiertje te verstoppen en dat je een puntje krijgt als je het natte propje tekent. Nee, je gaat de voorbijganger vertellen dat het zo hoort. Weliswaar is het vele malen leuker om een munitiekist te vinden, maar ja, dit hoort er ook bij. Misschien zit die voorbijganger nu wel achter de computer te wachten tot zijn serie wordt gepubliceerd. Een hele doos boterhamzakjes, elk met een notitieblaadje! Kokertjes had hij niet meer, maar op die site van geocaching.com staan nog meer zakjes, dus het zal wel goed zijn. En dan dat leuke jochie. "Papa heeft gezegd dat we weer gaan schatzoeken, maar we vinden nooit een schat! Alleen maar vieze kokertjes en plastic zakjes. Maar papa zegt dat dit erbij hoort, dus het zal wel goed zijn. In de kast van opa heb ik ook een kokertje gevonden en volgend weekend ga ik mijn eigen geocache plaatsen!" En papa schrijft dat hij uiteindelijk 6 caches heeft gevonden, terwijl het er maar 1 was. De 6 makers lezen de logjes en bedankjes en denken: "Weer iemand enthousiast over mijn caches, dus het zal wel goed zijn". Teleurstelling alom, steeds meer onnozele troep op de kaart, maar toch blijven we elkaar aanpraten dat het zo hoort. En ach, het was toch gezellig? We hebben mooie plekjes gezien, genoten van het weer, limonade gedronken, een ijsje gelikt, 's avonds lekker gegeten en op tv ook nog een leuke film gezien. Dat was vast niet gebeurd zonder het spannende en avontuurlijke spel GEOCACHING. Vlinder wat ben je toch een ongenuanceerd typetje wat niet eens de moeite neemt vragen te stellen. Je neem maar aan dat ik het die mijnheer heb uitgelegd dat dit erbij hoort. En ik maak mijzelf niks wijs. Ik doe wat ik wil doen. period! En dat mijn zoon denkt dat dat erbij hoort... Je zet het er notabene als een citaat neer. Waarschijnlijk heb je niet eens de moeite genomen mijn log te bekijken. Voor dat geval hier maar even de log: Na een bezoekje aan het ziekenhuis in Amersfoort nog even een rondje maken met mijn zoon. Deze stond ook op de lijst. Benieuwd naar wat voor souvenir we zouden tegenkomen. Ter plaatse aangekomen ging mijn zoon vol goede moed zoeken. Ik wilde hem nog waarschuwen voor een dreuzel maar het was al te laat. "Jullie zijn zeker aan het GPS schatzoeken" riep de man ons toe. Gelukkig had hij er al eens van gehoord maar wist niet precies wat het nou inhield. Terwijl mijn zoon de stash aan het zoeken was legde ik hem uit hoe deze mooie hobby in elkaar zit. En ook dat het leuk is om met de kinderen te doen omdat er vaak wel wat te ruilen is of omdat er veel aandacht is geschonken aan de "schat" . En dan komt je zoon terug met een koker. Hoe leg je nou aan een vreemde uit dat dit de hobby is waarvoor je de omgeving afstruint. Hij begreep er maar weinig van. We hebben verder ook geen souvenir aangetroffen en hebben de beste man uitgelegd hoe het ook kan zijn en dat het wel degelijk een leuke hobby is. Ja, ik log hem wel. En probeer dan ook meteen duidelijk te maken dat het wel degelijk mooier kan. Bemoedigen helpt nou eenmaal vele malen beter als dat azijnzeiken wat jij hier keer op keer verspreid. En nee brouwer, dit is niet weer een draadje met datzelfde doel. Mijn doel was om enerzijds teleurstelling te delen, waarbij ik het dus volledig met Vlinder eens ben, en anderszijds te laten zien dat je ondanks wat teleurstellingen best een gezelligde dag kan hebben 5
Hogelanders Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Tja Hoedinie, ergens zie ik twee mopperende, oude muppets voor me. Commentaar geven vanaf een balkonnetje. Maar ergens ook wel weer lachwekkend.
Aanbevolen berichten