Spring naar bijdragen

Help Hoe Werkt De Etrex 20....

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een etrex 20. Vandaag begonnen met het uitdiepen van het apparaat en dat valt nog niet mee. Als ik op de site http://www.geocaching.com een cache zie weet ik niet hoe ik deze op de etrex krijg. Ik klik de cache aan en zie stuur naar mijn gps, als ik dit aanklik moet ik akkoord gaan met de licensie. Ik submit en vervolgens gebeurd er niets...ik kan wel 30 keer op submit drukken maar het enige wat er in beeld komt te staan (heel snel en heel klein) wachten op http://www.geocaching.com/ en dat is het. Klik ik op het log waypoint bestand dan staat er een heel verhaal in het Engels waar ik niet veel van begrijp....

Ik ben geen premium lid maar het moet toch wel mogelijk zijn om een cache naar de etrex 20 te downloaden? Of moet ik alle coordinaten los in voeren? Via diverse forums lees ik over een log bestand (voor niet premium leden) GPX (premium lid en niet van toepassing voor mij) en GSAK (en daar begrijp ik helemaal niets van). Het doorspitten van diverse vragen heb ik gelezen dat elke garmin automatisch is voorzien van GSAK? of is dat niet zo? en hoe kan ik dit koppelen aan http://www.geocaching.com? Op de 1 of andere manier lukt met het niet om een cache op mijn etrex te krijgen. Ik heb het usb kabeltje aangesloten maar in welk mapje moet de log, gsak verschijnen?

Heeft iemand een handleiding in jip en janneke taal?

HELP

Geplaatst

GSAK is niet een programma voor op je gps. Kijk verder maar op http://www.gsak.net.

Voor het sturen van een cache naar je gps zul je je gps aan de computer moeten aansluiten en de communicator plugin moeten installeren. Die werkt alleen niet zo best onder internet explorer 11, dus kun je beter firefox of chrome gebruiken.

En verder is het misschien handig om eens met een cacher uit je buurt af te spreken die je op weg kan helpen met je etrex 20

Geplaatst

Oke dank je wel voor je antwoord. Ik via Garmin de communicator plugin proberen te installeren maar klopt het dat je deze alleen kunt gebruiken via de garmin site? Ik maak alleen gebruik van chrome.

En nu misschien wel de belangrijkste vraag...wie o wie kan mij helpen en komt uit de buurt van Emmen?

Geplaatst

Als je in Chrome op geocaching.com een cache uitzoekt en klikt op Send to GPS, krijg je als het goed is een pop-up van de Garmin Communicator Plugin. Daar moet je kiezen voor Garmin, find device. Controleer of hij inderdaad je etrex 20 herkent (zo niet, dan moet je eerst de drivers voor je gps nog installeren). Als dat gelukt is, kun je de cache naar je gps versturen.

Succes!

Geplaatst

Voor het tweede deel van de vraag: op events in de buurt kun je de nodige liefhebbers verwachten

Zo kun je wat contacten opdoen - er is altijd wel iemand die je wegwijs wilt maken of een keertje samen wilt geocachen.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb het meeste geleerd van andere cachers die me tijdens het cachen steeds meer dingen uitlegden over me gps en over gsak dus ik raad u aan om eens te kijken of je niet eens met iemand samen een multie kan doen om zodoende je gps beter te leren kennen.

Ja als je geen premium bent dan krijg je wel je caches naar je gps enkeld niet de beschrijving of de hints dat is wel een groot nadeel vind ik

ik ben daar eventueel ook bereid toe om u op deze manier te helpen maar als ik hier in tekst moet gaan vertellen hoe die werkt dan is het lastig te begrijpen wellicht

bewerkt door elmo1979
Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie berichten.

Het is me gelukt om via de computer caches naar de gps te verzenden (dank je wel Fotogravinnetje)!! En vandaag ben ik aan het cachen gegaan. Bij de "makkelijke" caches had ik een behoorlijke afwijking, soms wel tot 8 meter. Maar ervaring leert als je op een weg aan het zoeken bent tussen twee weilanden en er staat 1 boom dat het bijna niet te missen is waar de cache zich kan bevinden. Ik had mijn telefoon meegenomen voor de hints. Daarna zijn we nog even naar het bos gegaan en daar had ik amper een afwijking.

Elmo1979, het klopt helemaal wat je zegt, via een tekst is veel te lastig en in de praktijk leer je het meest. Ik ga mij wat meer richten op events. Want er zijn daar vast en zeker mensen die ook een etrex 20 hebben.

Geplaatst

Hoi

Gefeliciteerd met jouw etrex 20. Ik heb deze mede van verjaardagscentjes ook aangeschaft een maand geleden. Is werkelijk een mooi apparaatje. Ik heb veel geleerd van een fimpje op youtube waarin in Nederlands de instellingen van de etrex besproken wordt. Daar kan geen papieren handleiding aan tippen.

Qua nauwkeurigheid vind ik de etrex 20 niet optimaal, de iphoneapp is op het vlak van de laatste meters veel nauwkeuriger. Maar beide kunnen elkaar goed aanvullen.

Veel plezier!

Geplaatst

Het onderwerp is naar mijn mening "Help hoe werkt de Etrex 20"

Vergelijkingen of een smartphone beter is dan een GPS, of andersom horen hier niet thuis.

Geplaatst

Het onderwerp is naar mijn mening "Help hoe werkt de Etrex 20"

Vergelijkingen of een smartphone beter is dan een GPS, of andersom horen hier niet thuis.

Gezellig hier, nog nooit mee gemaakt.

Berichten verwijderen omdat de moderater vind dat het er niet bij hoort.

Is het hier een kleuterklas of heb je thuis niks te zeggen?

Groetjes van Appie uit Delft en zijn lesje geleerd heeft.

Geplaatst

Mischien was het modderatortechnisch handiger geweest om de off-topic berichten te verplaatsen in een nieuw draadje , ikzelf ben ook wel nieuwsgierig naar de meningen en feiten of de smartphones slechter/beter zijn dan een GPS-r. :thumbup:

On topic, ikzelf heb een Etrex 30 en merk dat als ik een PQ inlaad via de windows verkenner ( XP ) ik altijd moet controleren op de etrex zelf, dat ze er ook wel in staan.

Ik zie ze dus vaak wel via de verkenner dat ze er in staan maar de etrex herkent ze niet.

Waarschijnlijk te maken met het feit dat XP vaak moeilijk de USB weer ontgrendeld.

Meer gebruikers met die ervaring? :xmas:

• 2 months later...
Geplaatst

Goedemorgen

Ik heb een vraagje over het lopen van een multcache:

Bij het lopen van een cache waar je steeds het volgende WP moet berekenen, voer ik het nieuwe coördinaat in in het vakje volgend stadium. ik zie dan meteen op de kaart waar ik naartoe moet, dat is geen probleem.

Het volgende WP doe ik dan weer op dezelfde manier.

Vraag is of het mogelijk is deze WP s ergens terug te vinden op de GPS?

De WP s verdwijnen namelijk als je het volgende invoert (track blijft wel zichtbaar). Heb geprobeerd de WP s te loggen (log volgend stadium) maar dan wordt de hele cache gelogd.

Ik weet natuurlijk dat het mogelijk is de WP s allemaal in te voeren in de Waypoint manager, maar ik ben benieuwd of het nog anders kan.

Groeten van regenboog2

Geplaatst

Wat ikzelf doe is bij elke waypoint waar ik dan kom even het joystickje ingedrukt houden om een waypoint ter plekke aan te maken.

Misschien omslachtig maar werkt wel.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...