Spring naar bijdragen

Dhz: Aanvragen Activatiecode Werkt Niet


hoedinie

Aanbevolen berichten

Als ik mijn nickname invul krijg ik:

 

Er is een probleem met het aanvragen van de activatiecode.
Mogelijk is de naam hoedinie in de BeNeLux nog nooit gebruikt voor het loggen of plaatsen van een cache.
Ook kan het zijn dat het NIET je nickname op geocaching.com is, maar je nick op een andere site.

 

 

Wat nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je terecht kunt op .com en dit forum kun je om te geocachen en vragen te stellen vooruit.

Daarnaast zijn er nog andere mogelijkheden om gegevens en stats te verkrijgen. Even googlen en je komt een heel eind.

Misschien dat het hier ooit wederom op orde komt. Als het zover komt een erg handige site, tot die tijd afwachten en op een ander manier doen wat je wilt doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jarenlang gaf deze site met tal van innovatieve functies de toon aan: kaarten, selectiemogelijkheden, statistieken, waarderingssystemen. GC.nl was een voorbeeld voor GC.com, dat in de loop der tijd de meeste functies overnam. De functies werkten daar ook beter omdat GC.com de database beheert en direct toegang heeft tot de meest actuele gegevens. Dat GC.nl zich sinds 2006 niet of nauwelijks heeft ontwikkeld komt ook door het overlijden van de programmeur, Reintje de Vos, die in meerdere opzichten onvervangbaar bleek.

 

Er zijn echter ook functies bewust stilgelegd, zoals de statistieken. Deze werkten de punten- en 'metaaljacht' in de hand en stimuleerden de infantiele strooi- en raapcultuur, die draait om kwantiteit in plaats van kwaliteit. Door de metaal- of schaamstaaljacht, waarbij zich enkele ernstige incidenten voordeden, kreeg geocaching een slechte reputatie bij met name natuurbeheerders en dreigden hele gebieden voor het spel te worden gesloten.

 

Het zou beter zijn alle niet-werkende functies te verwijderen zodat nieuwkomers niet in verwarring worden gebracht, maar volgens de beheerder wordt er gewerkt aan een nieuwe site, dus daar wachten we maar op.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jarenlang gaf deze site met tal van innovatieve functies de toon aan: kaarten, selectiemogelijkheden, statistieken, waarderingssystemen. GC.nl was een voorbeeld voor GC.com, dat in de loop der tijd de meeste functies overnam. De functies werkten daar ook beter omdat GC.com de database beheert en direct toegang heeft tot de meest actuele gegevens. Dat GC.nl zich sinds 2006 niet of nauwelijks heeft ontwikkeld komt ook door het overlijden van de programmeur, Reintje de Vos, die in meerdere opzichten onvervangbaar bleek.

 

Er zijn echter ook functies bewust stilgelegd, zoals de statistieken. Deze werkten de punten- en 'metaaljacht' in de hand en stimuleerden de infantiele strooi- en raapcultuur, die draait om kwantiteit in plaats van kwaliteit. Door de metaal- of schaamstaaljacht, waarbij zich enkele ernstige incidenten voordeden, kreeg geocaching een slechte reputatie bij met name natuurbeheerders en dreigden hele gebieden voor het spel te worden gesloten.

 

Het zou beter zijn alle niet-werkende functies te verwijderen zodat nieuwkomers niet in verwarring worden gebracht, maar volgens de beheerder wordt er gewerkt aan een nieuwe site, dus daar wachten we maar op.

 

En we wachten al vanaf 2007

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wacht nergens meer op en verwacht gezien de gang van zaken in het verleden ook niks nieuws meer.

Ik hoop alleen dat de informatieve waarde van het forum behouden blijft en dat daardoor de verschillende kanten van het spel geocaching allemaal aan bod kunnen blijven komen.

Dat het forum een interessante plek voor nieuwkomers, oudegedienden en vragenstellers blijft.

En dat de persoonlijke opmerkingen die er bij sommige topics in de hitte van de discussie uitgeslingerd worden zoveel mogelijk via PM gevoerd worden.

Ik blijf het echter jammer vinden dat ondanks de herhaaldelijk door meerdere mensen gedane suggesties bepaalde niet meer werkende knoppen en functionaliteiten gewoon te verwijderen niet meegenomen lijken et worden. En dat er steeds weer (gelukkig) nog forumdeelnemers zijn die het geduld kunnen opbrengen om uit te leggen waarom de statistieken niet meer functioneren, waarom de .nl kaart niet meer functioneert, waarom je vaak geen Geo d'Ors meer kunt uitreiken enz. enz.

Kleine moeite, groot plezier.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het zou beter zijn alle niet-werkende functies te verwijderen zodat nieuwkomers niet in verwarring worden gebracht, maar volgens de beheerder wordt er gewerkt aan een nieuwe site, dus daar wachten we maar op.

 

Dat er (ooit) een nieuwe site komt is natuurlijk geen reden om alle niet-werkend functies op de site te laten staan. Als die nieuwe site er is zien we dan wel weer wat er aan nieuwe functies zijn bijgekomen.

In de tussentijd laat ik mijn bookmark naar deze site maar naar forum.geocaching.nl wijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...