Vindplaats Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 (bewerkt) Er zijn talrijke mensen die min of meer kleurenblind zijn. Voor de geocachers die hiermee te maken hebben kan het problematisch zijn als zij bij het geocachen een vraag met een bepaalde kleur moeten beantwoorden. Daarom wil ik de cache owners vragen bij het samenstellen van hun wandeling hier rekening mee te houden. Vindplaats 18 november 2013 bewerkt door Vindplaats
@rend Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 Dank je voor de opmerking, maar soms kunnen we er niet omheen. Maar we zijn bij onze cache er van uitgegaan dat een multi veelal met meerdere personen gelopen wordt en dan zal dit probleem minder aan de orde zijn. Onze cache bestaat al vele jaren en we hebben nog nooit klachten gehad.
Vindplaats Geplaatst 18 november 2013 Auteur Geplaatst 18 november 2013 Als er met meerdere mensen gelopen wordt dan is het inderdaad geen probleem. Echter er zijn veel cachers die alleen lopen, Zie het gedeelte Samen Geocachen en als je nog nooit klachten vernomen hebt dan wil dat nog niet zeggen dat die er niet zijn. Overigens zoals je schreef was het van mij een opmerking, meer een pleidooi en geen klacht.
Sivota Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 (bewerkt) Het onderwerp is hier ooit eerder onder de aandacht geweest, maar dat is lang geleden. @ Vindplaats: Misschien is het wel aardig dat je hier iets verteld over wat er zoal lastig kan zijn bij geocachen voor kleurenblinden. Ik zou zelf niet weten waar precies rekening mee te houden... 18 november 2013 bewerkt door Sivota
Fotogravinnetje Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 Voor onderweg kun je met Android gebruik maken van de color to pattern camera. En er zullen wel meer van dergelijke apps zijn, zodat je toch weerstanden-puzzels op kunt lossen of vragen als: welke kleur heeft dit paaltje bovenaan. 1
Vindplaats Geplaatst 18 november 2013 Auteur Geplaatst 18 november 2013 Naar aanleiding van het bericht van Sivota zal ik hier twee voorbeelden geven waar ik onlangs mee te maken heb gehad. Gisteren heb ik een cache gelopen waarbij je de kleur van de figuren die op de plek van het Waypoint staan moest noemen, waarbij je dan de letterwaarde van de vierde letter moest aftrekken van de letterwaarde van de derde letter Volgens mij was dat bruin, maar voor de zekerheid heb ik dat bij een voorbijganger geverifieerd en die zij mij dat het groen was. De co had ook kunnen vragen hoeveel figuren daar stonden. Een tweede voorbeeld: bij een cache in het bos was de vraag: Welke route loopt hier waarbij je moest kiezen tussen geel + rood, geel + blauw, rood + wit of rood + groen. Er had ook gevraagd kunnen worden uit hoeveel kleuren de route op dat desbetreffende paaltje bestond. Een hulplijntje heeft mij geholpen. Bij deze twee voorbeelden is het gelukt om via anderen de goede antwoorden te vinden, maar dat is helaas niet altijd zo.
Casteel Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 Voor onderweg kun je met Android gebruik maken van de color to pattern camera. En er zullen wel meer van dergelijke apps zijn, zodat je toch weerstanden-puzzels op kunt lossen of vragen als: welke kleur heeft dit paaltje bovenaan. Toch wel weer handig dat daar apps voor zijn. Geniaal!
Fotogravinnetje Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 (bewerkt) Als er niet al een dergelijke app geweest was, had ik het als een goede reden gezien om eens een app te gaan leren bouwen 18 november 2013 bewerkt door Fotogravinnetje
MacDD Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 Vindplaats? Wist je vantevoren dat je deze vragen ging krijgen?
Vindplaats Geplaatst 18 november 2013 Auteur Geplaatst 18 november 2013 Voor onderweg kun je met Android gebruik maken van de color to pattern camera. En er zullen wel meer van dergelijke apps zijn, zodat je toch weerstanden-puzzels op kunt lossen of vragen als: welke kleur heeft dit paaltje bovenaan. Toch wel weer handig dat daar apps voor zijn. Geniaal! Weet je of er ook zo iets bestaat voor de I Phone? Ik heb Color converter gevonden, maar die is helaas niet meer beschikbaar.
Vindplaats Geplaatst 18 november 2013 Auteur Geplaatst 18 november 2013 Vindplaats? Wist je vantevoren dat je deze vragen ging krijgen? Ja, dat wist ik. Sommige kleuren kan ik wel onderscheiden en andere weer niet. Daar ik vooraf meestal niet weet welke kleuren het betreffen had ik nu de keus of de cache niet proberen of toch doen en kijken of de kleuren door mij te zien zijn of iemand vragen.
brouwertjes Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 Voor onderweg kun je met Android gebruik maken van de color to pattern camera. En er zullen wel meer van dergelijke apps zijn, zodat je toch weerstanden-puzzels op kunt lossen of vragen als: welke kleur heeft dit paaltje bovenaan. Toch wel weer handig dat daar apps voor zijn. Geniaal! Weet je of er ook zo iets bestaat voor de I Phone? Ik heb Color converter gevonden, maar die is helaas niet meer beschikbaar. http://www.iphoneclub.nl/187426/kleur-herkent-kleuren-met-behulp-van-iphone-camera/
MacDD Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 Vindplaats? Wist je vantevoren dat je deze vragen ging krijgen? Ja, dat wist ik. Sommige kleuren kan ik wel onderscheiden en andere weer niet. Daar ik vooraf meestal niet weet welke kleuren het betreffen had ik nu de keus of de cache niet proberen of toch doen en kijken of de kleuren door mij te zien zijn of iemand vragen. Mijn tip? Iemand meenemen.
Team WilP Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 Daltonisme en of slecht kleuren onderscheiden heeft me onderweg nog geen problemen opgeleverd, wel bij het oplossen van puzzels. Maar gelukkig was er altijd wel hulp en ga ik vrijwel nooit alleen op pad dat scheelt natuurlijk ook wel.
Casteel Geplaatst 18 november 2013 Geplaatst 18 november 2013 Er schijnt toch ook een attribute voor te zijn waarmee je kunt aangeven dat 'kleuren kunnen zien' een vereiste is om de cache te kunnen lopen?
Aanbevolen berichten