Spring naar bijdragen

Even Voorstellen


Cachetor

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Stakker,

 

Met die naïviteit en de goede bedoelingen zijn vele voor je ook aan deze klus begonnen, maar al die goeie bedoelingen ten spijt hebben bijna al je voorgangers dat allemaal evenzo snel weer vergeten,en vervalen ze zich in geërgerde reacties, daardoor verkeerde beslissingen te eigenwijs om het terug te draaien met alle negatieve gevolgen van dien

 

nu zal je alles meemaken van de grootste idioten wat het geocachen in zich bergt,

ik wens jou daarmee dan ook een stalen muur om je ziel, een aalgladde rug en een goeie psieg toe wil je ongeschonden uit de strijd komen die het modereren met zich mee brengt

je zal kennismaken met de dwazen die er alles aan zullen doen om jou te beschadigen, en gewetenloos daar mee door blijven gaan om hun zin door te drijven.

je zal kennis maken met wolven in schaapskleren, die geen enkele moer om dit forum geven maar wel als Kleijne kindertjes op de rapporteerknop drukken en als je niet snel genoeg hun zin (andere mensen monddood willen maken) geeft elke 5 minutenop die knop blijven rammen

die zelfde mensen die geen enkele bijdrage bijdragen op dit forum behalve mensen te rapporteren, niet om de reden wat ze zeggen maar omdat ze wat zeggen

mensen die alleen posten om te zeggen dat ze niets posten omdat ze zich ergeren aan mensen die ze dan wel weer aan alle sociaal media kanten blijven volgen

de slangekuil waar je nu ingestapt ben, de gevolgen niet is te overzien zal je ondanks je leeftijd voor altijd een aanslag op jou gedachten zijn wat de geestelijke toestand van de gemiddelde "geocacher" is geworden.

jou grootste uitdaging als dan ook zijn het langer dan je voorgaande 4 wannabi motjes aan te blijven, het schiften van mensen met andere bedoelingen (verkeerde) op dit forum, en de mensen voor die dit forum (meer is het helaas niet) toch nog een warm hart toedragen , ik hoop dat je dat machtig ben, het zal met de aankomende tijd wel bewijzen

 

dat je onder een ander account modereert zegt mij eigenlijk al genoeg, te bang om je openlijk te verantwoorden, het bang zijn om te worden aangesproken op jou (mis)daden tijdens het uitoefenen van je hobby? (ben je wel een echte geocacher?) het aangesproken worden in het veld of tijdens events is schromelijk overdreven en je verschuilen dus totaal nutteloos, als je echt oprecht van hart en ziel ben, mag en kan je terecht trots zijn op wat je hier doet, als je niet oprecht ben dan verschuil je je net als mensen met verkeerde bedoelingen achter een 2e of 3e account (om maar niet aangesproken te worden) Leermomentje, een gratis tip van mij om mijn goeie bedoelingen te tonen

 

je mag mij later ook wel bedanken voor deze post en zeggen dat ik (alweer) gelijk heb gehad, uiteindelijk heb je meer aan een oprechte (welkomst) verhaal dan al dat "welkom, ow wat leuk, hiep hoi staak de vlag uit, steek de veer meer in je......." en veel meer van dat nietszeggende geneuzel van net zo veel niet zo veel zeggende huili huili mensen in dit draadje

 

Barny

 

om met de woorden van de nachtburgemeester te praten:

Dat je teweegbrengt is meer van belang dan wat je teweegbrengt

  • Top! 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had niet verwacht dat het deze keer zo snel zou ontsporen.

Mensen die praten over kapen van draadjes.

Draadjes ontsporen niet door gelambal, maar door agressieve toetsenisten.

 

Barny, ik heb het niet over jou, want jij hebt tenminste nog een verhaal te vertellen.

 

Als ik moderator was, dan zou ik dit draadje nu sluiten, maar gelukkig ben ik geen moderator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom CacheTor,

Het is goed om weer een actieve moderator te hebben. Een forum ( zoals deze :wistling: ) kan eigenlijk niet zonder. Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven ( hoewel ik dat niet kan begrijpen ), maar iedereen zijn ‘ding’.

Ik denk dat Barny zo’n beetje alles heeft uitgelegd en daar kan ik het soms mee eens zijn. Behalve dit stukje:

....dat je onder een ander account modereert zegt mij eigenlijk al genoeg....

Natuurlijk moet je modereren onder een andere naam, dan die je gebruikt, als je een cache-log schrijft. Hierdoor is het 100% duidelijk, wie ( in welke persoon ) wat schrijft en hoe je daarop moet ( of kan ) reageren. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat CacheTor een andere 'kijk' op zaken heeft, dan de geocacher-persoon-CacheTor.

Suc6 :thumbsup:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Cachetor. wil wel een heel verhaal gaan typen, tips en adviezen meegeven, maar volgens mij is dat volstrekt overbodig. Ik denk dat je het forum zeer goed kent, en mag aannemen dat je je niet voor niets hebt aangeboden als moderator.

 

Heel veel succes gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Modereren.

Een lastige zaak. Zeker op dit forum met vele gehaaide mannen (M/V) op leeftijd. Die laten zich niet meer opvoeden. Die transformeren alles in een wedstijd vérplassen.

Het stoppen van geruzie, grove taal, beledigingen en gescheld is natuurlijk zeer nuttig. Maar de grens is niet eenvoudig te trekken op een forum waar de aanspreektitel "stakker" is, en "onhandig persoon" een geuzennaam. Gewenning maakt dat zelfs de spellingcontrole zonder blikken of blozen woorden als "kokerkneus", "schaamstaaljager" en "temende trol" accepteert. Het gaat hier om emotionele en dus subjectieve waarden, die door iedereen anders worden gevoeld.

 

Nog lastiger is het te beoordelen of iets ontopic is. Als discussies goed lopen en ergens over gaan, dan leidden ze vanzelf naar het volgende onderwerp. Dat amputeren en opsplitsen in afzonderlijke draadjes is de dood van iedere discussie. Het is onmogelijk dat te modereren zonder de schijn van partijdigheid op je te laden. Of de schijn de vrijheid van meningsuiting te beknotten.

 

Aan de andere kant heeft ieder draadje ongeacht het oorspronkelijke onderwerp de wonderbaarlijke tendens te muteren in een discussie ove de afmeting van de cache, het logBOEK en ruilspulletjes. Op de één of andere manier kun je dat als moderator ook weer niet laten gebeuren.

 

Samenvattend:

Krachtig optreden leidt tot een stil forum, zacht optreden leidt tot de schijn van partijdigheid. De uiteindelijke evenwichtssituatie is de dingen maar op hun beloop te laten en alleen te reageren op klachten van meerdere kanten.

 

Kortom: ik wens je veel wijsheid.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote nut van moderatie is, dat (sommige?) mensen eerst gaan nadenken voordat ze iets op het forum zetten. Of je nu post voor de gezelligheid, om vragenstellers vooruit te helpen of om jouw eigen visie op geocaching uit te dragen: weinig mensen zullen erop uit zijn om een ban aan hun broek te krijgen. Dus wie van zichzelf weet dat z'n posts soms op (of over) het randje zitten, schrijft misschien iets minder extreem. En dat komt de kwaliteit en de sfeer ten goede.

Cachetor, veel succes.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Aragorn, ik geef jou gelijk als het zo zou werken. Ik denk echter altijd even na, maar ben sneldenkend en soms ad rem. Maar of mijn bijdragen op het randje van de afgrond zitten dan wel een vrije val maken richting rapporteerknop, kan ik niet altijd inschatten. Ik heb twee waarschuwingspunten in de prijzenkast staan, maar beide keren totaal onverwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...