Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Eergisteren kwam ik tijdens een voorbereidende wandeling voor een nieuwe cache, langs een verkeersbord met een Munzeesticker.

Normaal loop ik natuurlijk niet in de buurt van verkeersborden als ik iets met cachen doe; want cachen doe je in het bos, op het strand, in de duinen, in de weilanden, struiken, riolen, bomen, Lost Places.

Maar goed, ik liep op een verharde weg, me oriënterend op een een mogelijkheid voor een nieuwe cache en ik zag een sticker op een verkeersbord.

Een QR code.

Nou heb ik niets tegen QR codes, mits zinvol gebruikt.

Ik heb zelf een cache (X), zie hieronder, waarin zinvol gebruik wordt gemaakt van QR codes.

Maar dit is iets anders, dit is het nieuwe cachen.

Na Rondje ...., Stip op de kaart, Powertrail, enz, is dit het absolute summum van zwakzinnigheid.

Een sticker scannen voor een puntje.

Ik heb natuurlijk de sticker gescand, maar dan ..........

Ga ik hier iets mee doen?

Verval ik tot een absoluut dieptepunt?

Wordt ik een onhandig persoon (@B)?

Of blijf ik slowcacher?

That's the question.

Antarctica

• Top! 1
Geplaatst

Wordt ik een onhandig persoon (@ B)?

Of blijf ik slowcacher?

That's the question.

Antarctica

Ik ben benieuwd, Maar ik denk dat je de verleiding wel kunt weerstaan!!!

Geplaatst

Wordt ik een onhandig persoon (@ B)?

Of blijf ik slowcacher?

That's the question.

Antarctica

Ik ben benieuwd, Maar ik denk dat je de verleiding wel kunt weerstaan!!!

Verleiding?

Verleiding is een Duveltje, ronde vrouwelijke vormen, een sigaar op de Willem Wensinkbank.

Een sticker op een verkeersbord is geen verleiding.

Antarctica

Geplaatst

Wees gerust Antarctica, vol van genade.
De Heer is met U.
Gij zijt de gezegende onder de cachers.
En gezegend is jouw zus,
de vrucht van uw moeder.
Schijnheilige cachers, kinderen van Grounspeak,
bid voor ons, zondaars,
nu en in het uur van onze daad. Amen.

Geplaatst

er is redding voor je.jij zoekt toch ook geen kokers

vandaag sprak ik op het OfZE event ook meerdere uitgesproken mensen bijna allemaal zweerde ze het Munzeeen af het was niks het is niks.

tegelijkertijd was hun antwoorden ze positief op mijn vraag of ze wel de weggeworpen kokers en nono's zochten, daarmee bevesetgend hoe gesleten hun persoonlijkheid is

enkele vonden het juist een pre dat daarvan de logrolen vochtig waren omdat dan hun stempel beter over kwam

laat mij dan maar met schone handen een stikker scannen, een trilling in mijn handen voelen als bewijs dat de stikker gescand is, dan een logrolletje doordrenkt met een onbekende vochtige substantie op een plek neergeworpen waar een mooie schone stikker niet zal misstaan

Barny

Geplaatst

Hoi Barny, blij weer eens iets van je te horen. Je bent dus inmiddels ook afgedaald naar het niveau van scannen van QR-codes?

Vandaag heb ik voor het eerst een e-vent bezocht en gelukkig was er ook een voltallige e-girl aanwezig. Ik heb de parkeerplaats continu in de gaten gehouden, hopend op de verschijning van een geel monster. Ik had voor de zekerheid een klein kratje cola in de aanhangwagen staan. Helaas, je bent niet verschenen. Jammer, er lagen voor een drietal caches QR-codes op de tafel, weliswaar zonder eindcoördinaten. Maar desondanks, het was en gezellige middag.

Geplaatst

Ant. het doet me deugd om te lezen dat je weer loopt te piekeren over een nieuw te leggen cache. Een man zoals jij bent, kan niet te lang stilstaan bij een paal met daarop een munzee stickertje, jij bent en blijft een doener die gaat voor kwaliteit, en dat zorgt ervoor dat je slowcacher bent en blijft, Doch de caches die jij gedaan hebt zijn stuk voor stuk pareltjes.

Geniet van je sigaar en het uitzicht op de Willem Wensinkbank en heel misschien rook ik er in de toekomst eentje met je mee.

• Top! 1
Geplaatst

Maar dit is iets anders, dit is het nieuwe cachen.

Na Rondje ...., Stip op de kaart, Powertrail, enz, is dit het absolute summum van zwakzinnigheid.

Een sticker scannen voor een puntje.

Hoe kom je daar toch bij? Munzee heeft niets te maken met geocachen! Cachen betekent niet 'iets vinden met behulp van het GPS'. Volgens die definitie is iedereen die met TomTom zijn bestemming bereikt aan het cachen.

Cachen is het zoeken van een GEOCACHE met behulp van het GPS. Geocaches zijn containers met ruilspullen en een logboek, geïnspireerd op de CACHES met voorraden en een logboek, die in de pionierstijd waren geplaatst langs routes door de Amerikaanse wildernis. Een sticker kan nooit een cache zijn, net zo min als een filmkokertje een cache kan zijn, simpelweg omdat je met een sticker of filmkoker het spel geocaching niet kunt spelen zoals het door de bedenker is bedoeld (ruilen/handelen). Munzee en kokerrapen staan los van geocachen. Het zijn varianten van het GPS-spel Puntenjagen, het Grote Paaseieren Spel of hoe je het ook wilt noemen.

• Top! 3
Geplaatst

Het zijn varianten van het GPS-spel Puntenjagen, het Grote Paaseieren Spel of hoe je het ook wilt noemen.

Pepernoten met een beperkte houdbaarheid.

Geplaatst

Od, beste kerel, morgenstond heeft goud in de mond, ik stond al vanaf 2:30 in de ochtend op de parkeerplaats van het op jou te wachten.

uit pure verdriet heb ik dan bij het krieken van de dag een wat inspiratie van jou hand opgedaan

helaas moest ik de volle afstand van de parkeerplaats tot aan de vochtige plastikbak zelfs 2 maal afleggen omdat de co van alles in de "hint" kader ----- waar notabene aangegeven staat om de inhoud zo kort mogelijk te houden ------- van alle niet te doende zaken opkalkt maar voor de uiteindelijk cache lokatie "zie spoilerfoto" neerzet, natuurlijk had ik daar geen apparaat met internet bij me

natuurlijk was ik bij dat #AGE event aanwezig, geen event is compleet als ik er niet ben geweest, heb de mensen als kippen zonder kop op het veld zien lopen alleen maar turend op hun schempje om noten eekhorens en wolven over te brengen

ik heb gezien dat er de nummers van alle inkomende TB en coins op een apart vel geschreven werden die het sneue volk dan toegestuurd krijgt om allemaal te discufferen om daarmee de eigenaren van de TB en Coins 10 tallen meeltjes te spammen met de wervelende inspiratieloze teksten "gezien op het AGE event" totaal nutteloos en hersenloose bezigheid die nergens voor deugt en dient

ik heb ook stoere volwassen mannen gezien op de parkeerplaats die op dat moment als kleijne jochies foto's namen van autotjes om dan thuis ook die totaal inseratieloze texst te schrijven naar mensen die er ook totaal niets om geven wat ze te lezen krijgen omdat ze hetzelfde dwaasheid ook bij anderen doen, wat een wereldvreemde (geo) wereld leven we eigenlijk in,

Zo aanwezig zijn bij een geocache Event laat de oplettende mens de idioterie wat de medemens in zich heeft toch wel erg duidelijk naar voren komen

dus Od, ik was daar duidelijk aanwezig toen jij je schoonheidsslaapje nog aan het doen was

daarna ben ik naar het #OFZE gegaan om daar me wederom te verbazen over het rariteitenkabinet wat denk zich te bezigen met "geocachen"

Barny

• Top! 2
Geplaatst

En? Heb je een leuke dag beleefd? Wordt er hier niet altijd gezegd... "Je hóeft dit of dat toch niet te doen".... Wat trekt jou dan aan in een event, dat het negatieve overstijgt? Leg dat eens uit aan iemand, die nog nooit op een event geweest is en dat ook nooit bij zijn volle bewustzijn zal doen....

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb niks met Munzees, maar mensen die er plezier in hebben, moeten het vooral doen. Het argument dat je beter met schone handen een sticker kan scannen dan een vies kokertje op te rapen, gaat niet helemaal op. Want die vieze kokertjes rapen we toch helemaal niet? Die negeren we! Net als die stickers, want dat is een andere site, met een app op een slimme telefoon. Dus buiten dat ik weleens ergens een QR code zie buiten, gaat het langs me heen.

bewerkt door stekelbaars
Geplaatst

TT, wat trekt miljoenen mensen naar een van de vele SBS^6 zenders om zich daar avond na avond te vergapen aan andere mensen die zichzelf daar totaal voor schut zet?

ik kijk daarom bijna geen Tv en zeker niet naar die schaamteloze vertoningen

ik Munzee zo af en toe, omdat de huidige geocache communitie geen "normale" cache kan neerleggen , een soort vervangen van een ander tijdverdrijf

Barny

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...