Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Er is nieuwe FW uit. Ik heb heb zojuist op het toestel gezet. Verder weet ik nog niets.

Morgen maar eens kijken.

Geplaatst

Dit weekend de nieuwe firmware gebruikt. Geen problemen gezien. Eén freeze, maar daar is mee te leven.Ben gisteren 4 uur op pad geweest en vandaag 3.

Ik denk dat de nauwkeurigheid nu wel zo'n beetje gelijk is met mijn oude Dakota 10.

Het kompas verloopt niet meer continu en ik leer werken met de D600.

Zodra ik het piepje hoor dat ik in de buurt van een cache of waypoint ben, stop ik en draai het toestel om. Daarna benader ik de cache. Ik hoef zo nog maar zelden terug te lopen.

Geplaatst

De achterzijde naar boven. Daar zit de antenne.

Deze GPS wordt nauwkeuriger wanneer je hem ondersteboven houdt. Ontwerp"foutje/feature".

• 1 month later...
  • 4 weeks later...
Geplaatst

Ik heb al een poosje niet meer gereageerd op de nauwkeurigheid van de Oregon 600. Deels omdat ik dacht dat het wel opgelost was en deels omdat het geen zin heeft elke dag te reageren. Uiteraard kwamen er in het begin wel veel updates uit na elkaar en lijkt het nu een beetje gestabiliseerd en lijkt de ergste pijn is over.

Maar het probleem is nog niet opgelost!

Ik heb de update 3.60 al een tijdje gebruikt en het ik heb toch wel wat probleempjes.

Ik ben wat sceptisch geworden over de aangegeven nauwkeurigheid van de O600. Soms denk ik dat Garmin ons bij de neus genomen heeft en dat de nauwkeurigheid helemaal niet verbeterd is. Dat alleen het getalletje op het toestel aangepast is.

Wat wij de laatste paar weken is opgevallen is:

- dat de nauwkeurigheid tijdens het lopen oploopt en zich hersteld wanneer je stopt. Dat is vreemd. Ik kan me er iets bij voorstellen wanneer je je snel voorbeweegt. In een auto af zo maar toch niet bij het lopen.

- dat ik met de O600 meestal mijn doel voorbij loop. Tot we 20 meter en dan terug wordt gestuurd.

- dat ik regelmatig op een locatie een cache zoek waarbij een nauwkeurigheid wordt weergegeven van rond de 6 meter. Ik kan dan niets vinden. Ik loop een stuk terug en ik krijg dan een hele andere locatie. Vaak zo'n 10 - 20 meter er vandaan. Daarbij wordt dan weer een nauwkeurigheid voorgesiegeld van om en nabij 6 meter.

- Het kompas verloopt nog steeds en moet vaak opnieuw gecalibreerd worden.

- dat ik twijfel of de GPS wel zo goed gaat werken in de bergen. Met GLONASS zou het meer satellieten ter beschikking hebben. Wat natuurlijk ook zo is. De nauwkeurigheid zou beter zijn onder lastige omstandigheden. Afgelopen weekend heb ik gegeocached in het Noordoosten van het Duitse Reichswald. Daar liggen wat Kluften (kloven). Ik ben verschillende keren fout gelopen en heb caches niet kunnen vinden omdat de GPS geen idee had waar ik was. De nauwkeurigheid lag rond de 8 meter. De afstand tot de cache was nul. Even later 20 meter verder op nog steeds een nauwkeirigheid van 8 meter en afstand tot cache is 0. Ondertussen stond ik wel aaan de andere/verkeerde zijde van de top.

Ik denk dat Garmin ons voor de gek houd en dat het probleem nog lang niet opgelost is.

Sterker nog. Met het nieuwe high-end toestel van Garmin de Monterra is het ook slecht gesteld. Ik denk dat we kunnen stellen dat Garmin er tegenwoordig een zootje van maakt. Misschien voelen ze de hete adem van de smart Phones in hun nek en brengen ze versneld nieuwe, modernere toestellen met grotere functionaliteit op de markt. Ik denk niet dat het verstandig is. Ze kunnen beter hun product uitontwikkelen. Dit beschadigt hun naam en reputatie.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Ondertussen is FW3.70 geïntroduceerd en weer verwijderd van internet. Veel Dakota gebruikers met een niet werkend toestel achterlatend.

Voor de tweede keer zet Garmin Firmware online die niet werkt en steeds crashed.

Wordt er niet getest bij Garmin? Beheersen ze de materie wel? Het is ronduit schandalig dat ze gewone bebruikers als beta testers gebruiken. Hoe moeilijk kan het zijn om zelf met wat toestelletjes naar buiten te lopen en te kijken of het werkt.

Het lijkt er op dat er bij Garmin alleen maar nerds werken die zelf nooit buitenkomen.

Geplaatst (bewerkt)

Dakota? FW 3,70??? Ik heb 5.80 op de Dakota en dat werkt uitstekend. Vergis je je niet? Maar hoe dan ook. Altijd even een backup van de software van je GPS maken en op je harde schijf zetten. Dan kun je in ieder geval weer soepeltjes terug en hoeven er geen Dakota of 600 bezitters met een niet werkend toestel opgezadeld te zitten.

Maar als gezegd, ik denk dat er een typefoutje in het spel is en dat het om de 600 gaat? Toch? :-)

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

Voor de tweede keer zet Garmin Firmware online die niet werkt en steeds crashed.

Ik heb 3.7 op mij OR600 en heb geen problemen. Maar ik zo ook niets van de zn verbeterde GLONASS ontvangst.

Geplaatst

Inderdaad. De gehele inhoud overzetten en in geval van nood de software van de gpsr verwijderen en de zaak weer terug kopiëren vanaf je harde schijf, sticky of wat dan ook. Wat je ook kunt doen is voorgaande updates bewaren en die terug herinstalleren indien nodig.

Geplaatst

Dakota? FW 3,70??? Ik heb 5.80 op de Dakota en dat werkt uitstekend. Vergis je je niet? Maar hoe dan ook. Altijd even een backup van de software van je GPS maken en op je harde schijf zetten. Dan kun je in ieder geval weer soepeltjes terug en hoeven er geen Dakota of 600 bezitters met een niet werkend toestel opgezadeld te zitten.

Maar als gezegd, ik denk dat er een typefoutje in het spel is en dat het om de 600 gaat? Toch? :-)

Oregon Natuurlijk. Een Freudiaanse verspreking. Ik begin zeer terug te verlangen naar mijn Dakota.

Anyway. het is jammer dat Garmin niet de verantwoordelijkheid neemt voor deze blunder.

Mijn toestel is ook (nog) niet gecrashed maar wel weer onnauwkeuriger.

De vorige keer toen Garmin krakkemikkige FW online zette (3.2) hebben ze snel 3.3 online gezet wat in feite 3.1 was. Dat hadden ze nou ook kunnen doen.

Het is vrijdag en ik zie geen nieuwe FW. jammer. Maar goed het is toch pokkeweer.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb al een poosje niet meer gereageerd op de nauwkeurigheid van de Oregon 600. Deels omdat ik dacht dat het wel opgelost was en deels omdat het geen zin heeft elke dag te reageren. Uiteraard kwamen er in het begin wel veel updates uit na elkaar en lijkt het nu een beetje gestabiliseerd en lijkt de ergste pijn is over.

Maar het probleem is nog niet opgelost!

Ik heb de update 3.60 al een tijdje gebruikt en het ik heb toch wel wat probleempjes.

Ik ben wat sceptisch geworden over de aangegeven nauwkeurigheid van de O600. Soms denk ik dat Garmin ons bij de neus genomen heeft en dat de nauwkeurigheid helemaal niet verbeterd is. Dat alleen het getalletje op het toestel aangepast is.

Wat wij de laatste paar weken is opgevallen is:

- dat de nauwkeurigheid tijdens het lopen oploopt en zich hersteld wanneer je stopt. Dat is vreemd. Ik kan me er iets bij voorstellen wanneer je je snel voorbeweegt. In een auto af zo maar toch niet bij het lopen.

- dat ik met de O600 meestal mijn doel voorbij loop. Tot we 20 meter en dan terug wordt gestuurd.

- dat ik regelmatig op een locatie een cache zoek waarbij een nauwkeurigheid wordt weergegeven van rond de 6 meter. Ik kan dan niets vinden. Ik loop een stuk terug en ik krijg dan een hele andere locatie. Vaak zo'n 10 - 20 meter er vandaan. Daarbij wordt dan weer een nauwkeurigheid voorgesiegeld van om en nabij 6 meter.

- Het kompas verloopt nog steeds en moet vaak opnieuw gecalibreerd worden.

- dat ik twijfel of de GPS wel zo goed gaat werken in de bergen. Met GLONASS zou het meer satellieten ter beschikking hebben. Wat natuurlijk ook zo is. De nauwkeurigheid zou beter zijn onder lastige omstandigheden. Afgelopen weekend heb ik gegeocached in het Noordoosten van het Duitse Reichswald. Daar liggen wat Kluften (kloven). Ik ben verschillende keren fout gelopen en heb caches niet kunnen vinden omdat de GPS geen idee had waar ik was. De nauwkeurigheid lag rond de 8 meter. De afstand tot de cache was nul. Even later 20 meter verder op nog steeds een nauwkeirigheid van 8 meter en afstand tot cache is 0. Ondertussen stond ik wel aaan de andere/verkeerde zijde van de top.

Ik denk dat Garmin ons voor de gek houd en dat het probleem nog lang niet opgelost is.

Sterker nog. Met het nieuwe high-end toestel van Garmin de Monterra is het ook slecht gesteld. Ik denk dat we kunnen stellen dat Garmin er tegenwoordig een zootje van maakt. Misschien voelen ze de hete adem van de smart Phones in hun nek en brengen ze versneld nieuwe, modernere toestellen met grotere functionaliteit op de markt. Ik denk niet dat het verstandig is. Ze kunnen beter hun product uitontwikkelen. Dit beschadigt hun naam en reputatie.

Ik herken alles in deze post.

Ik loop ook telkens tegen deze problemen aan.

Van dit toestel in deze prijsklasse had ik zeer zeker (veel) meer verwacht.

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...