Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik zal maar direct met de deur in huis vallen:

Welke soort containers zijn waterdicht?!

Ik wil namelijk een cache een halve meter onder het wateroppervlak leggen (op de bodem van een kanaal).

Ik heb momenteel een PVC 110 combinatie liggen (einddop, 45 cm PVC, lijmmof, schroefdop met rubberen rand), maar daar is in 6 uur tijd zo'n 4 liter water ingekomen (door de schroefdop) tijdens een watertest onder cache-gelijke condities.

Het is de bedoeling dat de combinatie nog wel gevuld wordt met een tweede waterdichte box, maar ik hou het liever helemaal droog binnen.

Iemand tips?

Geplaatst

Ik had inderdaad wel aan ammoboxen gedacht, maar gezien de locatie weet ik niet of dit een wijze zet is.

Het is inderdaad wel een goede waterdichte optie. :-)

Maar andere opties (eventueel hoe we de PVC beter af kunnen dichten) zijn welkom!

Geplaatst

Weck- of klempotten: http://www.marskramer.nl/voorraadbussen/3-delige-set-klempotten.html

Goedkoop, zwaar, duurzaam en de afdichting is ontworpen om grote drukverschillen te doorstaan. Ik heb er liggen in het Eindhovens kanaal en in de Luxemburgse rivieren Sûre en Zwarte Ernz. De pot onder de waterval van Schiessentümpel heeft heel wat te verduren en is na 6 jaar nog waterdicht.

220px-Mullerthal.jpg

Geplaatst

Triskelle, inderdaad een beetje duur, maar op zich niet verkeerd!

Vlindertje, liggen de door jou geplaatste weckpotten op de bodem van een kanaal met veel oneffen blokken steen en met een grote betonnen kade er langs?

Ik ben namelijk bang dat zo'n weckpot met een paar klappen op een steen wel aan diggelen is. :-(

Tevens wil ik wel een cache neerleggen van enkele liters (geen kleintje dus).

Geplaatst

Tja, kom je toch op zuurkooltonnen of andere kunststoftonnen als je geen ammobox wilt.

Wel een betonnen bodem erin/eronder anders krijg je die dingen niet onder water.

Dubbel verpakt is nog beter, want een natte kist/ton openen geeft altijd vocht naar binnen.

Geplaatst

Tja, kom je toch op zuurkooltonnen of andere kunststoftonnen als je geen ammobox wilt.

Wel een betonnen bodem erin/eronder anders krijg je die dingen niet onder water.

Dubbel verpakt is nog beter, want een natte kist/ton openen geeft altijd vocht naar binnen.

Ik heb volgens mij nergens gezegd dat een ammobox geen optie is? Het is hooguit iets minder geschikt.

Ik had ook kunnen zeggen: Ammobox it is. Maar dan had jij misschien niet meer gereageerd!

Maar ik zoek gewoon zo veel mogelijk alternatieven. :-)

Zuurkooltonnen of van die andere vaatjes zijn inderdaad ook wel aardig (zeker als je er een blok beton of staal onderin doet).

Dubbele verpakking is in alle gevallen de bedoeling.

Geplaatst

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jouw PVC-creatie het niet heeft gered ... volgens mij is een dergelijke constructie toch vrij gangbaar en afdoende bij langdurig ondergedompelde containers.

Geplaatst

Bison tube met daarin een nano. Allebei waterdicht :thumbup:

Minimaal een box van 5 liter, ik heb daar (eindelijk) de ruimte. Geen kleine creaties! :P

een condoom,perfect waterdicht. :clap:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...