Blade21 Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 Als je het goed voorbereid en een aantal caches in de GPS hebt staan, kan je ook in het veld kiezen welke cache je gaat doen. De GPS geeft altijd de meest dichtbij gelegen caches aan. Elk apparaat heeft wel voor- en nadelen. Het scherm aflezen vind ik veel fijner op de GPS, veel duidelijker. Op de telefoon heb je daarentegen wel weer alle up date info bij de hand. Ik vraag me af of dat nog het geval is als je midden op de Veluwe bent. Als ik in het Reichswald ben dan heb ik vaak geen verbinding met de netwerken.
Team Tammo Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 Netwerk is handig, maar niet nodig. Je kan je telefoon prima gebruiken zonder netwerk als je je pocket queries opslaat. En als je dan ook nog aangeeft dat je de kaarten wil laden voor offline gebruik, dan werkt het prima.
Branie Geplaatst 17 september 2013 Auteur Geplaatst 17 september 2013 Speciaal lid geworden om oregon af te zeiken? Ook en crack op je ei-foon om de app gratis te kunnen draaien.? Nee hoor echt niet. Ik was heel blij met mijn Oregon. Helaas van korte duur. Echter nu wilde ik m vergelijken met de iphone, ben ik net weggeweest, wat denk je batterij leeg van de Oregon. Dus lekker verder gelopen met de iphone. Persoonlijk heb ik het idee dat de GPS als handheld vervangen gaat worden door de GSM. In zekere zin is dit ook de verwachting als je kijkt naar de App s oom te cachen. Dit is mijn mening en ik hoop verder niemand hiermee te beledigen. De kinderen reageren zo van, Pap als het niet werkt dan gebruiken de iphone wel en zoeken we wat langer!!! Als je het goed voorbereid en een aantal caches in de GPS hebt staan, kan je ook in het veld kiezen welke cache je gaat doen. De GPS geeft altijd de meest dichtbij gelegen caches aan. Elk apparaat heeft wel voor- en nadelen. Het scherm aflezen vind ik veel fijner op de GPS, veel duidelijker. Op de telefoon heb je daarentegen wel weer alle up date info bij de hand. Ik vraag me af of dat nog het geval is als je midden op de Veluwe bent. Als ik in het Reichswald ben dan heb ik vaak geen verbinding met de netwerken. Kijk hier heb ik wat aan. Een zeer goed plus punt voor de Oregon
stekelbaars Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 Ik vraag me dan af, op basis van wat heb je de oregon gekocht? Want het klinkt eerlijk gezegd een beetje ondoordacht. Je had bijvoorbeeld vooraf kunnen weten dat je een PM nodig hebt en dat je op een andere manier caches moet uitzoeken en op het apparaat zetten. Je hebt nu na 1 dag al geconcludeerd dat je het niks vindt. Alleen een aantal punten hebben we hier al weerlegt.
Branie Geplaatst 17 september 2013 Auteur Geplaatst 17 september 2013 Ik vraag me dan af, op basis van wat heb je de oregon gekocht? Want het klinkt eerlijk gezegd een beetje ondoordacht. Je had bijvoorbeeld vooraf kunnen weten dat je een PM nodig hebt en dat je op een andere manier caches moet uitzoeken en op het apparaat zetten. Je hebt nu na 1 dag al geconcludeerd dat je het niks vindt. Alleen een aantal punten hebben we hier al weerlegt. Vraag me af hoe ik had moeten weten dat ik een PM nodig had, gezien ik de App zo op de iphone kon zetten. Wat betreft ondoordacht, nee daar ben ik het niet mee eens, heb er juist goed over nagedacht door er een op MP te kopen en niet meteen een nieuwe. Het grote voordeel voor mij zou vooral zijn dat ie waterdicht is en een beter ontvangst heeft. Wat me nog meer tegenvalt is het batterij verbruik, helaas. Maar goed ik ga ze nog langs elkaar vergelijken dus ik ben benieuwd.
Van Stolk Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 Topzoekertje noemt een aantal dingen waar hij een idee over heeft! Van Stolk: Wordt dit al afzeiken genoemd? Het spijt me, maar dat begrijp ik niet helemaal. Of om het nog correcter te zeggen: dat begrijp ik helemaal niet! Graag een kleine uitleg, misschien wordt het dan duidelijker! Als je eerste bijdrage een dusdanig bericht is. Dus het melden van je ongenoegen met een product, In dit geval dus een oregon300 dan is het gewoon een afzeik topic.Het is wel heel makkelijk het toestel de schuld te geven van het feit dat je je tevoren niet hebt ingelezen in de mogelijkheden van een toestel. Met een beetje google kom je al snel achter de mogelijkheden en de onmogelijkheden van dit en ander toestellen. Waardoor je eerste een vergelijk maakt waardoor je teleurstelling voorkomt. Nu is het enige positieve dat het toestel water vast is. En daarna een hele lijst Of een telefoon zo geweldig is. Een enkele keer heb ik ook wel met mijn telefoon een cache bezocht maar dat valt mij juist alles tegen. Zeker tussen hoge gebouwen als in het centrum van Rotterdam. Mijn zumo had er geen moeite mee. Volgende keer weer positievere berichten. Ik wens John dan ook al het plezier met het vinden en zoeken naar de de cache's. En welkom hier op het forum.
Van Stolk Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 [knip] Persoonlijk heb ik het idee dat de GPS als handheld vervangen gaat worden door de GSM. [/knip] Ik denk het niet. Er worden inmiddels toestellen op de markt gebracht als de Monterra van Garmin. het gemak van app's aankunnen en toch direct een volledige GPS. Eventueel even koppelen met je telefoon om online te kunnen blijven. Resultaat, telefoon droog en veilig in de binnenzak en de GPS in de hand.
Intoer Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 Hoi Branie, ik zelf werk met de Garmin 60CSx en heb ook een iphone 3gs, maar ik vind dat een Iphone zeker niet de kwaliteiten haalt t.o.v een GPS ( ik ken natuurlijk de Oregon niet). Ten 1e....is het GPS veel nauwkeuriger in de juiste plaats bepaling (dus het nulpunt). Ten 2e....is het Kompas van de Iphone ook veel onnauwkeuriger en zwalkt maar heen en weer, en wijst vaak niet de exacte de koers aan (of veel te laat). Ten 3e....ik durf mijn Garmin best zo te laten vallen......met de iphone haal ik dat niet in mijn hoofd, want daar kan hij echt niet tegen (heb ik helaas al eens ondervonden). Ik zou toch eerst eens het echte veldwerk gaan doen met beide apparaten (want ik zag dat je nog niet zo heel veel caches hebt gevonden ) en dan bekijken welk apparaat je het beste bevalt......inderdaad qua invoeren enz, is de Iphone makkelijk omdat alles er al in zit met de Geocaching app. Maar in het veld presteert de Iphone mijnsinzien zeker een stuk slechter als n GPS. VrGr Intoer
WBKWADRAAT Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 Voor op vakantie vind ik de oregon toch wel een stuk goedkoper. Ik heb geen dataroamingisgratis abonnement. Dan kan je met een premium account heel gemakkelijk caches op je oregon zetten. Thuis voorbereiden als je weet waar je heen gaat. Of ergens via wifi de spullen downloaden en dan het veld in. Ik heb een iphone 3gs en een oregon 300. Ik cache nooit met mijn iphone!
Branie Geplaatst 17 september 2013 Auteur Geplaatst 17 september 2013 Kijk hier komen de plus puntjes van de Oregon, voor mij boven water. Voor op vakantie ivm dataverbruik. Wat betreft het laten vallen van het toestel, als de Oregon op het scherm terecht komt, betwijfel ik het of ie onbeschadigd blijft. Zal morgen eens, weer, volle baterijen in het toestel doen en eens gaan kijken hoe percies het de Gps is. Want inderdaad de iphone swalkt wat op en neer, maar alles wel kunnen vinden. O,ja, Van Stolk, ik deel mijn bevindingen hier op het forum, en de bedoeling is absoluut niet om de Oregon, af te zeiken!!!
Duifjes Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 Batterijverbruik? Nou, mijn Oregon 450 gaat heeeeeeel lang door op de batterijen hoor. Dat redt mijn ouderwetse Nokia niet. Goede oplaadbare batterijen en een reservesetje en je bent nooit leeg. GPS ontvangst? Ik denk dat de moderne telefoons niet zoveel onderdoen voor een goede GPSr. Mijn Nokia C5 is echt belabberd in het veld. Qua robuustheid heb ik liever de Oregon, Die durf ik wel in de regen houden. En inderdaad heb ik geen internet abo op mijn mobiel. Scheelt me toch weer zeker 2 tientjes per maand. Binnen een jaar een 2e hands Oregon 300 verdiend. Resteert dat je inderdaad wat moet voorbereiden als je caches op de Oregon laadt. Nooit een probleem mee gehad. Ik weet waar ik naar toe ga en heb dan de ruime omgeving bij me. Ben ik zomaar ergens? Dan was ik toch al niet van plan om een cache te zoeken. Zo belangrijk is dat nu ook weer niet.
Branie Geplaatst 17 september 2013 Auteur Geplaatst 17 september 2013 Wat betreft de data kosten, twee tientjes, nee dat haal ik niet. Ik heb Hollands nieuwe, en ben misschien 5 euro in de maand kwijt, en dan lees ik ook nog lekker de telegraaf. Maar goed, ik zie dat ik de Oregon eens wat beter moet gaan leren kennen. Hij heeft plussen en minnen en dat heeft de Iphone ook, in mijn geval de 3GS Nog even een vraagje. Hoe kan ik zoveel mogelijk Geocaches op de GPS kwijt zonder ze apart te moeten selecteren of ben ik dan verplicht om een PM te nemen? Hoor het wel. Groet John
Hogelanders Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 (bewerkt) Wat betreft de data kosten, twee tientjes, nee dat haal ik niet. Ik heb Hollands nieuwe, en ben misschien 5 euro in de maand kwijt, en dan lees ik ook nog lekker de telegraaf. Maar goed, ik zie dat ik de Oregon eens wat beter moet gaan leren kennen. Hij heeft plussen en minnen en dat heeft de Iphone ook, in mijn geval de 3GS Nog even een vraagje. Hoe kan ik zoveel mogelijk Geocaches op de GPS kwijt zonder ze apart te moeten selecteren of ben ik dan verplicht om een PM te nemen? Hoor het wel. Groet John Tja, ik denk dat je dan op een PM uitkomt. Maar goed, voor nog geen 30 euro per jaar ben je klaar. En dan kun je pocket queries maken. Bijv. 500 caches in een straal van 100 kilometer. Of "caches along a route". Alles in 2 bestandjes uitpakken en zo ineens in je Garmin. Ideaal ook voor vakanties. O ja, velen hebben goede ervaringen met Sanyo Eneloop of GP Recycko oplaadbare batterijen. Amper geheugenverlies. 17 september 2013 bewerkt door Teamdanhoff
stekelbaars Geplaatst 17 september 2013 Geplaatst 17 september 2013 Ik vraag me dan af, op basis van wat heb je de oregon gekocht? Want het klinkt eerlijk gezegd een beetje ondoordacht. Je had bijvoorbeeld vooraf kunnen weten dat je een PM nodig hebt en dat je op een andere manier caches moet uitzoeken en op het apparaat zetten. Je hebt nu na 1 dag al geconcludeerd dat je het niks vindt. Alleen een aantal punten hebben we hier al weerlegt. Vraag me af hoe ik had moeten weten dat ik een PM nodig had, gezien ik de App zo op de iphone kon zetten.Wat betreft ondoordacht, nee daar ben ik het niet mee eens, heb er juist goed over nagedacht door er een op MP te kopen en niet meteen een nieuwe. Het grote voordeel voor mij zou vooral zijn dat ie waterdicht is en een beter ontvangst heeft. Wat me nog meer tegenvalt is het batterij verbruik, helaas. Maar goed ik ga ze nog langs elkaar vergelijken dus ik ben benieuwd. In mijn eerste reactie heb ik al gevraagd wat voor batterijen je gebruikt, aangezien ik met eneloop batterijen geen last heb van het verbruik. Welke app gebruik je nu op de iPhone?
Branie Geplaatst 17 september 2013 Auteur Geplaatst 17 september 2013 Ik vraag me dan af, op basis van wat heb je de oregon gekocht? Want het klinkt eerlijk gezegd een beetje ondoordacht. Je had bijvoorbeeld vooraf kunnen weten dat je een PM nodig hebt en dat je op een andere manier caches moet uitzoeken en op het apparaat zetten. Je hebt nu na 1 dag al geconcludeerd dat je het niks vindt. Alleen een aantal punten hebben we hier al weerlegt.Vraag me af hoe ik had moeten weten dat ik een PM nodig had, gezien ik de App zo op de iphone kon zetten.Wat betreft ondoordacht, nee daar ben ik het niet mee eens, heb er juist goed over nagedacht door er een op MP te kopen en niet meteen een nieuwe. Het grote voordeel voor mij zou vooral zijn dat ie waterdicht is en een beter ontvangst heeft. Wat me nog meer tegenvalt is het batterij verbruik, helaas. Maar goed ik ga ze nog langs elkaar vergelijken dus ik ben benieuwd. In mijn eerste reactie heb ik al gevraagd wat voor batterijen je gebruikt, aangezien ik met eneloop batterijen geen last heb van het verbruik. Welke app gebruik je nu op de iPhone? Sorry Stekelbaars Inderdaad, je hebt gelijk, ik gebruik Panasonic en heb er ook Philips in gehad, wel van de AA ction. Op de Iphone gebruik ik de App van geocaching.
Aanbevolen berichten