barny Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 dus we, (wie dat ook mag zijn) moeten voor de beginneling hier op het forum de uiterlijke schijn ophouden dat elke cachelegger en elke cachevinder zijn uiterste best doet om zo zorgvuldig met zijn verantwoordingen om te gaan, bedoel je dat? goh, wat ligt dat ver buiten mijn ervaring met vele cacheleggers en vinders om. Barny
Hogelanders Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 D/T rating? Ben ik niet zo mee bezig. En volgens mij velen met mij niet. Ik wil gewoon leuke caches doen. En daar zijn er niet zo veel van. Maar soms vallen die 5 sterren mij wel op. En ik zie bijv. dat het een klimcache is. En dan ben ik blij dat ik toch even beter gekeken heb dan m'n neus lang is.
brouwertjes Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Idd, Er zijn volgens mij maar heel weinig cachers bezig met D/T. De getallen geven het al aan. Dit jaar ruim 50000 cachers/cacheteams die in Nederland wat gevonden hebben. Daar staat tegenover dat maar 74 teams de D/T vol hebben. Als dit echt een onderdeel zou zijn dat door velen belangrijk gevonden zou worden zouden dat er aanzienlijk meer zijn geweest.
Vlindertje Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Nee, mijn D/T vol hebben vind ik minder belangrijk. Ben wel heel erg bezig met mijn AM/PM. Ik probeer evenveel caches vóór als na de middag te loggen. Dat valt lang niet altijd mee, al is de uitdaging die mijn buurman zich heeft gesteld nog veel groter. Hij is een echte OMAN-cacher en wil dus de aantallen caches gevonden in de Ochtend, Middag, Avond en Nacht in evenwicht houden. Ik kan hem dan ook op vaste tijdstippen in zijn voortuin horen, als hij vertrekt en thuiskomt. Hij moet het tuinhekje dan precies 50 keer openen en sluiten voordat hij verder kan. Soms pest in hem wel eens door hem bij 45 een goede jacht te wensen of te vragen of hij nog iets heeft gevonden. Dan raakt hij de tel kwijt en moet hij weer opnieuw beginnen. Ja, buurman en ik zitten in dezelfde praatgroep; elke week, op vrijdagochtend. We doen aan carpoolen en na de therapeutische sessies pikken we graag wat micro's op. Meestal zijn dat AMK's (Ante Meridiamale Kokers) maar als een sessie uitloopt worden het wel eens PMK's (Post Meridiamale Kokers). Buurman let op zijn AMK/PMK ratio en smokkelt wel eens door niet de Nederlandse maar de Amerikaanse logtijd aan te houden. Eigenlijk vind ik dat 'not done', maar er staat nergens in de richtlijnen dat het niet mag. Ach, buurman doet maar. Ieder speelt het spelletje immers op zijn eigen manier, maar ik ben toch blij dat ik een normale cacher ben. Ik zou gek worden van alle administratie. Heb nu al de behoefte om af en toe gewoon te gaan wandelen zonder aan cachen te denken, zodat ik eens heerlijk kan ontspannen. 7
barny Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Idd, Er zijn volgens mij maar heel weinig cachers bezig met D/T. De getallen geven het al aan. Dit jaar ruim 50000 cachers/cacheteams die in Nederland wat gevonden hebben. Daar staat tegenover dat maar 74 teams de D/T vol hebben. Als dit echt een onderdeel zou zijn dat door velen belangrijk gevonden zou worden zouden dat er aanzienlijk meer zijn geweest. als ik de logjes mag geloven zijn er juist heel veel mensen bezig om hun raster vol te krijgen. het niet vol hebben betekend niet d a t er geen mensen mee bezig zijn Barny
brouwertjes Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Ik zeg ook niet dat er geen mensen mee bezig zijn alleen dat het er relatief niet veel zijn. Dat jij in logjes leest dat er mensen mee bezig zijn geeft waarschijnlijk aan dat die mensen er inderdaad mee bezig zijn. Lees je ook wel eens de logjes waar niet in staat beschreven dat ze met D/T bezig zijn of verwacht je dat iedereen die er niet mee bezig is in zijn log beschrijft: TFTC PS ik ben niet met D/T bezig?
barny Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 klopt helemaal dat je het niet zegt, maar ik verduidelijk het even voor de nieuwe generatie die zelf niet (kunnen) nadenken en er dan van uitgaan dat als het niet geschreven staat het er ook niet is helaas is dat natuurlijk een grove misvatting, juist vele mensen zijn er mee bezig zeker als je de groep meetelt die er in hun logjes over zwijgen Barny
Diederikus Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Net even NES II bekeken. D/T rating = 4,5/3. Daarvan zijn er maar 15 in Nederland. Voor het gemak neem ik even aan dat 1/15 van alle cachers die bezig zijn met hun D/T-grid NES II bezoekt. In 3 logs wordt melding gemaakt dat mensen er mee bezig zijn. Als we dat naar heel Nederland extrapoleren dan praten we over 45 teams. Valt wel mee toch? (Bovendien, who cares?) 2
ioHpeiH Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Net even NES II bekeken. D/T rating = 4,5/3. Daarvan zijn er maar 15 in Nederland. Voor het gemak neem ik even aan dat 1/15 van alle cachers die bezig zijn met hun D/T-grid NES II bezoekt. In 3 logs wordt melding gemaakt dat mensen er mee bezig zijn. Als we dat naar heel Nederland extrapoleren dan praten we over 45 teams. Valt wel mee toch? (Bovendien, who cares?) Mijn melding over de D/T rating bij die cache is niet echt serieus te noemen, dus als je die hebt meegenomen in je overweging mag je opnieuw gaan rekenen ;-)
barny Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 toen NESII online kwam klopte de D/T rating daarna heb ik het voor de simpelere onder ons de mogelijkheid ingebouwd om er via de makkelijke manier toch de cache te kunnen volbrengen. hou je van puzzelen en heb je een zeldzame vorm van zelfbeheersing doe de je moeilijke manier, wil je een iets andere beleving dan het gangbare van het gecachen kan je de makkelijke manier doen? de keus ligt bij de geïnteresseerde Barny
Diederikus Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Mijn melding over de D/T rating bij die cache is niet echt serieus te noemen, dus als je die hebt meegenomen in je overweging mag je opnieuw gaan rekenen ;-) Ik had de knipoog die je in het log hebt toegevoegd als zodanig geïnterpreteerd, dus nee, die had ik niet meegeteld.
barny Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 zomaar een voorbeeld van vandaag we moesten nog een cache doen vandaag: http://coord.info/GLC78WPJ vakkies (moeten) vullen daar gaat het geocachen tegenwoordig om
BigFurryMonster Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 Een D/T van 1/1 met genoeg 5-euro-briefjes in de cache voor de eerste duizend vinders.
Vlindertje Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 Dan rest voor de tweede vinder slechts denkbeeldig zilver ...
Team Tabak Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 En de eerste zal waarschijnlijk niet loggen..... Je kunt hem bij de vertrekhal op Schiphol zijn vijfjes zien tellen....:-)
Aanbevolen berichten