maantje76 Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 Hoi allen, Zojuist mezelf voorgesteld. Is er iemand die wil assisteren met het proeflopen van mijn 1e (multi) cache? Ik zou graag nog wat zaken bij willen spijkeren alvorens deze ter review aan te bieden... Globale schatting: Difficulty 3.5 a 4.0 Terrain 2.0 a 2.5 Please let me know....
mmjjt Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 Mischien iets voor de keurmeester van het forum?
team nessa Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 (bewerkt) al 38 gevonden en caches aan het plaatsten.....waarom niet gewoon eerst ervaring opdoen? Ik mag hopen dat er toestemming gevraagd is. 5 september 2013 bewerkt door team nessa
Hogelanders Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 al 38 gevonden en caches aan het plaatsten.....waarom niet gewoon eerst ervaring opdoen? Ik mag hopen dat er toestemming gevraagd is. Mee eens. Beter wat meer ervaring opdoen. Je hebt zelf nog maar één multi gedaan dus om er nu al één te plaatsen is wel wat erg snel.
Geppie Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 Je durft hier bijna geen vraag meer te stellen.
Draghkar Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 tjonge jonge.. wat een negativiteit meteen De TS vraagt om een proefloper. Dan kunnen de mensen met al die ervaring juist de TS wijzen op hoe mooi zijn waypoints zijn, en op de geweldige wijze zijn regular cachebox verstopt is. Ook kunnen dan de schoonheidsfoutjes opgelost worden. Hij vraagt juist om die hulp, geef t m dan ook.. 1
Hogelanders Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 tjonge jonge.. wat een negativiteit meteen De TS vraagt om een proefloper. Dan kunnen de mensen met al die ervaring juist de TS wijzen op hoe mooi zijn waypoints zijn, en op de geweldige wijze zijn regular cachebox verstopt is. Ook kunnen dan de schoonheidsfoutjes opgelost worden. Hij vraagt juist om die hulp, geef t m dan ook.. Negativiteit? Nee hoor, goede raad. Er komen hier velen voorbij die er aan willen beginnen maar amper een cache gevonden hebben. En dan krijg je dus bijv. dit: http://coord.info/GC4EY04
brouwertjes Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 Het gaat toch juist vaak mis als er niet is proefgelopen. Deze meneer/mevrouw moet wat mij betreft juist een pluim krijgen omdat hij vraagt of er iemand wil proeflopen. Of is het voorbeeld dat je hier aangeeft door iemand uit de buurt proefgelopen?
team nessa Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 Negativiteit door ervaring. Net nieuw in het spelletje en gelijk willen leggen. Gaat 9 van de 10 keer verkeerd. Wat is dat toch dat er zo snel mogelijk eigen caches gelegd moeten worden?
Hogelanders Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 Negativiteit door ervaring. Net nieuw in het spelletje en gelijk willen leggen. Gaat 9 van de 10 keer verkeerd. Wat is dat toch dat er zo snel mogelijk eigen caches gelegd moeten worden? Precies, waarom zo snel? Ik heb niks tegen proeflopen, heb het zelf onlangs ook nog gedaan (en haalde er 5 fouten uit). Maar er gaat m.i. iets aan vooraf en dat is ervaring, ideeën opdoen, creativiteit, ervaring met je apparaat om goed in te meten, toetsen aan de richtlijnen, zelfreflectie, enz. Daar is tijd voor nodig. Daarna wil ik best mee proeflopen (al is deze wel een beetje ver weg voor mij).
Draghkar Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 volgens mij is de paddestoel niet proefgelopen, en gezien de eerdere berichten op het forum, heeft die CO de reviewer lopen belazeren.. helaas. IMHO is het bewonderingswaardig dat de TS om een proefloper vraagt. Ik zou het graag doen, maar zit vol geboekt de komende weekenden, en om even uit zuidlimburg te komen proeflopen moet ik toch wel wat tijd hebben. @team Nessa, Ede is wat dichter bij Vught dan waar ik woon, wellicht een idee voor jullie om eens met TS mee te lopen?
Hogelanders Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 volgens mij is de paddestoel niet proefgelopen, en gezien de eerdere berichten op het forum, heeft die CO de reviewer lopen belazeren.. helaas. IMHO is het bewonderingswaardig dat de TS om een proefloper vraagt. Ik zou het graag doen, maar zit vol geboekt de komende weekenden, en om even uit zuidlimburg te komen proeflopen moet ik toch wel wat tijd hebben. @team Nessa, Ede is wat dichter bij Vught dan waar ik woon, wellicht een idee voor jullie om eens met TS mee te lopen? Het gaat ook niet om het proeflopen. Maar ga eerst eens wat langer cachen, dan proeflopen/ plaatsen. That's all...
team nessa Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 Ik sluit me bij Teamdanhoff aan. Niet om deze co af te zeiken, maar ervaring leert dat als men wat meer ervaring opdoet het beter gaat. Zeker is het goed dat er hulp gevraagd wordt, echter dit zou niet nodig moeten zijn bij een eenvoudige multi. Proeflopen doen wij wel, maar bij voorkeur in onze eigen regio voor bekende cachers die de minder eenvoudige multies leggen.
gluppie Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 Ten eerste blijkt maar weer eens dat er gereageerd wordt, zonder goed te lezen. Team Nessa heeft het er over dat proeflopen niet nodig zou moeten zijn bij een eenvoudige Multi.... Nu las ik in de openingspost een difficulty van 3,5 tot 4. Lijkt me niet een eenvoudige multi! Daarnaast snappen de forumgebruikers die hier langer actief zijn heel erg goed wat er met de korte ( negatieve) berichten bedoeld wordt. Inderdaad zullen de voorbeelden van net nieuwe geocachers die direct caches willen leggen legio zijn. Echter...... Elke nieuwkomer verdient het om een net en correct antwoord te krijgen. In mijn ogen zou een advies best wel wat meer woorden mogen bevatten dan alleen de opmerking " al 38 caches gevonden en dan zelf één willen leggen, waarom niet eerst meer ervaring". Eén zinsopmerkingen worden vaak verkeerd begrepen, en zoals ik wel eens vaker in mijn berichten aangeef: het is de toon die de muziek maakt.
Bloodwoosj Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 Allereerst vind ik het zeer verstandig dat iemand voor zijn eerste cache op een forum vraagt naar een proefloper. Dat betekent wat mij betreft dat je al een stuk verder hebt nagedacht dan menig ander. Ten tweede hoeft je eerste multicache niet persé aan kwaliteit onder te doen voor een ander als je "maar" 38 caches gevonden hebt. Er zijn voorbeelden waarin dat idd falikant mislukt is, maar er zijn ook voorbeelden die er heel anders uitzien. Zo had de maker van Cave Cache Kanne nog een paar caches minder dan die 38 gevonden toen zijn multi, inmiddels alom geprezen in België en Nederland, uitkwam. Ten derde wordt er op dit forum en daarbuiten heel wat "gez**kt" over beginnelingen die eerst maar eens iets moeten leren.Nu hebben we iemand die daartoe bereid is en zeggen we als eerste dat ie maar meer ervaring moet opdoen. Kortom, maantje76, het is van mij uit een eindje rijden, maar ik heb nog een andere multi die ik daar in de buurt wil doen, dus als geen Brabander je wil helpen, wil deze Limburger wel een keertje in een weekend komen proeflopen. Greetz Bloodwoosj. 1
Aanbevolen berichten