Spring naar bijdragen

Reportage Geocaching


Eleni

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Een tijdje terug las ik over geocaching en ik vond het meteen interessant. Voor mijn afstuderen (tijdschriftjournalistiek) zou ik er graag een reportage over willen maken. Ik zou graag met iemand (het liefst met een gezin met kinderen) mee willen lopen bij een geocache om er een tijdschriftartikel met foto's over te maken. In eerste instantie wordt het artikel niet gepubliceerd (alleen gelezen door mijn beoordelaars), maar mocht er interesse voor zijn, kan ik altijd proberen het artikel gepubliceerd te krijgen. Is er iemand die dat leuk lijkt? Het liefst omgeving Rotterdam, maar ik vind het ook niet erg er iets verder voor te moeten reizen.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

 

Groet,

Eleni

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi Barry,

 

Om welke reden is het niet leuk als dit spelletje nog populairder wordt dan het al is? Ik wil met deze reportage er niet voor zorgen dat het 'verruineerd' wordt. Ik wil laten zien met welk enthousiasme dit gespeeld wordt. En ik hoop dat iemand me daarbij wil helpen.

 

Groet,

Eleni

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, op het moment dat er een serieuze vraag gesteld wordt, zou het wel netjes zijn, als er een normale reactie volgt. Iemand die niet bekend is met de materie zo'n antwoord geven, zorgt juist voor een vertekend beeld. En voor jou is dit een uitgelezen mogelijkheid om jouw opvattingen in een fantastisch artikel goed te laten verwoorden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Barny bedoelt (tenminste, zo lees ik het) is dat het ook goed mogelijk is dat er een verkeerd beeld word gecreëerd. Een beeld dat Geocaching neerzet als het met een smartphone zoeken naar potjes achter paaltjes, om maar zoveel mogelijk puntjes te scoren. Dat is het beeld wat liever niet gepromoot moet worden. Dit ligt uiteraard volledig aan het gezin waarmee je op pad gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

elke promotie hoe dan ook word gevolgd door mensen die het ook wel leuk lijken "omdat het zo leuk is voor de kindertjes"

een gratis app op hun telefoon zetten en als een dwaas gaat lopen zoeken, de meest simpele basis afspraken over het hooft zien, een cache verruïneren en onwetend de eigendommen van een ander, Tb's of Coins (het glimt zo mooi) meenemen om er niets mee te doen.

wat er ook gezegd word hoe het ook verbeeld juist het belangrijkste word niet opgevangen door de lezers, en durfen steeds meer mensen hun Tb's of coins niet meer te laten reizen.

 

op zo een manier aan nieuwe aanwas komen is per definitie een #Fail

 

Barny

 

het #RTLnieuws item, was beter, een beetje rabbige sneue zonderling die na een wandelingetje een koker uit een paaltje graait, kijk daar wil niemand zich mee vereenzelvigen, was meer meelijwekkend om te zien hoe een volwassen man blij kan zijn met die filmkoker uit een paal langs de weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, kom op! Je hebt een kans om jou beeld van geocaching verwoord te krijgen, en in plaats dat er uit te halen, blijf je negatief. Je bent toch niet zo'n persoon die pretendeert alles te weten, maar als er gevraagd wordt naar een oplossing niet thuis geeft?

 

Commentaar geven is heel erg gemakkelijk. Dat kan iedereen. Als ik ergens steeds commentaar op heb en iemand vraagt mij om dan actief te participeren om het beter te kunnen maken of een verandering proberen te bewerkstelligen en ik geef dan niet thuis, dan zou ik er verstandig aan doen om mijn mond dicht te houden.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

#zucht, #uitmelker

iedereen kan me vragen wat ik van iets (buiten geocachen heb ik ook andere interesses) vind

ik zal dan ook altijd antwoord geven, vele kunnen dat ook nog eens beamen :)

maar ik ben dus een tegenstander om dat via wat voor een publicatie te doen met als doel (pagina vulling, tijdvulling of zo als hier een afstudeerobject) voor de schrijver met als smoes het bekender maken van dit spelletje

als mensen uit hun eigen gaan interesseren voor outdoor activiteiten komen ze vanzelf wel eens bij Geocaching aan, gaan lezen en weten meteen meer dan zo een SBS6 kijkende figuur die na het lezen van een artikel zondig ook een schat moet vinden en de volgende dag een cache verruïneerd (weet hij veel)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Eleni,

 

Ik hoop dat je niet bent geschrokken van de negatieve reactie(s) op je vraag. Helaas gebeurt dat hier op het forum vaker. En aangezien je dan niet precies weet waar het over gaat: Barny heeft door de groei van het spel geocachen ook de negatieve kanten ontdekt. Helaas is het namelijk zo, dat als er veel mensen een spel spelen, er genoeg tussen zitten die niet dezelfde normen en waarden hebben en regels veranderen dan wel anders interpreteren.

 

Helaas woon ik in het noorden van het land, anders had je wel met mij/ons mogen meelopen.

 

Barny, #zucht #beter lezen #negatief

(weet niet of ik het zo goed doe, heb geen twitter)

Je antwoordt precies juist: als iemand je iets vraagt geef je je mening ( ook ongevraagd). Klopt helemaal! Wat ik schreef was niet vragen om je mening, maar een uitdaging om met Eleni op pad te gaan en er voor te zorgen dat ze (?) een perfect beeld van geocaching krijgt, en dat op een voortreffelijke wijze zou gaan verwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnbaar zijn mensen in het noorden toch wat vriendelijker.

Je had van mij meegemogen, maar ik woon ook in het noorden.

 

Ik cache met een PDA en telefoon en dat schijnt nogal iets vreselijks te zijn.

Mensen zoals Barny zijn geen reclame voor het geocachen.

Dit soort mensen staan stil in de tijd en walgen van elke verandering.

Zij zien mensen die het iets anders doen dan ook als uitschot, mislukkelingen, enz.

 

Laat je hierdoor niet uit het veld slaan Eleni en ga lekker geocachen met een familie en schrijf hier een mooi verhaal over.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

gluppie

 

een forum is toch ook bedoeld om van gedachten te wisselen? ik ventileer mijn gedachten hier ook op

en je kan pas goed beeld van iets krijgen als je alle aspecten belicht. jullie doen de appelbolle blije berichten maar, offer ik me wel op voor de realistische berichten.

 

als je met journalisten op pad ga dan ben je uren onderweg ze schrijven alleen dat neer wat hun op dat moment het beste uitkomt

kleijne maar ow zo belangrijke details zijn niet interessant genoeg en worden dus dan ook niet vernoemt

het zijn die gasten zeker niet geïnteresseerd naar het spelletje wat we spelen, enkel (pagina vulling, tijdvulling of zo als hier een afstudeerobject)

maar ik weet ook wel er zal best wel een bijgoochem opstaan die er in trapt en als een kind zo blij is met die 5 minuten of fame

wat er daarna gebeurt zal hem een rotzorg zijn

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...