Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Cache plaatsen met Sticker. Naam en tel. nr. Geen orginele stickers met "bommen en granaten" op de box.

Sommige kistjes zijn een andere kleur. Toestemming van eigenaar gebied, zodat meerderen weten dat er cache verborgen is.

Sommige maken een afwatering rond hun cache. Lijkt me ook een goed plan. Met juiste beschrijving zal dit eerder door cachers gevonden worden dan dat opeens een box voor het zicht in het bos ligt.

Skansen vraagt zich wel af of dit genoeg is gezien de huidige ontwikkelingen in de wereld.

Door een tas, vergeten in een trein, wordt er in Utrecht het ding met "bom" mijn voortuin/achtertuin, buurt ingereden.....

Mijn lease kindje heeft ook eens zijn Harry Pottertas in de trein laten liggen.... Wat zou er nu met de trein gebeuren?

Maar over caches. Maak genoeg duidelijk, maar ik vraag me af of iemand eens gaat kijken wat er nou precies staat als je zo'n kistje vindt. Gebeurt dit wel bij een tas???? Maar robotjes hebben misschien goede ogen.

Wie draait er voor de kosten op?

Skansen heeft zelf geen cache geplaats.

Groet van Skansen.

Geplaatst
Aan de stemming: Plaatsings issues, (wederom.....) hebben nu 34+21 mensen meegedaan.

34 Ja -> ik ben het er mee eens en ik ga mijn best doen om het zo goed mogelijk te regelen

21 Nee -> ik ben het er niet me eens en ik doe er niets voor om het te regelen

Pas op voor de poll-bug. Als je nog niet hebt gestemd, is er een knop "Uitslag bekijken, niet stemmen".

Als je die knop gebruikt, heb je toch gestemd op de bovenste mogelijkheid. Dit is volgens mij zo bij elke poll

in het forum. Het overkomt mij tenminste wel bij elke poll :crybaby: .

Dit verder geheel terzijde.

Gr.M.

Geplaatst
Pas op voor de poll-bug. Als je nog niet hebt gestemd, is er een knop "Uitslag bekijken, niet stemmen".

Als je die knop gebruikt, heb je toch gestemd op de bovenste mogelijkheid. Dit is volgens mij zo bij elke poll

in het forum.

Dat hoorde ik een tijdje geleden al rondzingen. Ook raar, dat die bug niet ongedaan wordt gemaakt.

Geplaatst
Gekeken vanuit het standpunt van de sport/spel geocacher is het voor de hobbybeoefening an-sich  totaal niet essentieel dat caches in mooie natuurgebieden liggen. Als ze maar ergens liggen met een redelijke kans om gevonden te worden. 4 micro-caches op een parkeerplaats zoeken? Wedden om een fles wijn dat ik ze alle vier kan vinden binnen een kwartier? Leuke hobby toch?

Mja eventjes voor 1 keer dan, maar dan het liefst wel op een bijzondere parkeerplaats, zoals die van ‘Verlaten Spot’, dat heeft nog een plateau met uitzicht.

En waar verstopt de uitzetter de fles wijn? Een ammobox lijkt me geschikt. Of hij/zij staat er zelf bij en heeft alles in een picknickmand zitten.

Om met een beetje privacy overdag iets in een logboek te zetten zonder zwerfafval om je heen, moet je in Nederland haast wel in een natuurgebied zijn. In Nederland is een natuurgebied meestal een terrein waar je beboet kan worden als je je buiten de paden bevindt. Daarentegen is in het buitenland een natuurgebied vaak pas een natuurgebied als er uberhaubt geen officiële paden zijn, die maak je dan zelf net als de andere dieren, en ze worden wildpaadjes genoemd.

Om te voorkomen dat munitiekistjes van cachers meegenomen worden en verdachte pakketjes worden, zou je ze kunnen verankeren. (misschien iets voor in de goodies-shop: ammoboxverankerkabels ?). Als je dan een boswachter met een betonschaar ziet lopen dan kun je gaan vermoeden dat ie een illegale cache gaat losknippen om mee te nemen. Wat trouwens ook nog zou kunnen gebeuren is dat terroristen het geocaching.com logo juist expres gaan gebruiken als camouflage voor hun bomverpakkingen.

Geplaatst

Als ze dat maar niet zonder toestemming in natuurgebieden doen dan. Anders regent het wéér klachten.

Geplaatst

in het forum.

Dat hoorde ik een tijdje geleden al rondzingen. Ook raar, dat die bug niet ongedaan wordt gemaakt.

Handig als je de poll een beetje wil beinvloeden als pollplaatser, dus misschien kunnen ze een versie met en zonder bug maken :thumbup:

Geplaatst
...poll een beetje wil beinvloeden als pollplaatser...

Ik denk niet dat de volgorde bewust zo is gekozen door kennis van de bug, hoor. Maar het is sowieso (zelfs afgezien van de bug) een rare poll. Als je echt wil weten wat er speelt, zou die anders opgesteld zijn / moeten zijn. Ik was in het begin al bang dat ooit naar uitslagen van deze rare poll gekeken zou worden, en ja hoor, bingo!

• 2 weeks later...
Geplaatst

We zijn nu een weekje verder en er zijn weer een paar deelnemers in dit draadje bij gekomen waarvan ik mij afvraag: 'en wat doen zij met hun caches?' confused-smiley-013.gif

Het lijstje met namen van personen waarvan het mij onduidelijk is wat ze doen kwa indentificatie van hun caches is verder gegroeid:

Rovel, Yvonne (Gotcha), Hoppertje, PDAMan, Twinlife, Banjer, Diamant, cvcaelen, ddvddv.

confused-smiley-017.gif

Laat het beest van het bekende broodje uit de mouw komen!

Geplaatst

Delta 123 heeft zijn caches niet gemerkt. Dit draadje heeft me echter wel aan het denken gezet. ik zal bij volgend cache onderhoud hier wat aan gaan doen.

groetjes Delta123

Gast diamant
Geplaatst
We zijn nu een weekje verder en er zijn weer een paar  deelnemers in dit draadje bij gekomen waarvan ik mij afvraag: 'en wat doen zij met hun caches?' confused-smiley-013.gif

Identificatie is bij mij tot nu toe niet consequent gedaan, enkele caches zijn voorzien van een formulier met e-mailadres; een telefoonnummer staat er nog niet bij; hierin komt misschien verandering; eigenlijk zou ik eerst een telefoon willen hebben die een wat vriendelijker geluid maakt (b.v. het geluid van een specht ).

Ammoboxen die ik heb gebruikt zijn tot nu voorzien van de naam van de cache of de mededeling: No Danger/ Geen Gevaar.

Geplaatst

Het Cairnteam heeft nooit nadelige gevolgen ondervonden van zijn werkwijze (vermelding tel.nr. etc. op cachepage en cache). We hebben liever dat we een dolende hunter telefonisch uit de brand kunnen helpen, dan dat hij de hunt onverrichterzake moet beëindigen. En tot nu toe zijn we nooit benaderd door gezagsdragers of non-cachers die ons nummer hebben afgelezen van de box.

Absolute anonimiteit (bijvoorbeeld uit vrees voor boze/gedupeerde gezagsdragers) is bovendien niet haalbaar omdat de identiteit van een plaatser zo nodig toch wel kan worden achterhaald via geocaching.com.

Geplaatst

Grote Smurf heeft ook nog geen negative gevolgen ondervonden van het vermelden van zijn NAW gegevens in de caches en zijn GSMurf nummer op de cache pagina's. Het eerste schept duidelijkheid (en heeft al een cache gered), het tweede levert soms leuke gesprekken op. ;)

Voor de wat schuchtere cachers, die liever niet bellen, heeft team de Smurfen sinds kort een keuse SMS hint service. Geheel anoniem, maar helaas wel duurder dan een gewoon SMSje... dat kon niet anders. Kan iedereen kiezen. :D

Geplaatst

Ik zet er niet zo veel op: alleen www.geocaching.com en de naam en GC-code van de cache. Ik voel er ook niks voor om mijn naam en telefoonnummer er op te zetten. Waarom niet? Gevoelsmatig. Ik plak ook de ammo-kistjes niet af dan wel dat ik ze voorzie van "niet gevaarlijk" of zoiets.

Geplaatst

Wanneer wij op pad gaan, dan is dat vanwege het wandelen in de natuur, en de kick van het geocachen.

We waarderen het enorm als een route met zorg is uitgezet en de cache met respect voor de natuur is verstopt. We gaan er altijd van uit dat je met een GPSr en de juiste accessoires (prikstok en gezond verstand) de caches zou moeten kunnen vinden.

Bij het naderen van de cache gunnen we het apparaatje even rust, en proberen we de exacte locatie goed vast te kunnen stellen. Eenmaal op de cache area letten we op de juiste kenmerken als een stammetje, een hoopje takken etc. Prikken met de prikstok moet voldoende zijn om een cache onder een bladerdek te ontdekken.

Meestal hebben we thuis ook al de vorige logs gelezen, dit om uit te vinden wanneer er voor het laatst gelogd is geweest, en eventuele zoekmeldingen tijdig te lezen. Met deze kennis weet je dus ook al dat je niet onder dichte begroeing of onder kwestbare moslagen hoeft te zoeken, dit heeft immers jaren nodig om te vormen, en groeit niet na iedere gelogde cache weer direct hermetisch dicht! En als de boswachters ergens kriebels van krijgen, dan is het wel van vernielde mostapijten!

Mochten we de cache dan nog niet gevonden hebben, dat rekenen we alles nog eens na, en als laatste lezen we de hint(s). We zijn dan ook geen voorstander van wroeten in het wild!

Om terug te komen op het verhaaltje van Prof. Y. Lupardi...

Wij zijn dan ook voorstander van een simpel herkenningsteken op de eindlocatie van een (multi)cache. Dit voorkomt alleen maar onnodig schade aan de omgeving. Met name op onduidelijkere locaties is dit een onmisbare aanwijzing. (denk maar aan een gebied waar de ontvangst slecht is, en de EPE al gauw oploopt tot 10-tallen meters).

Zo'n hoeft ook weer niet aan de precieze locatie of boom te hangen, als je er maar vanuit zou kunnen gaan dat de cache in een straal van 5 tot 10 meter van zo'n lintje te vinden is, en dan wel zonder te wroeten.

(We zijn helaas al eens caches tegengekomen waar de hele omgeving van omgewoeld was.

Wij zijn van plan om eens een cache uit te zetten in de buurt van Arnhem, en zal zeker onze contact gegevens achter te laten, zowel in als op de cache. Als het een multi cache wordt dan zullen we zeker de eindlocatie zichtbaar markeren, zodat een zoekend oog weet dat de gevonden locatie de juiste is.

In : Onze mening

Uit : Goede ideën

Groetjes van het

WiDi-Team!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...