Spring naar bijdragen

Oregon 450 Voor Dummies. Help.

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat je onder Routering hebt staan komt wel overeen met wat het zou moeten zijn.

Ik moet even weer terug kijken wat nu ook alweer je oorspronkelijke vraag was, dat was geloof ik dit: Maar wanneer ik de coördinaten van een nieuw waypoint en/of bonus wil invoeren lukt dit wel, maar de Garmin laat me steevast de dichtstbijzijnde cache zien en navigeert vervolgens ook naar daar in plaats van de ingebrachte coördinaten.

Er zijn 2 manieren om naar een punt op de GPS te gaan;

1. Onder Geocaches selecteer je de gewenste cache en klik je op de grote groen Ga knop op de kaart

2. Een ander punt (waypoint, coördinaat, POI of welk ander punt dan ook) die je vindt onder de knop Waarheen?

Als je zo naar een waypoint wilt gaan, moet die van te voren al op de GPS hebben staan. Bv doordat je hem daarvoor met Markeer waypoint hebt ingevoerd. Door bij Markeer waypoint een waypoint aan te maken, navigeert je GPS nog niet automatisch naar dat gemaakte punt. Die moet je daarna nog weer eerst onder Waarheen? selecteren en op Ga kiezen.

Met Waarheen? en dan Coördinaten een punt invoeren zou je wel gelijk naar dat punt moeten navigeren.

Is dit wat je bedoelt?

Geplaatst

Is het niet zo dat het kompas altijd de dichtsbijzijnde cache aanwijst in het profiel Geocaching???

Ook al kies en navigeer je naar een waypoint, het kompas in dat profiel wijst naar de dichtbijzijnde cache. Een route (op de kaart) gaat wel degelijk naar dat gekozen waypoint, maar als je uitsluitend het kompas volgt kom je dus uit bij de dichstbijzijnde cache.

Eventueel een ander profiel aanmaken waarin het kompas niet het Geocaching dashboard heeft. Dat zou voldoende moeten zijn.

Geplaatst (bewerkt)

Is het niet zo dat het kompas altijd de dichtsbijzijnde cache aanwijst in het profiel Geocaching???

Dat is zeker niet altijd het geval, tenminste niet bij mijn Dakota 20. Wanneer ik via "Geocaches zoeken" en vervolgens de gewenste cache selecteer, vervolgens op "Ga" dan wijst het kompas echt deze cache aan, ook is een andere dichterbij. Bij de kompas layout kies ik doorgaans voor "geocaches nabij" of "geocaches actief". Maakt voor het gebruik niet uit.

Het verhaal wordt anders als je direct naar een way-point gaat via de way-point manager. In dat geval zal het kompas wel kloppen, maar de info boven in het scherm wijst dan naar de dichtsbijzijnde cache. Ik pas dan de kompas layout aan naar "kleine gegevens velden" in plaats van "geocaches - nabij".

Het profiel pas ik nooit aan, staat altijd op Geocachen.

bewerkt door Martinus1000
Geplaatst

Ja klopt, maar Djerken Team gebruikt dus meestal de kaart en niet het kompas. Als ik zelf kompas gebruik (meestal vlak bij de plek zelf), heb ik nooit het Geocaching dashboard ervoor, maar Groot gegevens veld met daarin Afstand tot bestemming.

• 2 months later...
Geplaatst

Ook een vraagje, sinds anderhalve maand hebben we de 450 en caches vinden etc lukt allemaal prima. Net de handleiding gelezen die op pag 1 van dit draadje stond maar nu heb ik drie vragen:

1 Hoe verwijder ik alle caches die in het apparaat staan in 1x?

2 Hoe verwijder ik alle 'gevonden' caches als ik ze heb gelogd?

3 Als we naar een nieuwe cache willen staat er altijd een rechtstreekse roze lijn, we moeten dan naar 'waarheen', kiezen voor 'wijzig routeactiviteit' en dan kiezen voor 'wandelen' (of autorijden als dat eerst nog een stuk moet). Kunnen we ergens standaard instellen dat het meteen 'wandelen' is zodat je meteen de route ziet ipv een rechte lijn van waar we zijn tot aan de cache?

Geplaatst

1+2: Kan niet in het toestel zelf. Sluit je gps aan op je pc/mac. Ga naar de map \Garmin\GPX\ op je gps en/of mSD-kaart en verwijder de gpx-bestanden die je wilt wissen. Het kan ook via Basecamp als je dat prettiger vind (of als je caches in een PQ staan en je de niet-gevonden caches wilt houden).

3: Dan staat je toestel waarschijnlijk op 'directe routes' ingesteld. Kies vanuit het hoofdmenu: Stel in --> Routering --> Activiteit. Zet dit op hiken of wandelen (hiken is wat 'avontuurlijker' dan wandelen, bv meer onverharde bospaadjes). Kijk dan meteen of Plaats op de weg uit staat. Voor autorijden kan je beter naar het Automotive profiel schakelen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...