Bloodwoosj Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 Ik heb ook niet gezegd dat het Keurmerk iemand moet motiveren.Ik reageer slechts op je uitspraak: "bedenk voordat je je zetpil aanmeldt als geocache dat ..." Misschien is mijn keuze voor het woord motiveren niet de juiste als ik wil verduidelijken dat een zetpillegger zich dat niet gewoon niet bedenkt. Ik ben echter gaandeweg dit draadje steeds benieuwder aan het worden hoeveel mensen het spelletje exact willen spelen zoals bedacht door Dave Ulmer. Ik ben ook zeer benieuwd hoe hij het dan bedoeld heeft als gaandeweg blijkt dat hij zichzelf niet bepaald houdt aan hetgeen hij in eerste instantie bedacht heeft. En sorry dat ik het zeggen moet, maar hoe minder bekend is van de man en hoe minder woorden we van hem als basisbepalend bestempelen, des te meer interpretaties er mogelijk zijn van hetgeen hij bedoelde. Dat begint een beetje op geloofskwesties te lijken waarbij er ook hele volksstammen bepaalde woorden op een eigen manier interpreteren en naleven, vandaar mijn gedachte aan het begrip heilige. Ik hoop voor de voorstanders van het Keurmerk dat het gaat slagen in zijn doel. Je vroeg om een nadeel, ik heb er een uitgebreide bedenking in mijn vorige post bij beschreven. Fijn overigens dat ik toestemming heb te mogen denken over Dave Ulmer wat ik denk.
gluppie Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 Er wordt uitvoerig over het keurmerk gepraat. Waarom? Lanceer het, voer het uit. Nu is het telkens een herhaling van zetten, oude wijn in nieuwe zakken. Steeds gaat het maar weer over verschil van beleving. wat is een echte cache en wanneer ben je echt aan het geocachen. Als ik alle bijdragen zo lees, dan begrijp ik dat vlinder zijn mailbox bomvol zit met gelijkgestemden, kortom draagkracht genoeg lijkt me dan. En voor geocachers weer een nieuwe mogelijkheid om te filteren ( naast de favo's en gcvote). Wie het niet wil gebruiken, laat het links liggen. of zal er toch minder draagkracht zijn en is het weer paginavulling op het forum?
Vlindertje Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 @Bloodwoosj. Nogmaals: het gaat niet om de man, maar om het spelletje dat hij heeft bedacht. Vind je dat spelletje niet leuk, speel het dan gewoon niet of speel een spelletje dat er op lijkt. Wat mij betreft ga je klysmacachen. Je noemt geen nadeel van het Keurmerk, maar geeft een bedenking gebaseerd op een veronderstelling. En je laatste opmerking is stemmingmakerij: alsof ik jou toestemming heb gegeven om te mogen denken over Dave Ulmer zoals je wilt. Flauw.
Bloodwoosj Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 (bewerkt) Ik schrijf nergens dat het om de man gaat. Ik schrijf dat ik me afvraag hoe hij het spelletje dan wel niet bedacht moge hebben. En dat vraag ik me af omdat het er sterk op begint te lijken dat de dingen die men er in wil zien ook ziet en de dingen die men er niet in wil zien over het hoofd ziet of niet wil zien. En omdat ik me afvraag ALS er al duidelijkheid is over wat hij bedoelt heeft, of de voorstanders van zijn manier van geocachen überhaupt te vinden zijn op dit forum. Ik ga er van uit dat de topicstarter daar wel van uitging, anders was het zinloos geweest dit topic op dit forum te starten. En ja, ik maak op basis van een aantal feiten een veronderstelling dat andere cache-owners niet eindeloos hun box blijven bijvullen met ruilspullen. Voor mijzelf geldt dat met zekerheid. Voor velen die ik ken ook. Dus het lijkt me een aan zekerheid grenzende voorspelling dat dat voor de meerderheid van de cache-owners die ik niet ken ook gelden zal. Als dat niet tot de nadelen gerekend mag worden, maar als een veronderstelling, dan zijn er geen nadelen te noemen totdat het Keurmerk een feit is en er op basis van ervaringen nadelen benoemd kunnen worden. Tot die tijd is immers alles speculatie op basis van in het verleden opgedane ervaringen. In dat geval zou het vragen naar een nadeel ook zinloos zijn m.i., immers als het er nog niets is moeten we van veronderstellingen uit gaan om het te kunnen beoordelen. Wat betreft stemmingmakerij: dat is jouw uitspraak. Dat is zeker niet mijn intentie.Ik vind het ver gaan dat je stelt dat het stemmingsmakerij IS. Te ver wat mij betreft. Alsof je in mijn hoofd meent te kunnen kijken wat mijn bedoelingen zijn. Als dat hetgeen is dat ik terug krijg op het moment dat er op dit forum nagedacht en gediscussieerd wordt over iets dat de kwaliteit van de geocachebeleving in NL zou kunnen verbeteren, dan zal ik mijn pogingen om mee te denken maar staken. Met vriendelijke groet, Bloodwoosj. 23 augustus 2013 bewerkt door Bloodwoosj
barny Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 ik vind kissies fijn omdat er door de plaaster is over nagedacht waar hij dat kissie plaatst, ik vind kissies fijn omdat je er TB's in kan leggen en/of TB er uit kan halen ik vind kissies fijn omdat ze bijna nooit in bewoonde gebieden liggen ik vind kissies fijn omdat daarmee de kisssies legger toch een beetje heeft aangegeven dat hij het spelletje snapt het tegenovergestelde zijn kissies in een voortuin, zo geeft de cacheeigenaar wel heel duidelijk aan dat hij geen ene malle moer van het spelletje snapt en de Nono's en micro's zijn over het algemeen neergelegd door mensen zonder enige eigenwaarde fantasie en/of respect naar de natuur en hobbygenoot, Barny
Team Tabak Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 Waarom houden we er niet mee op, met deze discussie. Het is een herhaling van zetten, waarbij mij opvalt, dat @Vlinder ongeveer 183 stukken voor ieder van de 64 schaakvelden heeft en de rest slechts 2. Al in één van de eerste berichtjes heb ik gezegd, dat het idee achter een keurmerk best wel interessant kan zijn is, maar dat diezelfde cache vermoedelijk na 6 bezoekjes alweer keurmerkonwaardig zal zijn, doordat alle spulletjes uit de doos met de noorderzon vertrokken zijn, het logboekje misschien zeiknat is, er een weg wordt aangelegd net naast dat mooie plekje van de cache, de cacheowner plotseling tegen een vriendin is aangelopen, die alle tijd van hem wegzuigt etc. etc. Kortom, een keurmerk is één ding (dat kan nog deels op papier, alhoewel ik niet helemaal kan inzien hoe een interessant of mooi plekje op papier bepaald kan worden. Daar zal toch écht iemand op af moeten.....), de controle erop is iets heel anders en dat kan alleen maar in de praktijk gebeuren. Ik kan me gewoon niet voorstellen, dat er mensen zijn, die voor dit idee voor niemendal en nop benzine gaan verstoken en tijd steken in de dagelijkse controle van geocaches van derden. En dan mag jouw mailbox overstromen van de enthousiastelingen, die voor jouw keurmerk wekelijks de wei in rennen, ik geloof er helemaal geen moer van, dat dit gaat gebeuren. Van het begin af aan heb ik best wel wat voor het idee gevoeld, maar ik heb onmiddellijk aangegeven, dat de praktijk weerbarstig is en dat na enige tijd het keurmerk verwaterd is tot alles of minder dan wat we nu al hebben. @Vlinder, misschien doe je er goed aan het idee van het keurmerk hier op geocaching.nl te laten varen. Tussen de regels door lees ik al wel, dat van enige invoering op dit platform vooralsnog op korte termijn sowieso geen sprake zal zijn. Ga er niet meer over in discussie (het wordt alleen maar onvriendelijker en daarmee kom je ook niet verder) , maar doe wat je goed dunkt. Stel je eigen site er voor open. Neem daar een database op met de caches, die weliswaar bij GC.com zijn aangemeld, maar die door jou en je vrienden van het keurmerk zijn voorzien. Mensen, die er belang aan hechten komen dan vanzelf wel naar jouw site om die caches te selecteren. Ik zou er zeker af en toe een kijkje nemen, al is het alleen maar om te zien hoe jij het voor elkaar gaat krijgen om de kwaliteit van de keurmerk caches ook in de toekomst en na plaatsing te gaan waarborgen. Het blijft interessant, maar de discussie hier is nu wel volledig uitgekauwd en leidt tot niets. 1
Hoekraam Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 je moet het keurmerk ook wel soort kunnen bevijligen mensen kunnen de keurmerk ook zomaar op hun pagina zetten
stekelbaars Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 Er zijn alleen winnaars, want iedereen krijgt meer vrijheid en een weelde aan unieke mogelijkheden op de meest innovatieve geocaching-site ter wereld. Ook gc.com gaat er op vooruit, want die kunnen alle nieuwe functies weer overnemen. Meest innovatieve geocaching-site ter wereld? Waar vind ik die? Het spel spelen zoals Ulmer het bedacht heeft? Zullen we dan ook maar stoppen met multi's en mysteries e.a.? Want het enige dat hij verstopte, was een traditional. 1
Team Tabak Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 Als dat hetgeen is dat ik terug krijg op het moment dat er op dit forum nagedacht en gediscussieerd wordt over iets dat de kwaliteit van de geocachebeleving in NL zou kunnen verbeteren, dan zal ik mijn pogingen om mee te denken maar staken. Met vriendelijke groet, Bloodwoosj. Daar doe je verstandig aan. We willen allemaal wel meedenken, maar als ik 365 dagen per jaar moet horen, dat ik een geocachende onbenul ben als ik me niet onvoorwaardelijk achter de ideeën van een erg kleine groep geocachers schaar, dan kom ik op een punt waarbij de schouders omhoog gaan en mijn geest zegt... "Zoek het allemaal uit, ik doe wat ik doe en ik voel me er uitstekend bij". En wat @Vlinder als intelligente ziel bezielt om hier als een soort van Don Quichot met een mailbox vol Sancho Pancha's rond te waren is mij helemaal een raadsel. Ook hij zou moeten zeggen: "Ik doe wat ik doe en ik voel me er uitstekend bij".... "En jullie horen en zien nog wel van mij, waarbij jullie verbaasd zullen staan!!!!" Daarmee zou hij ons kunnen overtuigen.... Niet met al die herhalingen van zetten hier! 1
de kikkers Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 En dan te bedenken dat dit draadje gestart is door de-fam. Fam kan wel iets totaal anders voor ogen hebben bij het Keurmerk in progress.
stekelbaars Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 Ik ga binnenkort een emmer vol proppen met fruit en andere etenswaren, mik er een boekje in en begraaf het geheel net onder de grond in het park. Keurmerkje voor mij? Ik ben door mijn vind ik goedjes heen voor vandaag, maar bij deze. Hoop wel dat het een mooi park is, want dan is het in de geest van de bedenker, helemaal goed, een echte geocache!
Odlaniger Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 Wanneer ik alle tegenwerpselen de revue zou laten passeren, dan springt één beertje op de weg er uit. De wegversperring is dat de container ruilspullen moet bevatten, terwijl (zoals ook in andere topics gemeld) de vreugde voor kinderen van korte duur is. Om deze voorwaarde echter dan maar te laten vervallen, is de weg van de minste weerstand. En dan kom ik terug op hetgeen ik eerder heb gezegd: regelmatig mijn eigen cache controleren en zo nodig aanvullen om te zorgen dat het predicaat Keurmerk ook werkelijk betekenis heeft. En nog een aanvullende voorwaarde: de geocache moet zich al hebben bewezen. Een aantal founds met enthousiaste logjes, favo's en dergelijke, die aantonen dat de cache aan de gestelde voorwaarden voldoet. Al is smaak een subjectieve beleving, het gemiddelde oordeel zegt ook wel iets.
Odlaniger Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 De laatste opmerking/voorwaarde klinkt aan de ene kant wel als een goede, maar kun je daar ook geen "last" hebben van vriendjespolitiek? Is enerzijds wel mogelijk, want ik lees logjes als "Ik wist dat deze cache er aan kwam, mooi gedaan!" Maar ik vermoed dat het vriendschapsgebaar zich vooral uit bij het geven van favo's. Totdat al jouw vrienden zijn geweest. De voorwaarden voor het keurmerk gelden ook voor vrienden. Als jij het een goed idee zou vinden, kun je dan een inschatting maken van het aantal foundlogs dat nodig is voordat het keurmerk kan worden aangevraagd?
Diederikus Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 (bewerkt) De discussie over het keurmerk heeft wel een vreemde twist gekregen gaandeweg. Misschien kan/wil de-fam uitleggen wat hij eigenlijk verwachtte of hoopte van het keurmerk toen hij het draadje startte? 26 augustus 2013 bewerkt door The Phantom
Odlaniger Geplaatst 23 augustus 2013 Geplaatst 23 augustus 2013 Dus de-fam wil het volgens mij graag hebben over het keurmerk en het logo dat hij heeft ontworpen. Zo lang een topic interessant is voor mij, probeer ik ook serieus te blijven. Wanneer ik dat gevoel niet meer heb, dan ga ik twisten. Grappen en Grolschen, door anders gestemden word ik dan dikwijls teruggefloten. Maar ook een arbiter handelt met zijn fluitje soms arbitrair. En ja, Kikker heeft meestal gelijk, zij trapt op de rem, probeert aanrijdingen te voorkomen, althans de blikschade binnen de perken te houden, want blikken kunnen doden. Eigenlijk is het lood om oud ijzer wat ik zeg, ik zal het geocachelandschap niet veranderen. Goud, zilver en brons worden geoogst bij het vinden van een plastic kokertje.
Aanbevolen berichten