Vinnie1 Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Ik ken nog wel vier gemotiveerde keurmeesters die ook nog eens veel favorites verzameld hebben. Ze moeten wel begeleid worden door volwaardige leden omdat ze nogal eens verdwalen in doolhoven en bezeten raken door demonen. Hopelijk is dat niet bezwaarlijk. Off topic, weet ik. Maar kon het niet laten ;-) On topic. Wat is mis met het favorites systeem? En mooie logjes. ( los dat je premium lid moet zijn voor het ene en goed kunnen schrijven voor de andere?) 1
stekelbaars Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Als je van GS geen medewerking verwacht, waarom dan dit keurmerk? Waarom dan niet lekker je eigen weg gaan, je hebt QC toch al? Ik snap niet dat jullie nog willen geocachen via GC.com, als er in jullie ogen toch niegs deugt van het bedrijf, de website en zijn bezoekers. Continue worden mensen die niet doen wat julie doen, weg gezet als kokerkneuzen en sbsvolk en toch maken jullie deel uit van diezelfde groep, namelijk zij die geoachen via GC.com. Als ik zo zou denken, dan had ik allang mijn account weg gedaan.
Vlindertje Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Ik ken nog wel vier gemotiveerde keurmeesters die ook nog eens veel favorites verzameld hebben. Bedoel je daarmee de Schijnheiligen van Team Tabak (zie postje #143)? Off topic, weet ik. Maar kon het niet laten ;-)
Team Tabak Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 (bewerkt) Maar eerst gaan we zingen met z'n allen.... Op 500 meter afstand van een parkeerplaats (zodat we zeker weten dat niemand ons hoort), met 37 fluitjes en een waldhoorn in een ammobox voor de begeleiding, op een mooi plekje op de Hoge Veluwe omringd door wilde zwijnen en een edelhert en met een fel gekleurde listing, waarop een prachtige tekst staat zonder taalfouten.... En op het einde een kwakende kikker, die kwelend het ave maria vertolkt..... Heus, wij van het koor zijn volledig rijp voor een keurmerk!!! Maar ondertussen pas ik voor de tweede ronde.... Dat leidt alleen maar tot een herhaling van zetten. Geen keurmeesterschap voor mij en geen motivatie voor de uitvoering van het idee, dat mijns insziens nooit zal gaan werken.... So sorry! 15 augustus 2013 bewerkt door Team Tabak 1
barny Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Als je van GS geen medewerking verwacht, waarom dan dit keurmerk? Waarom dan niet lekker je eigen weg gaan, je hebt QC toch al? Ik snap niet dat jullie nog willen geocachen via GC.com, als er in jullie ogen toch niegs deugt van het bedrijf, de website en zijn bezoekers. Continue worden mensen die niet doen wat julie doen, weg gezet als kokerkneuzen en sbsvolk en toch maken jullie deel uit van diezelfde groep, namelijk zij die geoachen via GC.com. Als ik zo zou denken, dan had ik allang mijn account weg gedaan. huh omgekeerde wereld, eerst word het spelletje verprutst door de kokerstrooiers, enkele mensen proberen (ter vergeefs) maar proberen in iedergeval iets van het kokergedoe voor de mensen met wel een geocache hart te laten ontlopen, moeten nu juist doe mensen maar ergens anders naar toe? laat die kokergraaiers lekker munzeeën daar gaat het niet om de locatie, maar om de puntjes, en de organisatie van Munzee heeft hele leuke ideeën voor samenwerking en staan wel altijd open voor andere ideeën maar de mensen met een geocache hart wegsturen omdat de kokerdwazen het spelletje hebben vergiftigt gaat mij iets te ver Barny 3
Odlaniger Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 huh omgekeerde wereld, eerst word het spelletje verprutst door de kokerstrooiers, enkele mensen proberen (ter vergeefs) maar proberen in iedergeval iets van het kokergedoe voor de mensen met wel een geocache hart te laten ontlopen, moeten nu juist doe mensen maar ergens anders naar toe? Barny Jouw actie om in augustus iedere dag een cache te loggen die geen cache is, kan onbedoelde neveneffecten hebben. Je vestigt de aandacht op spul dat menigeen anders niet eens zou bekijken. Nu denken ze misschien: ik wil wel eens zien wat voor een prul het is. Maar wat ik wil vragen: wat is # DKC? Betekent dat Dageljkse K** (of K****) Cache?
snoopy and woodstock Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Als je van GS geen medewerking verwacht, waarom dan dit keurmerk? Waarom dan niet lekker je eigen weg gaan, je hebt QC toch al? Ik snap niet dat jullie nog willen geocachen via GC.com, als er in jullie ogen toch niegs deugt van het bedrijf, de website en zijn bezoekers. Continue worden mensen die niet doen wat julie doen, weg gezet als kokerkneuzen en sbsvolk en toch maken jullie deel uit van diezelfde groep, namelijk zij die geoachen via GC.com. Als ik zo zou denken, dan had ik allang mijn account weg gedaan. huh omgekeerde wereld, eerst word het spelletje verprutst door de kokerstrooiers, enkele mensen proberen (ter vergeefs) maar proberen in iedergeval iets van het kokergedoe voor de mensen met wel een geocache hart te laten ontlopen, moeten nu juist doe mensen maar ergens anders naar toe? laat die kokergraaiers lekker munzeeën daar gaat het niet om de locatie, maar om de puntjes, en de organisatie van Munzee heeft hele leuke ideeën voor samenwerking en staan wel altijd open voor andere ideeën maar de mensen met een geocache hart wegsturen omdat de kokerdwazen het spelletje hebben vergiftigt gaat mij iets te ver Barny Toch lijkt het me nog niet zo'n verkeerde gedachte. Stel je krijgt zo'n 100 teams met mooie multi's ( het liefst de meest beroemde) op één lijn. Ze halen allemaal tegelijk hun caches weg bij .com en plaatsen ze op bv Quality. Heel veel cachers die nu niet zo bezig zijn met dit forum zouden zich toch afvragen waar deze mooie caches zijn gebleven die ze nog graag wilden doen en zullen wellicht mee-switchen. Wie weet krijg je dan voldoende activiteit daar om een serieus alternatief te zijn. Daar zou ik meer van verwachten dan een keurmerk 1
Odlaniger Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Toch lijkt het me nog niet zo'n verkeerde gedachte. Stel je krijgt zo'n 100 teams met mooie multi's ( het liefst de meest beroemde) op één lijn. Ze halen allemaal tegelijk hun caches weg bij .com en plaatsen ze op bv Quality. Heel veel cachers die nu niet zo bezig zijn met dit forum zouden zich toch afvragen waar deze mooie caches zijn gebleven die ze nog graag wilden doen en zullen wellicht mee-switchen. Wie weet krijg je dan voldoende activiteit daar om een serieus alternatief te zijn. Daar zou ik meer van verwachten dan een keurmerk Eerlijk gezegd (meestal ben ik eerlijk) vind ik dit een idee waar ik enthousiast van word. Ongetwijfeld zullen er argumenten worden aangedragen die aantonen dat het geen kans van slagen maakt, maar ik zou zeggen: Give Peace A Chance.
Team Creama Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Ik lees een beetje mee, ik denk niet dat ik een bijdrage aan leveren aan jullie discussie, als echte beginner. Maar ik word nu wel nieuwsgierig naar andere cache sites? Ik wist niet dat die er zijn. En vind je daar dan ook nog nieuwe /andere caches, die hier niet te vinden zijn? Wij hebben tnt 17 caches gevonden, waarvan 16 in Duitsland. Hiervan waren er 15 mooi, of door de cache zelf, of door de locatie, of door de route naar de locatie toe (bij de meeste een combinatie van alledrie). Eentje was echter een "drive-in". Wij wisten niet wat dat was, dus enthousiast op pad, maar daar was niks aan. Route langs een doorgaande weg, er werd gesproken over een mooi uitzicht....tja, je zag genoeg, maar ik heb mega veel mooiere uitzichtpunten gezien in Duitsland....Er kwam zelfs een auto aanrijden toen we net gelogd hadden, die parkeerde voor het bankje en toen we wegliepen greep die man de cache, en scheurde weer weg, toen wisten we wat er met "drive-in" bedoeld werd.... Dit was dus wel een kater. Ik ben dus wel geïnteresseerd in gewoon mooie caches, in een mooie omgeving.
snoopy and woodstock Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Toch lijkt het me nog niet zo'n verkeerde gedachte. Stel je krijgt zo'n 100 teams met mooie multi's ( het liefst de meest beroemde) op één lijn. Ze halen allemaal tegelijk hun caches weg bij .com en plaatsen ze op bv Quality. Heel veel cachers die nu niet zo bezig zijn met dit forum zouden zich toch afvragen waar deze mooie caches zijn gebleven die ze nog graag wilden doen en zullen wellicht mee-switchen. Wie weet krijg je dan voldoende activiteit daar om een serieus alternatief te zijn. Daar zou ik meer van verwachten dan een keurmerk Eerlijk gezegd (meestal ben ik eerlijk) vind ik dit een idee waar ik enthousiast van word. Ongetwijfeld zullen er argumenten worden aangedragen die aantonen dat het geen kans van slagen maakt, maar ik zou zeggen: Give Peace A Chance. Ik denk eigenlijk dat het op zo'n manier wel een kans maakt. Maar het is dan wel essentieel om de caches ook daadwerkelijk bij com weg te halen en ze niet op beide sites te plaatsen zoals in Duitsland veel gebeurd bij open-caching.
Odlaniger Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Aangezien het nu rustig is in dit topic, heb ik de tijd om even voor de vuist weg het een en ander uit mijn mouw te schudden en uit mijn hoge hoed te toveren. De nieuwe site, geocaching.komkom of zoiets: Op de site worden alleen multi’s en gecombineerde mysteries/multi’s geplaatst.Er zijn regels/afspraken qua uitvoering betreffende cachelist, containergrootte enzovoort.Er wordt vanzelfsprekend niet gelogd met TFTC.Er worden geen favo’s en dergelijke uitgedeeld en statistieken worden niet gepubliceerd, met dien verstande dat het iedereen uiteraard vrij staat zijn eigen statistieken te maken.Hypecaches zoals boomklimmers, abseilers en diepzeeduikers komen niet in aanmerking. Hoewel zij een leuke fysieke uitdaging vormen, zijn zij in feite geen geocache tenzij het bijvoorbeeld een multi boomklimcache is. Gaarne aanvullen en/of aanvalluh!
snoopy and woodstock Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Aangezien het nu rustig is in dit topic, heb ik de tijd om even voor de vuist weg het een en ander uit mijn mouw te schudden en uit mijn hoge hoed te toveren. De nieuwe site, geocaching.komkom of zoiets: Op de site worden alleen multi’s en gecombineerde mysteries/multi’s geplaatst. Er zijn regels/afspraken qua uitvoering betreffende cachelist, containergrootte enzovoort. Er wordt vanzelfsprekend niet gelogd met TFTC. Er worden geen favo’s en dergelijke uitgedeeld en statistieken worden niet gepubliceerd, met dien verstande dat het iedereen uiteraard vrij staat zijn eigen statistieken te maken. Hypecaches zoals boomklimmers, abseilers en diepzeeduikers komen niet in aanmerking. Hoewel zij een leuke fysieke uitdaging vormen, zijn zij in feite geen geocache tenzij het bijvoorbeeld een multi boomklimcache is. Gaarne aanvullen en/of aanvalluh! Een team mag maximaal 3 caches per jaar publiceren en max 10 caches ownen wil men dan weer een nieuwe maken moet er een andere verwijderd worden.
Wiztel Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Voor de fantasie-site nog een leuk aanvullend idee. Iedere maand mag je 10 caches loggen, daarna kan je niet meer inloggen tot de volgende maand. Het ultieme slow caching ;-) Groeten, Wiztel
snoopy and woodstock Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 Voor de fantasie-site nog een leuk aanvullend idee. Iedere maand mag je 10 caches loggen, daarna kan je niet meer inloggen tot de volgende maand. Het ultieme slow caching ;-) Groeten, Wiztel Wat zou hiervan het nut moeten zijn? Het idee om een limiet in te voeren bij het plaatsen van caches zou waarschijnlijk leiden tot meer kwaliteit. en een minder uitpuilende kaart.
Odlaniger Geplaatst 15 augustus 2013 Geplaatst 15 augustus 2013 (bewerkt) Een team mag maximaal 3 caches per jaar publiceren en max 10 caches ownen wil men dan weer een nieuwe maken moet er een andere verwijderd worden. Als het werkelijk om kwaliteitscaches gaat, dan is deze regel niet nodig. Zo snel zal het land niet vol raken. Voor de fantasie-site nog een leuk aanvullend idee. Iedere maand mag je 10 caches loggen, daarna kan je niet meer inloggen tot de volgende maand. Het ultieme slow caching ;-) Groeten, Wiztel Ook deze maatregel lijkt mij niet nodig. Bij kwaliteit treedt vanzelf slow caching toe. 15 augustus 2013 bewerkt door Odlaniger 1
Aanbevolen berichten