Team Creama Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Wij hebben nu een aantal caches gedaan. In een paar zaten ook ruildingetjes. De kids vinden dat erg leuk, dus we hebben wat geruild. Maar zijn hier eigenlijk nog regels voor? We kwamen ook 1 doos tegen daar zat eigenlijk, buiten 1 klein plastic poppetje, alleen rommel in (oa een pleister en een gewone wasknijper). Hoe bepaal je wat leuk is om er in te stoppen? Moet het speciaal voor kinderen zijn? Moet je het ook in je log vermelden wat je er in en uit gehaald hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
regenboog2 Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Er zijn weinig regels, maar de belangrijkste is dat je gelijkwaardig moet ruilen (prijs en kwaliteit). De meeste ruilitems zijn op kinderen gericht, maar er zitten soms ook wel leuke dingen in voor volwassenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlindertje Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Zonder ruilspullen is er geen sprake van een geocache. De eerste en enige regel van het spel betreft 'trade' of handel, zoals Regenboog2 terecht aangeeft. Het is de bedoeling dat je minimaal gelijkwaardig ruilt en de transactie noteert in het logboek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Creama Geplaatst 11 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst 11 augustus 2013 Ok, je moet het loggen dus. Ik zag bij mijn laatste log, dat mijn voorganger dat ook gedaan had, dus daar heb ik het aangepast. Alleen in het papieren boekje heb ik het niet genoteerd. Misschien kom ik nog eens in de buurt zodat ik het kan bijvoegen of is dat wat overdreven? Waarde bepalen vind ik wel lastig. Ik maak vaak zelf dingen (bijv sleutelhangers, (vriendschaps)-armbandjes, kleine freubels voor in huis). Dat leken mij wel geschikte spulletjes om te ruilen. En ja, wat is de waarde van een poppetje wat je kan sparen bij de supermarkt :-)? Misschien stel ik wat "domme" vragen, maar ik wil het graag volgens de regels doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Creama, als iedereen er zo gewetensvol mee zou omgaan als jij, dan zou niet iedere leuk gevulde kist binnen de kortste keren veranderen in een vuilnisbak. En ja, zelf gemaakte frutsels zijn juist leuk. Gewoon mee doorgaan, kinderen zijn er blij mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlindertje Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Je doet het uitstekend, Creama. Ook al kom je net kijken, door je aandacht voor de essentie van geocaching maak je duidelijk al meer van het spel te begrijpen dan de nepcachers, die al jaren regelmatig op een carpoolplaats of in een voortuin voor l*l staan met een filmkokertje in hun hand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Creama Geplaatst 11 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst 11 augustus 2013 Dank je, dan ga ik lekker door met knutselen, en cachen. Want we vinden het geweldig leuk. Juist om op plekjes te komen waar je anders niet zou komen (onze eerste caches hebben we gedaan op vakantie in Duitsland). Met andere ogen naar een bekende omgeving kijken. Leren omgaan met de GPS en alle toestanden daaromheen. Het rondneuzen op het forum enz enz. Wij vinden het echt genieten. En we hebben ook de grootste lol. De kinderen zien overal "dreuzels" lopen, en vinden wandelen ineens heel erg leuk..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 (bewerkt) Nu nog er achter zien te komen wie creama is. Edit. Ik zie het al, Team Creama dus. 11 augustus 2013 bewerkt door Odlaniger Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Creama Geplaatst 11 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst 11 augustus 2013 :-) Ik heb al een aanvraag gedaan om mijn naam te veranderen, nog geen reactie gehad. We doen het met het gezin, dus dan was Team wel toepasselijk. Toen ik me aanmeldde had ik daar nog niet zo over nagedacht, maar als "Team" voelen we ons allemaal "belangrijk", wat we natuurlijk ook allemaal zijn. Want het is al wel gebleken, dat de kids soms erg goed kunnen zoeken, en dat zij ook veel makkelijker "out of the box" kunnen denken. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Ach, ik word regelmatig aangesproken met "Team Odlaniger" terwijl ik geen team ben. Slechts Odlaniger, in de wandelgangen/paden Od genoemd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yora82 Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Hmm, om even aan te sluiten op de vraag hoe te traden. Wat doe je als je erachter komt dat iemand wel dingen uit je cache heeft gehaald en niks terugggestopt? DIt is mij namelijk overkomen. Ik ging kijken hoe onze cache erbij lag en kwam tot de ontdekking dat ie leger was dan toen we hem verstopte. Nu had de inhoud niet zo heel veel waarde, maar toch. Voor kinderen (en volwassenen) is het nu toch iets minder leuk om de cache te vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Aangezien ik niet na iedere found de inhoud van het kistje bekijk, weet ik niet wie de boosdoener(s) is(zijn). Maar het is een gegeven dat er niet gelijkwaardig wordt geruild. Ik stop 8 nieuwe hebbedingetjes uit een goedkope winkel in de cache. Kleurpotloden, stickervelletjes, je kent het wel. Alles nog in de verpakking, hooguit 5 euro voor betaald. Dan wordt er geruild: haarspeldje voor de kleurpotloden, ballonnetje voor de stickers. Uiteindelijk wordt het een belediging voor de cache, als je ziet dat de doos een prullenbak wordt. En dan heb ik geen zin meer om er opnieuw leuke dingen in te plaatsen. Zou ik misschien wel moeten doen, want het is mijn cache. Dat overdenkend, komt het volgende plan bij mij op. Op de cachepagina: "Je mag iets leuks uit de cache halen, maar je hoeft er niet iets voor terug te geven, tenzij het de moeite waard is." En dan vul ik zelf de cache af en toe wel bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yora82 Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Hmm, da's geen gek idee. Had toch al het idee hem binnenkort bij te vullen, want dat ene simpele waterpistooltje wat er nu nog in zit staat ook zo zielig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Zo vond ik kort geleden in één van mijn dozen een vies gekruld gebruikt stickertje, een elastiekje voor het haar vol met haren, een kapot ballonnetje, een visitekaartje en een flippo. Dan schaam ik mij, waarschijnlijk onterecht, voor mijn eigen cache. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
@Wilbertoord Geplaatst 11 augustus 2013 Share Geplaatst 11 augustus 2013 Ik gooi mijn munitiekistje regelmatig tot de rand vol met spullen die ik anders weg zou gooien. Pas nog de vouwwagen leeggeruimd. Tsja, en een naaigarensetje ga ik nevernooit niet gebruiken... Net als een 3e blikopener, reis-mensergenjeniet, en pedicureset en wat speelgoed van de kids waar ze al langer niets mee deden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden