DeBoer Geplaatst 11 juli 2013 Geplaatst 11 juli 2013 Er zit toch een standaardkaart in het geheugen van een GPS??
regenboog2 Geplaatst 11 juli 2013 Geplaatst 11 juli 2013 Op de etrex 20 kan je zelf ook kaarten zetten, deze zijn veel gedetailleerder dan de basiskaart. Sommige mensen vinden het geen probleem om alleen op de pijl te navigeren, maar ik vind het prettiger om wegen en paadjes te zien.
Tri J Geplaatst 11 juli 2013 Geplaatst 11 juli 2013 Ikzelf heb al enige tijd de Etrex 20. Hierop een OSM kaartje geplaatst (meerdere landen). Hiervoor had ik meer geheugen nodig dan de 1,7Gb die er op zit. Deze kaarten zijn er erg gemakkelijk op te kopiëren via de PC. Omdat wij graag (en vaak) 'multi's' lopen, is een kaartje op je scherm erg handig om te zien welk pad je moet/kunt nemen. Een leuke bijzaak is dat je via het programma 'Basecamp' van Garmin je route nog altijd na kunt kijken. Ook heb ik de Citymap van Garmin geïnstalleerd. Als ik dan naar een Cache rijd met mijn Cachemobiel, dan gebruik ik de instelling 'auto' (zelf instellen op juiste map), en de Etrex wijst me via de weg naar de cache of het startpunt. Enig nadeel van de Etrex 20 (wat ik vindt), is dat de kompas niet elektronisch is. Je moet dus in beweging zijn om de juiste richting te wijzen. (maar hier ben ik al aan gewend, en met 1 á 2 passen is dat opgelost).
MacDD Geplaatst 11 juli 2013 Geplaatst 11 juli 2013 Er zit toch een standaardkaart in het geheugen van een GPS?? Dat is een ongetaileerde flutkaart die totaal ongeschikt is om te cachen.
Peetee Geplaatst 11 juli 2013 Geplaatst 11 juli 2013 (bewerkt) ...even een vraagje. Ik cache nog niet zo lang en ik doe dit met een E-trex 10. Ik lees regelmatig op dit en andere fora, dat de Etrex-10 te basic is. Wat is te basic en wat missen jullie op deze GPS ontvanger dat je echt nodig hebt om te cachen? Tot nu tot ben ik nog niet tegen beperkingen aangelopen, maar als ik in de toekomst ooit een andere GPG nodig heb, is het altijd handig om te weten waar je op moet letten bij de aanschaf. Dat een Etrex 10 te basic zou zijn, dat geloof ik ook niet. Want je kunt er alle soorten caches mee vinden. Maar ik heb nu al een jaar of wat een 60Cx, en daarop heb ik kaarten geïnstalleerd staan waarmee het navigeren in bossen en heidevelden toch wel een stuk prettiger is geworden. Dit, omdat je meer overzicht hebt over het gebied waar je je bevindt. Zo is het bijvoorbeeld ook heel handig om bij een Multi van tevoren alvast te kunnen beoordelen of een volgend wp zich op een logische plek bevindt of niet. Maar je hebt helemaal gelijk. Cachen kan met een Etrex 10 heel goed. Je hoeft er geen cache om over te slaan. Je kunt hooguit stellen dat de uitdaging van het vinden van de cache iets groter is, en dat hoeft helemaal geen nadeel te zijn. 11 juli 2013 bewerkt door Peetee
mirann Geplaatst 11 juli 2013 Auteur Geplaatst 11 juli 2013 Nou ik ben er uit, ik ga voor de garmin etrex 20, denk dat wij met deze gps wel vooruit kunnen:) (of achteruit, net welke kant de gps aanwijst) De reden is dat je op deze gps dus ook de paden en zo kan zien waar je loopt. allemaal bedankt voor de tips, dit was qua budget net wat we kunnen missen, weet dat er veel uitgebreidere bestaan, maar denk dat wij ons de komende vakantie prima gaan vermaken met deze gps groeten Miranda
MacDD Geplaatst 11 juli 2013 Geplaatst 11 juli 2013 Mooie keus. Ennuh, een gps waar geen kaarten op kunnen stap je snel van af als je in een gebied bent (geen kaart) en nog maar 300 meter in lijn van een cache afstaat ; 50 meter naar voren, 400 loodrecht naar beneden, 200 meter vooruit, 200 meter loodrecht omhoog, 50 meter naar voren. Daarna heb ik de Vista HcX gekocht.
mirann Geplaatst 11 juli 2013 Auteur Geplaatst 11 juli 2013 Welke kaarten heb je erbij aangeschaft dan? Niet dat ik dat ga doen, maar dan weet ik waar ik voor moet sparen
MacDD Geplaatst 11 juli 2013 Geplaatst 11 juli 2013 (bewerkt) Welke kaarten heb je erbij aangeschaft dan? Niet dat ik dat ga doen, maar dan weet ik waar ik voor moet sparen Ik heb use n.e.t. en gebruik ook erg veel freizetkarte of andere OSM-achtige zaken. 11 juli 2013 bewerkt door MacDD
Team Gelaen Geplaatst 11 juli 2013 Geplaatst 11 juli 2013 (bewerkt) In principe kun je met elke gps elke cache prima vinden. Alleen, als er kaarten op een gps geladen kunnen worden wordt het een stuk eenvoudiger om de goede route te kiezen. De eerste zes jaar dat ik cachte deed ik dat zonder noemenswaardige kaarten. En ja, inderdaad wel eens fout gelopen. Jan 11 juli 2013 bewerkt door Team Gelaen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden