Spring naar bijdragen

Hulp Gezocht!


Rollertje

Aanbevolen berichten

Ik en mijn partner cachen nu al weer een tijdje.

 

Zoals je kan zien in mijn profiel op .com in een straal rond ons huis voornamelijk. 95% van de gevonden caches zijn traditionals.

Dit is niet bij keuze zo.

Van de meeste puzzels snap ik geen hout. Gewoon compleet onbegrijpelijk.

De puzzels die eruit springen omdat ze door gewoon beetje internet zoeken en rekenen optelossen zijn zullen met de hittegolf of volgende vorstperiode vast wel opgelost raken.

Multies. Als IK iets niet kan is het prutsen op een telefoon onderweg. Mijn partner kan uberhaupt niet met de telefoon overweg.

Het stilstaan, denken, rekenen en invoeren is een aanslag op humeur, spierkracht en energiebalance. Dit is dus echt beperkend.

Wat verder erg beperkend is is dat ik geen reserve energie bank heb. Is het op dan is het op en dan wil ik naar de auto. Of eigenlijk... bij de auto zijn.

Multies zijn door onze onbekentheid met multies (ja open doel, schiet hem er zelf wel in) onvoorspelbaar. 2.5km volgens de legger.... maar hoeveel word het als je de mist in gaat met de coords? Hoe is het veld, zon, bos, wegdek of modderweggetje?

 

We lopen rondjes van traditionals puur omdat ik vantevoren kan zien waar ik heen ga, hoe de route verloopt en geen drama als ik er 1 mis, de volgende zal er wel liggen.

 

Ik vermoed dat door het doen van geen Multies ik iets heel moois misloop.

Gisteren een "trail" gedaan. 12 doosjes verspreid over 9.6km. Hele mooie wandeling gehad. Gespeelt met stel kippen. Paar tb's op de foto gezet.(klompenpad) Gelukt maar met moeite. Onderweg 3 caches gerepareerd. Mailtje naar co omdat 2 niet repareerbaar waren voor mij op dat moment. En mijn man heeft de logjes afgehandeld zojuist.

 

Nu mijn Hulp vraag,

 

wie heeft het geduld, de rust, en de tijd om eens een multie met ons te lopen. En je zult die 3 dingen echt nodig hebben.

Wie heeft het geduld om mij door de puzzels heen te lozen, Niet de coords geven, dat bedoel ik niet, maar hands on uitleg te geven hoe de puzzel is optelossen, De ingang te wijzen zeg maar.

 

Rollertje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet juiste het antwoord op je vraag, maar misschien kan je om te beginnen een multi in een stad proberen. Er zijn mooie oude steden met multi's langs bv gevelsteentjes. Vaak zijn vooraf alle punten gegeven. Als dat niet zo is kan je tussendoor lekker uitrusten op een terrasje en de volgende coordinaten invoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je net met multi begint om te lopen, begin dan met hele simpele. Iedereen heeft het moeten leren en ik leer ook nog steeds elke dag.

 

Kijk naar het aantal sterren. In elk geval zou best met jullie is een multi willen lopen. Zie dat jullie alleen iets verder op wonen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rollertje,

 

Prima actie, gewoon hulp vragen, genoeg mensen die je willen en kunnen helpen. En al doende leer je vanzelf snel veel bij!

 

Helaas wonen wij voor een gezamenlijke mulit wat ver uit elkaar, maar hierbij wel een aantal tips waarmee je wellicht zelf wat multi's kunt vinden/doen die passen bij jouw wensen en mogelijkheden:

- Kijk goed naar de rating voor moeilijkheid en terrein, deze geven vaak een redelijk goede indicatie. Ook zeggen logs van anderen natuurlijk vaak veel over welke uitdagingen ze onderweg tegenkomen.

- Bij sommige multi's zijn vooraf alle coördinaten van wapoints al gegeven en vind je onderweg alleen maar aanwijzingen voor de eindcache of moet je bijvoorbeeld foto's zoeken. Hoef je onderweg niet te rekenen en in te voeren, behalve voor het laatste wapoint.

- Selecteer eens op multi's die (ook) geschikt zijn voor kinderen. Vaak niet te lang en te moeilijk en toch een leuke wandeling.

- Twijfel je over de lengte van een route, vraag het gewoon vooraf even aan de legger.

 

Veel cacheplezier! Wuppie1976

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is goed om eens mede-cachers te ontmoeten. Dat kán op een Event. Het is goed dat jullie er aan komen.

 

Leuk, gezellig, ontspannend en misschien ook nog een beetje leerzaam. Tot ziens :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt een trail gelopen van 9,6 km., dus met de energie lijkt het relatief mee te vallen. Dan kan ik je de multi's in Apeldoorn van Meryl aanbevelen, zoals o.a. Wilverprins en Jugendstil. Dicht bij huis, dus eventueel in gedeelten te doen. Ook zijn caches bij Groot Schuilenburg en GGNet zijn leuk.

 

Hulp geven bij mysteries van andere CO's doe ik liever niet, maar ik heb er ook een aantal en wil best hints geven (dat doe ik wel vaker) nadat je zelf enige moeite hebt gedaan om er uit te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik woon niet in Apeldoorn, maar heb daar ondertussen al heel wat opgelost en er liggen daar zoveel prachtige multi's, die ik heel graag eens zou willen lopen.
Voor mij is Apeldoorn ongeveer drie kwartier rijden. Zelf zoek ik meestal eerst een leuke multi op en daarom heen zoek ik dan nog wat puzzels / traditionals of eventueel wat kortere multi's, die ik combineer.
Ik wil dus best wel eens richting Apeldoorn, geen probleem hoor.
Laat maar eens wat horen, ook als je zelf al wel iets op het oog hebt.
Op zich ben ik niet gebonden aan alleen het weekeind, maar soms moet ik wel even wat regelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...