Spring naar bijdragen

Oregon 600 Geocaches Usa Staan Niet Op De Gps


brain and pinky

Aanbevolen berichten

We zijn de trotse bezitter van een Oregon 600, we hadden wat aanloop problemen maar nu lukt het prima om via GSAK .ggz bestanden op de GPS te zetten en ook via send to GPS zetten we caches in de GPS. Nu gaan we binnenkort op vakantie in de USA en helaas lukt het niet om deze caches zichtbaar te krijgen. Zowel als we versturen via GSAK als direct via geocaching.com. Het lijkt net of er ergens een filter in de GPS aanstaat waarbij je caches vele kilometers van huis niet kan zien. Hebben andere Oregon 600 bezitters dit ook en hoe los ik dit op ? zou zonde zijn als we op vakantie helemaal geen caches in de GPS hebben.

 

Groet, B&P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of het bij de 600 ook zo is weet ik niet, maar mijn 450t laat alleen de caches in een straal van 50 km (of was het mijl?) zien.

Om verder te kijken moet ik in het Geocaching overzicht op ABC drukken. Dan wordt alles op alfabetische volgorde weergegeven ongeacht de afstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je de caches via een GPX bestand op de 600 zet? Werkt het dan wel? Ik kan me voorstellen dat ze een bepaald afstand-filter op de ggz bestanden zetten omdat dat bestand 4000000 caches zou moeten ondersteunen. GPX bestanden echter niet, dus probeer die eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat alleen in de lijst of ook op de (gps) kaart ?

Het is bij veel Gpsen zo dat in d elijst alleen de omgeving staat.

En als je met de kaart er naartoe schuift staan ze wel op de kaart.

Die worden in de lijst zichtbaar als je daar ter plekke in de buurt bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me voorstellen dat je het zeker wilt weten. En het is makkelijk te testen hoor!

Zet je de 600 in demo-mode, kies dan voor ga naar, coordinaten, en stel coordinaten rond je vakantie-adres in, en kies dan voor move-to-location. Als je daarna je caches gaat bekijken zou je de caches moeten zien.

Ik gebruik hier Nederlandse en Engelse termen door elkaar, maar dat komt omdat ik de GPS op Engels heb staan. Ik neem aan dat je er wel uitkomt met wat ik omschrijf. Zo niet, laat het dan weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Thanx in de demo mode staan ze wel gewoon op de kaart! Dus dat moet goed komen in de USA.

 

Ik heb ditzelfde probleem nu met mijn Montana 680. Ik Heb al van alles geprobeerd tot ik bovenstaande bericht las. Inderdaad zie ik de caches ook als ik in Demo mode naar de plek toe ga.

Bij mij gaat het om Frankrijk.

 

Nu vraag ik me af of brain and pinky inderdaad de caches op hun scherm gezien hebben toen ze ter plekke waren?

Ik vind het allemaal erg vaag en kan helemaal niets vinden verder over dit onderwerp.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is op veel GPSsen zo dat je de caches die verder weg zijn niet kunt zien. Zelf ben ik echter ook wel eens gefopt op een kortere afstand. De gps gaf aan dat de caches erin zaten, ik kon ze ook op de pc zien in basecamp, maar niet in het veld. Ik maak vaak een backup op papier als ik langer op pad ga. Daarop schrijf ik de coördinaten en de vragen bij wp's op. Moet ik het wel handmatig nog eens invoeren ter plekke, maar dan kan ik wel verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had dit probleem ook met m'n 6oot, Caches wel te zien in basecamp, maar niet de caches in het gps-ding. De betreffende caches lagen allemaal verder weg dan 250km. En jawel, eenmaal binnen die grens kwamen ze tevoorschijn. Verwarrend van deze garmin dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gps kan cache's weergeven om max 800 km , Dit instellen kan via > stel in > kaart > geavanceerde instellingen > zoomniveau > geocaches > kun je een afstand instellen max 800 km.

Andere maniwr van laten zien is in menu > Waarheen > drie balkjes rechtsonder > zoek nabij > een punt op de kaart of waypoint

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...