Spring naar bijdragen

Kaarten Op Garmin 20 Zetten.


Aanbevolen berichten

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een Garmin 20.. Maar nu wil ik er andere kaarten bij zetten.. Want op de basiskaart die erop zit kan ik niet veel zien.. Kan iemand mij vertellen waar ik die kan vinden en hoe ik ze erop zet.. Ik ben al de hele middag aan het klungelen.. Alvast kei bedankt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of hier eens een kijkje nemen (ook osm): http://freizeitkarte-osm.de/en/index.html

Prima gratis kaarten voor de Garmin.
Naar keuze een installeerbare file die je in Basecamp of in Mapsource kunt gebruiken, of een .img file die je met de verkenner op je gps (wel in de juiste map!) kunt zetten.

Zie voor simpele uitleg het tabblad "installation".

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Heb een Dakota 20 in handen gekregen om wat mee te spelen, heb echter een vraag.

 

Waarom verdwijnt de op de Dakota geinstalleerde topo Onroute kaart versie 1.12 als ik inzoom? Ook willekeurig.

Heb je een WP aangemaakt of je zoekt een geocache. Ineens wordt de kaart niet meer weergegeven of opgebouwd. Wel zichtbaar blijven de +/- knoppen het pijltje terug, maar de rest is zwart of wit.

Uit- aanzetten helpt wel eens maar is erg irritant!

Ik heb de basiskaart al uitgezet, maar dat maakt niet uit.

 

Zijn dus geen kaarten op de mini SD, daar staat heel wat anders op.

 

Nu lees ik half wat over de "mappen" in de Dakota, maar ben een 60Csx gewend. Dat werkt allemaal via Mapsource zonder problemen.

Waar moet ik wat wijzigen of zit er een "bug" in de Dakota?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord, maar dan gaan we binnenkort inderdaad maar eens op pad. Zien of jij e.e.a. wel aan de praat krijgt.

Mijn scherm blijft dus zwart, welke kaart ik ook kies! SD of toestel zelf, de ene keer start ie wel, de anderen keer alles zwart.

In-uitzoomen geen enkel resultaat....lijkt me toch niet helemaal goed.

Maarre....zit jij niet met een ouzo en sigaar aan de Middellandse zee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat het later geplaatste SD kaartje problemen geeft met de reeds voorgeinstalleerde onroute kaart. Wel vreemd want het zijn verschillende kaarten die niet met elkaar te maken hebben. Zal morgen eens zonder sd kaartje op pad gaan. Als dat werkt is het niet direct een kaartprobleem.

Alleen hoe krijg ik dan meer kaarten erop? Ze zijn wel apart te selecteren, maar ondertussen stoort het elkaar.

 

Waar is de wizkid die het heeft opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die problemen nooit gehad met mijn Dakota 20, maar zou ik ze wél hebben gehad dan zou ik denkelijk gewoon alle kaarten even wissen en de zaak opnieuw installeren. Ik weet natuurlijk niet, hoeveel en welk kaartmateriaal je op je apparaatje hebt staan, maar het handigste is om alleen de basiskaart op de GPS te laten staan en het vrije geheugen daarvan verder te gebruiken voor cachedata e.d.. en het overige kaartmateriaal op het kaartje te zetten. Afhankelijk van de grootte daarvan kun je delen van de kaarten, die je waarschijnlijk ook op je computer hebt staan via mapsource of basecamp overzetten naar je kaartje. Let wel op, dat je de kaarten allemaal even een andere naam geeft, anders gaan ze elkaar overschrijven, (uit mijn hoofd heten ze allemaal *upp.img omdat de basisnaam voor alle kaarten gelijk is. Mocht je *.img bestanden hebben als kaartmateriaal, dan wordt het helemaal simpel. Gewoon kopiëren naar de Garmin directory op je kaartje, zorgen dat de kaarten unieke namen hebben en klaar is Kees. Het is bij mij nog nooit mis gegaan en ik knoei aardig wat af met kaartmateriaal.

 

Tijdens het lopen of navigeren moet je ervoor zorgen, dat je slechts één werkzame kaart hebt. Als je bijv. zowel de City Navigator als een topomap aan hebt gezet, dan heb je kans dat je conflicten krijgt. En dat geldt zeker voor kaarten als Onroute en de Open Source kaarten.

 

Heel theoretisch zou het ook kunnen zijn, dat de Onroute kaart corrupt is geraakt en dus delen ervan niet meer vertoont. Heb ik wel eens gehad met een CN kaart. Toen was Rotterdam ineens helemaal verdwenen. Sommigen zouden daar gelukkig mee zijn, maar ik vond het lastig.... :-) Ook toen heb ik de zaak gewist op het kaartje en de delen, die ik op mijn GPS wilde hebben even opnieuw via Mapsource naar de GPS overgebracht. Het probleem was dus opgelost.

 

Kortom, er kunnen natuurlijk veel dingen gebeuren. Altijd lastig voor een outsider om te zeggen wat er bij jou mis is. Dan zou ik het even moeten zien. Maar in 9 van de 10 gevallen zou de optie kaarten wissen/opnieuw installeren toch wel moeten werken.

 

Succes!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

X,

Je geeft aan dat er op de SD kaart andere dingen staan, wat dan?

Volgens mij kun je de SD kaart voor weinig anders gebruiken dan kaarten.

 

Maak de kaart eens leeg, of pak een andere.

Maak een map Garmin aan.

Zet al je kaarten op de SD, elk met een unieke naam, extensie img.

Zet het kaartje vast met het schuifje ( er was vroeger een reclame: of je steekt de stekker erin).

In de Dakota kun je profielen aanmaken.

Ik heb 3 profielen, auto, fiets, lopen (cachen).

In elk profiel zet je de meest geschikte kaart aan en de rest uit.

Ik heb bij auto: CN, bij fiets: Open fietsmap en bij lopen Topo Benelux.

Tijdens het gebruik kun je schakelen tussen de profielen; als je ze ook een andere achtergrondkleur geeft, is het helemaal makkelijk.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Normaal gesproken wordt alles geïnstalleerd met gmsupp.img (of iets dergelijks). Bij de eerste kaart gaat dat uiteraard goed, maar de tweede overschrijft de eerste dan weer. Dat schiet niet op. Dus gewoon de eerste kaart even hernoemen. Zou dat bijv. de CN map zijn gewest, dan maak je daar "Europa.img" van of iets dergelijks. Vervolgens zet je de tweede kaart op je GPS kaartje en als dat de Topo Benelux kaart zou zijn, dan verander je de naam in Benelux.img. Iedere naam is goed, als het maar anders is dan de default naam. Hoop, dat dit duidelijk is.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...