Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een maand geleden besloot ik dat ik niet meer zou reageren op bijdragen van Barny, omdat we een verschillend taalgebruik hebben hetgeen consensus ik de weg staat.

Maar zoals wel vaker, wijk ik af van mijn besluit. Soms is er aanleiding toe, ik ben niet halsstarrig.

Je geeft toe dat je in post 8 off topic bent gegaan, maar anderen mogen dat niet zeggen. En jammer dat je nog steeds last hebt van het cafegangersyndroom.

Maar kun je de volgende passage even uitleggen? "de klagers klagen over hun eigen offtopick post's op dit forum, koddiger heb ik het de laatste tijd niet gezien".

Ik klaag niet over mijn off topic posts.

En je zegt: tot nu toe ook geen antwoord op mijn vraag in post 8 gezien. Wat is de vraag?

Geplaatst (bewerkt)

Effe kijken op twitter.

Edit: daar word ik ook niet wijzer. Allemaal gelambal over mensen met een hersenbeschadiging.

bewerkt door Odlaniger
Geplaatst

Afstand en richting is alleen zinvol voor cachers die een multi of mystery met meerdere waypoints lopen.

Maak je er een tradi van, door middel van een CC database, dan heeft het begrip afstand en richting geen enkele betekenis meer.

Daarom zijn bepaalde personen afwezig.

Antarctica

• Top! 1
Geplaatst

Mijn handen/vingers jeuken, maar ik wil me inhouden. Wacht wel tot de betreffende persoon aanwezig is.

Ik ga nu verder met WP6, maar dat is een ander topic: Startlicentie.

Geplaatst

post 1 tm 8 on topick post 9 tm 35 offtopick zijn over het offtopick zijn (op een enkele verloren post na)

mijn vraag staat zelfs in het rood,met een vraagteken daat kan je toch niet overheen lezen dacht ik, zo

maar zelfs dat schijnt nog te lukken

iets met breken en klomp

Barny

Geplaatst

Het is duidelijk dat je ernstig van de leg af bent Od. Volgens mij kraaien hanen en raken kippen van de leg.

Kunnen we verder nog iets betekenen voor de afstand en richting van Slepperini?

Vanmorgen al via een PM contact gehad met Slepperini - ze had een andere berekening gemaakt. Nu komt het op een logische plek uit.

• Top! 1
Geplaatst

post 1 tm 8 on topick post 9 tm 35 offtopick zijn over het offtopick zijn (op een enkele verloren post na)

mijn vraag staat zelfs in het rood,met een vraagteken daat kan je toch niet overheen lezen dacht ik, zo

maar zelfs dat schijnt nog te lukken

iets met breken en klomp

Barny

Even goed tellen jongeman. 1 t/m 7 is on topic. 8 is off topic.

De vraag in het rood gezien, maar dat is voor mij een mysterie. Hoewel je een hekel aan hebt aan mysteries, graag een hint.

Geplaatst (bewerkt)

buiten dat dit produckt waar hier over gepraat word totaal en helemaal niets met geocachen te maken geeft, en geplaatst is door mensen die waarschijnlijk te weinig boezoek krijgen en ze het heel erg leuk vinden om bezoekende puntjes jagers als vermaak te misbruiken als ze weer eens de gelijkende als jan-klaasen voorbij het raam te zien schuifen, zo word het staaren naar de 24/7 aanstaande breedbeeld aangenaam even onderbroken om als een prinses door het raam te kunnen wuifen.

117 keer gevonden 1 favo zegt genoeg dunkt me

wat is er gebleven met de opmerking "vraag het de CO" ?

Barny

Dit berichtje (het gewraakte #8) is - en dat zal ook de schrijver moeten toegeven - voor het overgrote deel off-topic. De draadjes starter vraagt namelijk niet om onze visie op het fenomeen voortuincache. Met de vraag in de laatste alinea gaat het berichtje weer richting het onderwerp, maar omdat de vraag alle schijn heeft van een retorische vraag schiet de boodschapper zijn doel voorbij. Ik voel mij in ieder geval niet uitgenodigd om daar antwoord op te geven en ik betwijfel of de draadjes starter (of wie dan ook) de in deze zin verscholen goede raad ontdekt en opvolgt.

In dit geval zou de vragenstelster meer geholpen zijn bij of hulp achter de schermen zoals Birdie.NL gegeven heeft of met een uiteenzetting in de strekking van:

"Wij willen jou heel graag helpen bij een algemeen fenomeen als projecteren, maar nu het overduidelijk is over welke cache het gaat vinden wij het naar de cache eigenaar toe niet netjes om op een publiekelijk toegankelijk forum de oplossing te bespreken. Wellicht kun je eens proberen om de eigenaar te mailen?".

Dat is volgens mij geheel on-topic, geeft informatie aan vragenstelster én toekomstige lezers over de op dit forum geldende mores en is respectvol naar draadjes starter en cache eigenaar.

Mijn handen/vingers jeuken, maar ik wil me inhouden. Wacht wel tot de betreffende persoon aanwezig is.

[...]

Aha! Daar komen al die korte berichtjes vandaan! Anders dan bij chatten is het op fora over het algemeen ongewenst om direct overal op te reageren. Door dergelijke chatroomachtige berichtjes is de kans gewoon groot dat een ander inhaakt en een onderwerp ontspoort. Bovendien worden de draadjes door al die korte niet ter zake doende berichtjes onleesbaar en zullen mensen die iets zoeken heel snel afhaken.

Leer het verschil tussen een gesprek (korte zinnen, veelal gericht op intermenselijk contact, geen vaststaand onderwerp) en een discussie (uiteenzettingen, argumenten, vaststaand onderwerp). Gesprekken voer je sinds een paar jaar in een chatroom. Een forum is van oudsher voor het voeren van discussies!

bewerkt door Triskelle
  • Top! 1
Geplaatst

Fijn dat Birdie het een en ander heeft weten duidelijk te maken via PM. Gelukkig kunnen we op dit forum nog steeds mensen helpen ook al lijkt soms het van niet. Moderator, dit draadje kan op slot!

Moderator?

Moderator?

Hallo??

Misschien wil Barny wel moderator worden?

Hallo?

Geplaatst

Mooie uiteenzetting Triskelle

Op een klaar kleijne puntje na

Als dit forum alleen direct op de vraag een antwoord gegeven zou moeten worden war elk draadje met twee posts klaar, mits ter-zake-kundige mensen antwoord geven natuurlijk.

Dat de draadjes starter el meteen aangeeft dat hij een beginner is zouden de antwoord gevers al meteen kunnen aangeven dat de eerste gang van een vraag over een cache de CO van die cache is, hij is de enige die precies weet wat er met die vraag bedoeld word

Dat is A

Mocht de CO niet meer actief zijn en dan toch zijn zooi niet opgeruimd te hebben of geen zin heeft om beginnende cachers te helpen en de vraagsteller heeft geen geocachende kennissen dan pas is het forum een mooie gelegenheid om een vraag te stellen over een specifieke cache

Dat is B

Maar de haantjes hier willen zo graag hun “kunde” tentoonstellen dat de CO maar even opzij geschoven word en openlijk van alles gaan brallen

Ik kan me nog zo iets herinneren toen het ging over een cache van een “vriendje” van een van “het groepje” wat hier veelvuldig de draadjes vervuild,

Toen was het hier te hoog daar te breed en zo te lang, van alles werd er bij gehaald om maar te verkondigen waar de vraagsteller de brutaliteit vandaan gehaald had om die vraag zomaar hier op het forum te stallen zonder eerst de CO te hebben geraadpleegd

Vandaar mijn vraag “wat is er gebleven met de opmerking "vraag het de CO" ?”

Maar hier in dit geval ging het niet over iets wat in mijn ogen een cache zou moeten heten, met natuurlijk de reden er bij, er is niet om gevraagd, maar zie dat als een cadeautje van mij om over na te denken of je als “geocacher” uren achter het beeldscherm zitten te goggelen een kinderlijke rekensommetje maken en als klap op de strontemmer WIL je wel als goedkoop vermaak object langs een raam laveren, je eigen zo te kakken zetten in andermans tuin? Is dat wat tegenwoordig “geocacher” zijn is?

De vraagsteller kan je het niet aanrekenen dat hij niet beter wist, bijna alle anderen wel die reageren

En Casteel, persoonlijk vind ik het forum heel goed draaien nagenoeg zonder enige moderatie, zo hebben de anonieme jankers geen enkele invloed op wat er geschreven word en dat kan alleen maar als winst in de analen worden bijgeschreven.

Barny

Geplaatst

Ik ben van mening dat verdere discussie achterwege kan blijven. Topic starter heeft antwoord op de vraag! Bedankt Birdie :)

• Top! 2
Geplaatst

Inderdaad jammer dat hier vaak dezelfde patronen ontstaan.

En blijkbaar moeten wij, cachers, er iets van leren.

Maar het is teleurstellend om te zien dat het zelfinzicht van "draadjesverpesters" amper verbetert en zo hun negativiteit in stand blijft.

Ik krijg steeds zo'n gevoel van "Heb je hem weer" en "Ja ja, nu weten we het wel".

Gewoon reageren op de vraag of anders niet, lijkt me.

Ik weet nog heel goed dat één van mijn eerste vragen hier meteen de nek om gedraait werd. Het ging om een m.i. onregelementaire cache, begraven in de duinen en de ontstane schade. En wat ik er aan kon doen...

Geplaatst

Maar hier in dit geval ging het niet over iets wat in mijn ogen een cache zou moeten heten, met natuurlijk de reden er bij, er is niet om gevraagd, maar zie dat als een cadeautje van mij om over na te denken of je als “geocacher” uren achter het beeldscherm zitten te googelen een kinderlijke rekensommetje maken en als klap op de strontemmer WIL je wel als goedkoop vermaak object langs een raam laveren, je eigen zo te kakken zetten in andermans tuin? Is dat wat tegenwoordig “geocacher” zijn is?

Barny

:smartass:

Geplaatst (bewerkt)

Natuurlijk mag ( = moet ) dit draadje op slot, maar...

De eerste vraag gaat over projecteren. Dit is niet iets speciaals ( of alleen ) voor deze cache en dus, mag je dat vragen op dit forum. Ook als de cache-naam of nummer bekent is, maakt dit volgens mij geen verschil. Er wordt niet naar specifieke cache informatie ( = hint/oplossing/... ) gevraagd, maar gewoon een algemene vraag. Daarom is het niet nodig om speciaal alleen de CO daarvoor te mailen, het mag wel, maar moet niet.

Op een vraag op dit forum, mag iedereen een antwoord geven. Misschien weet de ene, het iets beter als de ander ( meer ervaring ? ) of wordt de ene, door een ander op een nóg beter ( = vollediger ) antwoord gebracht. Zo bouwen we samen naar een antwoord, waar de TS ( = TopicStarter ) hopelijk iets aan heeft.

Als je besluit een antwoord te geven, dan moet je je aan een aantal regels houden. Respect en fatsoen zijn er maar 2, maar niet onbelangrijk.

Wat ik wel weet is, dat de onderstaande quote's helemaal niets met de vraag te maken hebben. Iedereen speelt dit spelletje op zijn eigen manier, dat is algemeen bekend. Dus waarom dan zo antwoorden? Het verbaast me niets, dat de enige zinnige zin "....vraag de CO...." ondersneeuwt, in de onzin die erbij staat.

Omdat het niet 'jouw' type cache is, betekend niet dat je de CO ( en de geocachers die cache hebben gevonden ) mag beledigen. Vooral ook, omdat de CO part nog deel heeft aan deze discussie.

buiten dat dit produckt waar hier over gepraat word totaal en helemaal niets met geocachen te maken geeft, en geplaatst is door mensen die waarschijnlijk te weinig boezoek krijgen en ze het heel erg leuk vinden om bezoekende puntjes jagers als vermaak te misbruiken als ze weer eens de gelijkende als jan-klaasen voorbij het raam te zien schuifen, zo word het staaren naar de 24/7 aanstaande breedbeeld aangenaam even onderbroken om als een prinses door het raam te kunnen wuifen.

117 keer gevonden 1 favo zegt genoeg dunkt me

.......

....Maar hier in dit geval ging het niet over iets wat in mijn ogen een cache zou moeten heten, met natuurlijk de reden er bij, er is niet om gevraagd, maar zie dat als een cadeautje van mij om over na te denken of je als “geocacher” uren achter het beeldscherm zitten te goggelen een kinderlijke rekensommetje maken en als klap op de strontemmer WIL je wel als goedkoop vermaak object langs een raam laveren, je eigen zo te kakken zetten in andermans tuin? Is dat wat tegenwoordig “geocacher” zijn is?

De vraagsteller kan je het niet aanrekenen dat hij niet beter wist, bijna alle anderen wel die reageren

En Casteel, persoonlijk vind ik het forum heel goed draaien nagenoeg zonder enige moderatie, zo hebben de anonieme jankers geen enkele invloed op wat er geschreven word en dat kan alleen maar als winst in de analen worden bijgeschreven.

Barny

Triest, diep triest :crybaby:

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 4
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...