Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij een bepaalde cache moet ik het nieuwe waypoint berekenen door gebruik te maken van 2 verschillende waypoints. Om geen slapende honden wakker te maken zal ik de desbetreffende cache niet noemen, maar wel gefingeerden coördinaten gebruiken. Stel:

Waypoint A = N 52 16.356 E 005 10.428

Waypoint B = N 52 16.107 E 005 10.302

In de beschrijving staat dat het nieuwe waypoint 450 m verwijderd ligt van Waypoint A 300 m verwijderd van Waypoint B.

Ik heb geen idee hoe ik dit verder moet aanpakken met mijn GPSmap 62s. Wie weet raad.

Al vast bedankt voor de reactie.

Geplaatst

Vragen m.b.t. oplossing worden op dit forum niet gewaardeerd, echter dit is geen rocket science en is algemeen bekend.

Je moet 2 gevarencirkels maken. Bij WP A een cirkel van 450m en bij WP B een cirkel van 300m. Ergens zullen deze 2 cirkels elkaar raken!.

Geplaatst

Bedoel je Stel in > Gevarenzones > Alarm maken > Waypoints . Als ik vervolgens verder klik dan krijg ik de vraag Voer radius in mijlen. De afstand is echter in mijlen. Hoe kan ik de mijlen omzetten naar meters?

Geplaatst

En hoe doe ik dat op een Oregon 450. Ik kan het wel uitrekenen in bijv. Excel maar in het veld heb ik dat meestal niet bij de hand? Iemand?

Geplaatst

GPS MAP60CX

Kies "Gevarenzone"

Kies vrije regel + enter

Kies "Waypoints"

Kies juiste Wp

Kies "Gebruik"

Scroll naar afstand + enter

Voer afstand in

Geplaatst (bewerkt)

Bedoel je Stel in > Gevarenzones > Alarm maken > Waypoints . Als ik vervolgens verder klik dan krijg ik de vraag Voer radius in mijlen. De afstand is echter in mijlen. Hoe kan ik de mijlen omzetten naar meters?

Kan je misschien met de cursor "Mi" selecteren en dan op [enter] duwen? Mijn GPSMap 60cx heeft deze optie bij projecties ( dan kan ik kiezen uit 'Mi' & 'Ft' of 'Km' & 'M' )

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
En hoe doe ik dat op een Oregon 450. Ik kan het wel uitrekenen in bijv. Excel maar in het veld heb ik dat meestal niet bij de hand? Iemand?

De Oregon 450 kent geen gevarencirkels. Maar ik geloof dat Technetium ooit iets gemaakt heeft hiervoor in de vorm van een WherIgo. Kijk maar eens bij zin caches op geocaching.com

Geplaatst

GPS MAP60CX

Kies "Gevarenzone"

Kies vrije regel + enter

Kies "Waypoints"

Kies juiste Wp

Kies "Gebruik"

Voer afstand in

Het is gelukt door op de in mijlen gemaakte radius te klikken en vervolgens kon ik op een optie wijzig radius klikken waar het aantal mijlen in meters veranderd kon worden. Op deze manier heb ik nu 2 gevarenzones ingesteld. Hoe kan ik nu verder gaan?

Geplaatst (bewerkt)

GPS MAP60CX

Kies "Gevarenzone"

Kies vrije regel + enter

Kies "Waypoints"

Kies juiste Wp

Kies "Gebruik"

Voer afstand in

Het is gelukt door op de in mijlen gemaakte radius te klikken en vervolgens kon ik op een optie wijzig radius klikken waar het aantal mijlen in meters veranderd kon worden. Op deze manier heb ik nu 2 gevarenzones ingesteld. Hoe kan ik nu verder gaan?

Als je nu 1 van beide WP's op je GPS/kaart laat zien, dan zie je er een cirkel omheen ( = de gevaren zone ). Misschien moet je in/uit-zoomen, of je kaart verplaatsen.

Zoals gezegd heb ik een GPS MAP60CX, dus kan ik alleen aangeven hoe het bij mij werkt:

Kies 'Find'

Kies juiste WP + enter

Kies 'Kaart'

Scrol naar snijpunt. Dan zo ver mogelijk inzoomen! Zet je cursor er exact BOVENOP!

Toets enter

Kies "Bewaar" en pas eventueel de naam van deze nieuwe WP aan.

Kies "Ga naar"

Misschien is er wel een sneller manier, maar zo doe ik het.

Edit: Typo's

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Hallo Linkalovers,

Bij mij werkt dat niet zo, althans ik zie geen overeenkomsten. Je hebt mij in ieder geval op weg geholpen doordat ik de mijlen heb kunnen omzetten in meters. Misschien weet iemand anders hoe ik nu verder moet gaan. Bedankt.

Geplaatst (bewerkt)

Hallo Linkalovers,

Bij mij werkt dat niet zo, althans ik zie geen overeenkomsten. Je hebt mij in ieder geval op weg geholpen doordat ik de mijlen heb kunnen omzetten in meters. Misschien weet iemand anders hoe ik nu verder moet gaan. Bedankt.

Graag gedaan.

Als je de beide cirkels ( én het snijpunt ) wel op je kaart kunt zien, dan kan je er ook 'gewoon' heen lopen ( je kan ook zonder WP-snijpunt )

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst (bewerkt)

Nadeel van de 62s is dat de cirkels verdwijnen bij het inzoomen.

Anders ten opzichte van de 60csx.

Uitzoomen tot je de 2 cirkels ziet.

Je cursor zetten op het snijpunt.

Enter.

Dan kan je een keuze maken uit 3 opties.

enter

dan menu.

vervolgens sla op als wp.

enter

bewerkt door de-fam
Geplaatst

Hoi de-fam, Morgen zal ik het bij mij thuis gaan uitproberen met het fingeren van twee Wp's. Ik zal dan laten weten of het uiteindelijk gelukt is.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...