regenboog2 Geplaatst 27 april 2013 Geplaatst 27 april 2013 Al lezende in het draadje 'oude stompen' , waar positieve verhalen over het cache kwamen, met in gedachten het draadje 'favo's toekennen aan logs' dacht ik: is het een idee om een draadje 'cache-ervaringen' te openen? Mogelijk levert dat ook positieve verhalen op. Er kwam al snel een positieve reactie, dus bij deze! (Heb ook gehoord dat dit mogelijk al eens is geweest, dan is dit een poging tot nieuw leven in blazen) De bedoeling is niet om schrijverskwaliteiten te testen, maar leuke/speciale ervaringen te delen. Ik lees vaak leuke logjes bij caches die ik voorbereid om te gaan doen. Ik zou zelf wel willen lezen over cachers die T5 caches gedaan hebben, want deze caches zoek ik niet, omdat dit fysiek onmogelijk is voor mij. Ik denk dan aan bijvoorbeeld de grotten en bomen van MacDD, Randoloup en de leuke verhalen van Diederikus die ik soms op het forum langs zie komen. Mijn eigen 'T5' ervaring is het cachen in het Dommeldal (Eindhoven, richting Nuenen), begin 2012. Ik kan het iedereen aanbevelen. Natuurlijk was ik op de fiets, maar door overstromingen was dat al snel niet meer te doen. De modder was op sommige plaatsen enkelhoog, dus dat werd lopen en de fiets duwen. Tot ook dat niet meer ging (schoenen vol water) en ik op mijn knieën in de modder zat. We kregen rode wangen, maar hebben ook gelachen toen bleek dat een paar meter verderop een fietspad lag in plaats van een zandpad. Het vervelendste was het terugfietsen naar huis, wat worden je tenen dan koud. Al wandelend voelen ze niet dat het vriest, maar op de fiets wel. Thuis de kleren uitdoen in de garage, want de baas deze huizes dreigt met de brandslang. Er komt een heel blik modder van de fiets, maar het was wel leuk. Een tweede keer hebben we (stiekum) gelachen tijdens een event in hetzelfde Dommeldal. Deze keer in de zomer, maar er was nog steeds (een beetje) modder. Sommige fietsers lieten caches liggen: ga daar maar niet naartoe! Toch gedaan natuurlijk, want in onze ogen was het maar een dun laagje. Ik ben benieuwd naar andere verhalen.
Flaker91 Geplaatst 27 april 2013 Geplaatst 27 april 2013 Mijn leukste cache-ervaringen: - Erasmusbrug, Rotterdam, 30-11-2012. Een cache op een plek in de volle drukte, maar waar toch niemand je ziet. Het zonnetje kwam nog even tevoorschijn, heerlijk! - Pietje gaat op Visite, zomer 2012. Nooit gedacht dat een wandeling van 3 km ons ruim 3,5 uur zou kosten. Een heerlijke wandeling samen met Technetium. We hebben gelachen, genoten van de verstopkunstwerken en zelfs zonder de cache gevonden te hebben, hebben we hier goed genoten. Zo kan ik nog wel even doorgaan, puur over ervaringen van het afgelopen jaar. Maar ook een mindere ervaring, winter 2012-2013, Schoonhoven. Een cache in een brandgang, waar mensen hinder van hadden (dit was niet overlegd met de buurt) en ik werd er op aangesproken. Anderen hadden de aanwezigheid ontkend en stelden dat ze er zomaar waren. Na deze ontmoeting de CO maar ingelicht. De cache werd direct disabled, kwam nog even terug, maar de cache is uiteindelijk het archief in gegaan.
Vlindertje Geplaatst 3 mei 2013 Geplaatst 3 mei 2013 Ach, het Dommeldal. Zou daar een plekje zijn dat ik nog niet ken? Sinds familieheugenis boerden mijn voorouders aan de boorden van De Dommel en ook ik ben er geboren en getogen. Nee, helaas geen boer, althans niet van professie, maar wonen doe ik er wel. En wandelen uiteraard, dagelijks met de trouwe GeoWolf, en dat verveelt nooit. Natuurlijk heb ik er mijn eerste cache geplaatst, destijds tevens de eerste cache in de regio, ontmaagd door MegaHeks. Een half uur later logde de roemruchte Blinky Bill, die er speciaal voor uit Duitsland was gekomen. Honderden kilometers moest je toen soms rijden voor een nieuwe cache. En die was dan vaak gekeurd door Hawkeyes, mede-oprichter van deze site en toen reviewer voor heel Europa. Mijn meest memorale cache-ervaringen dateren uit de beginjaren van het geocachen, de Gouden Jaren, de OuweStompenTijd. Niet zo verwonderlijk. Het spel was nieuw en spannend en elke cache was een avontuur. Mijn volgende cache plaatste ik verder van huis, in het betoverende terrassenlandschap van Nationaal Park De Meinweg in Limburg, op enkele kilometers afstand van de woonplaats van Snoopy and Woodstock. Voor Snoopy and Woodstock was mijn tweede cache hun tweede vondst. In de zomer van 2002 plaatste ik mijn zesde cache, The Wolves of Värmland, op een onbewoond eiland in het Glafsfjord, tijdens een dagenlange kanotocht over de meren van het Zweedse Värmland. Dergelijke avontuurlijke caches op afgelegen plaatsen werden in die tijd zelden bezocht en pas na een jaar werd de cache voor de vierde keer gelogd: door Snoopy and Woodstock. Bij elke forumbijdrage van dit team denk ik aan de glorietijd van het geocachen, aan trektochten in Scandinavië en aan de prachtige klassieker 'Rothenbach cache' van Snoopy and Woodstock. En meestal laat ik het werk dan voor wat het is en ga ik wandelen in het Dommeldal, samen met de GeoWolf. 1
Vlindertje Geplaatst 3 mei 2013 Geplaatst 3 mei 2013 (bewerkt) En regelmatig vertoont de editor kuren ... 3 mei 2013 bewerkt door Vlindertje
Team Tabak Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 Maar ook een mindere ervaring, winter 2012-2013, Schoonhoven. Een cache in een brandgang, waar mensen hinder van hadden (dit was niet overlegd met de buurt) en ik werd er op aangesproken. Anderen hadden de aanwezigheid ontkend en stelden dat ze er zomaar waren. Na deze ontmoeting de CO maar ingelicht. De cache werd direct disabled, kwam nog even terug, maar de cache is uiteindelijk het archief in gegaan. Daar zal niemand rouwig om kunnen zien. Eén van de treurigste gevallen van geocaching, die je kunt tegenkomen. Typisch een cache zonder enige toegevoegde waarde, in een achtertuin met meters hoog onkruid en zwerfvuil, in een brandgang, waar je door de overgroeiende struiken nauwelijks kon lopen en waar je eigenlijk helemaal niet gezien wilt worden. Je begrijpt... we zijn er ook geweest en beschouwden het niet als een hoogtepunt. Door de haast om weg te komen van deze desolate plek zijn we gelukkig niemand tegengekomen..... Gevalletje "snel vergeten". Gisteren een fietsronde net boven Nieuwkoop gemaakt. 35 kilometer lang genieten langs en door (via fietspad, niet zwemmend) de Langeraarse plassen. De "PIN" puzzelcacheserie. die rond Nieuwkoop is geplaatst is een absolute aanrader voor velen van ons. Gedurende de afgelopen lange winter een groot deel van deze puzzels kunnen oplossen (niet allemaal) en er dus nu in combinatie met wat traditionals een fietstocht van gemaakt. (Van een deel slechts, want we kunnen er nog wel een tocht uitzetten) Tot onze verrassing bleken niet alleen de puzzels leuk (Ma Tabak heeft er vele uren in gestoken) , maar ook aan de caches zélf was stuk voor stuk aandacht besteed. Doordat er geen of slechts zelden hints gegeven werden, moesten we soms flink aan de zoekbak.... Mooi! Na vijf uur trappen, koesteren in de zon, ijsje eten op een terras, broodje eten op een bankje met een cache nabij en uiteindelijk 32 scores hadden we een heerlijke dag om niet snel te vergeten. Ik denk, dat velen van ons dit rustige gebied en deze caches erg mooi zullen vinden. Overigens ten zeerste af te raden door met een auto aan de gang te gaan. Dan doe je jezelf te kort, tenzij je om wat voor redenen dan ook niet kúnt fietsen. Dat kan natuurlijk. Maar anders...... Misschien zijn er wel meer mensen, die dergelijke rondjes elders in het land zélf in elkaar hebben gezet en ons een hint willen geven. Wij zullen ze met plezier aanhoren....! Oh ja... ook nog een bloeper.... Bij één van de puzzelcaches wordt via de checker een parkeerplaats opgegeven voor hen die met de auto zijn. Welnu, als je die coördinaten als corrected coördinates in je Garmin zet dan ga je dus een kwartier lang op een parkeerplaats naar iets lopen zoeken, dat er niet is..... De totale tocht had dus een kwartier korter kunnen uitvallen en een puntje hoger.... :-) Maar ach, we gaan er maar vanuit, dat niets menselijks ons vreemd is en dat we niet de enigen zijn, die zoiets af en toe eens overkomt.... We hadden er na afloop thuis veel plezier om! 1
@rend Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 Ja Vlinder dat waren nog eens tijden. Dat gebeurde allemaal voordat ik met cachen begon, maar Megaheks was wel legendarisch. Heb haar een keer mogen ontmoeten. Maar berucht waren haar foto's op haar site. Maar mijn eerste ervaringen met het cachen, ik had me al voor een event opgegeven en nog nooit een cache gevonden []. Het was een super event GOTHeo genaamd. Daar heb ik veel cache vrienden ontmoet en met een team cache ik heden ten dage nog. Ik vind nog steeds een super hobby maar ik besteed er toch minder tijd aan omdat je steeds verder moet rijden voor een mooie multi.
Team Tabak Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 In de zomer van 2002 plaatste ik mijn zesde cache, The Wolves of Värmland, op een onbewoond eiland in het Glafsfjord, tijdens een dagenlange kanotocht over de meren van het Zweedse Värmland. Dergelijke avontuurlijke caches op afgelegen plaatsen werden in die tijd zelden bezocht en pas na een jaar werd de cache voor de vierde keer gelogd: door Snoopy and Woodstock. Bij elke forumbijdrage van dit team denk ik aan de glorietijd van het geocachen, aan trektochten in Scandinavië en aan de prachtige klassieker 'Rothenbach cache' van Snoopy and Woodstock. En meestal laat ik het werk dan voor wat het is en ga ik wandelen in het Dommeldal, samen met de GeoWolf. Joh... Vlinder, ik word er bijna emotioneel van.... :-) Ik zie het helemaal voor me! Maarre.... mooie herinneringen moet je altijd koesteren maar tegelijkertijd niet vergeten dat we in 2013 leven hoor en ook nu zijn er vast nog wel vergelijkbare caches en situaties te bedenken. Vorig jaar hebben cachekennissen van ons een rondreis gemaakt door zweden, finland en noorwegen waarbij ze (zij zijn ook en vooral van de vijfsterren caches...) tochten hebben gemaakt naar caches die een jaar na plaatsing een FTF opleverden!!! Kortom, blijf niet te veel in het verleden hangen! Ook nu valt er ook voor jouw categorie cachers vast nog veel te genieten!
Team Aragorn Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 Ik vind nog steeds een super hobby maar ik besteed er toch minder tijd aan omdat je steeds verder moet rijden voor een mooie multi. Meer tijd om een cache te leggen, zou ik dan zeggen!
Team Tabak Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 Ik vind nog steeds een super hobby maar ik besteed er toch minder tijd aan omdat je steeds verder moet rijden voor een mooie multi. Daar heb je helemaal gelijk in. Ook wij hadden ons aanvankelijk op de multi's gestort, maar nu is er binnen een straal van 40 km geen multi meer te vinden, die we niet al gedaan hebben. En er worden er nog maar relatief weinig geplaatst. Wij vonden de oplossing door middels Mapsource of de kaarten van GSAK route's uit te zetten in bepaalde gebieden tussen -waar mogelijk- een combinatie van puzzelcaches en traditionals. Bij voorkeur met de fiets of lopend. Natuurlijk stuit je dan wel eens op een baggercache (zeker in bewoonde gebieden) , maar we vinden toch ook heel vaak leuke en met veel aandacht geplaatste caches. Als fietsliefhebbers zien we de caches in feite als een vervanging voor de fietsrouteknooppunten, die we voorheen voor hetzelfde doel (een lekker dagje op de fiets) gebruikten. Kortom, een combinatie van lekker fietsen en buitenlucht, caches zoeken en de broodnodige beweging, waar we al snel te kort aan hebben als we niet opletten. En de caches hebben ons al dikwijls naar plaatsen gevoerd, die we ook met de fietsrouteknooppunten niet gevonden zouden hebben. Maar laat er geen misverstand over bestaan. Een heerlijke multi met veel denk- en zoekwerk is zeker niet te versmaden! :-)
Vlindertje Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 Joh... Vlinder, ik word er bijna emotioneel van.... :-) Niet emotioneel worden, hoor! Bedenk dat we nog samen op de kermis moeten gaan staan, ik zonder hemd en jij zonder broek, toch? ;-) Veel publiek zal dat sowieso niet trekken, maar als twee halfnaakte mannen op leeftijd ook nog traantjes weg staan te pinken loopt iedereen snel door. Mooie herinneringen koesteren is niet hetzelfde als blijven hangen in het verleden. Een mens, dus ook een geocacher, is de som van zijn of haar ervaringen en in het cachen van 2013 beleef ik tevens het cachen van 2002 ... en het enorme contrast. Natuurlijk zijn er nog vergelijkbare caches en situaties, en daar geniet ik ook van, maar de cultuur, de etiquette, is compleet anders en dat beïnvloedt mijn beleving. Ik voel mij steeds vaker een 'Stranger in a Strange Land' ;-).
Vlindertje Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 Ik vind nog steeds een super hobby maar ik besteed er toch minder tijd aan omdat je steeds verder moet rijden voor een mooie multi. Meer tijd om een cache te leggen, zou ik dan zeggen! Zeker, maar sommige caches zijn héél bijzonder en kosten daarom ook héél veel tijd ;-).
regenboog2 Geplaatst 4 mei 2013 Auteur Geplaatst 4 mei 2013 Oh ja... ook nog een bloeper.... Bij één van de puzzelcaches wordt via de checker een parkeerplaats opgegeven voor hen die met de auto zijn. Welnu, als je die coördinaten als corrected coördinates in je Garmin zet dan ga je dus een kwartier lang op een parkeerplaats naar iets lopen zoeken, dat er niet is..... De totale tocht had dus een kwartier korter kunnen uitvallen en een puntje hoger.... :-) Maar ach, we gaan er maar vanuit, dat niets menselijks ons vreemd is en dat we niet de enigen zijn, die zoiets af en toe eens overkomt.... We hadden er na afloop thuis veel plezier om! Wij zijn er afgelopen woensdag geweest, het is echt genieten daar. We gaan zeker nog eens terug. Niet getreurd om de carpoolplaats, de cache was er niet (is nu off line). Wat een mistroostige plaats was dat trouwens. Woensdag stonden er zelfs geen auto's.
Team Tabak Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 Wij zijn er afgelopen woensdag geweest, het is echt genieten daar. We gaan zeker nog eens terug. Niet getreurd om de carpoolplaats, de cache was er niet (is nu off line). Wat een mistroostige plaats was dat trouwens. Woensdag stonden er zelfs geen auto's. Nee, die was het niet. Ik zag hem staan als niet beschikbaar. Het was nummer 57 van de pincaches.... Huisje, boompje Beestje.... Daar wordt via de checker het parkeercoördinaat opgegeven, en als je dat coördinaat dan als cachelocatie in je GPS zet..... Tja, dan kan je pas écht zoeken.... Maar die streken bevinden zich op ca. 40 km van onze woonplaats, dus daar komen we nog wel een keer en een ezel etc....... :-)
Team Tabak Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 Joh... Vlinder, ik word er bijna emotioneel van.... :-) Niet emotioneel worden, hoor! Bedenk dat we nog samen op de kermis moeten gaan staan, ik zonder hemd en jij zonder broek, toch? ;-) Hahaha.... Jij gaat er zonder meer maar vanuit, dat ik wat minder te verbergen heb dan jij.....
Vlindertje Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 Nee hoor, maar hoe wil jij dat kerkezakje vasthouden met je broek aan? 1
Aanbevolen berichten