de kikkers Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 Ik zal een voorzichtige poging wagen TT. Er zijn blijkbaar cachers die geocachen zielig toe willen passen. Maar het blijft, in ieder geval voor ons, een leuke outdoor hobby!
@rend Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 Ach Team Tabak, je moet het zien als een opruim actie. Steeds meer cachers ageren hier tegen en zullen ophouden met de hobby.
Team Tabak Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 (bewerkt) @Kikkers...ik ben blij met je bevestiging! :-) Laten we gewoon maar lekker doorgaan met onze manier van cachen, een manier, die ons plezier verschaft en het zelfrespect op peil houdt! Ach Team Tabak, je moet het zien als een opruim actie. Steeds meer cachers ageren hier tegen en zullen ophouden met de hobby.En dan... Moeten we de illusie hebben, dat de volgende lichting cachers het anders gaat doen? 13 maart 2013 bewerkt door Team Tabak
barny Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 Je hoeft er niet aan mee te doen, iederéén pakt zijn puntjes zo als hij dat het liefst doet
Team Tabak Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 @rend.... Ik wil jou in het kabinet hebben. Tenminste eentje, waarvan ik de hoop heb, dat jij de rest tot wijsheid kunt aanzetten....:-) Grapje natuurlijk maar als ik je voorspelling op het Geocachersgilde moet projecteren, dan zakt mijn vertrouwen aanzienlijk.... Maar wat betreft dat loggen. Het kan voor Groundspeak toch niet zo moeilijk zijn om hun systeem zodanig in te richten dat een cache slechts eenmaal door een geregistreerd lid gelogd kan worden? Dan is ook deze flauwe kul weer ten einde?...
MacDD Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 Je hoeft er niet aan mee te doen, iederéén pakt zijn puntjes zo als hij dat het liefst doet dat klopt, en daar zit het probleem ook niet. Het probleem zit er in dat elke mafkees tegenwoordig overal potjes neerpleurt. Bij mij in de buurt zat het zelfs zo. Er is een beginnende cacher. Die strooit potjes neer. Dan is er blijkbaar 1 of ander klein joch in zijn familie, die wordt meegeneomen naar wat eindcoordinaten, vindt dat leuk en gaat ook al potjes neerstrooien. Op totaal onooglijke plekken en totaal zonder fantasie. En heeft ook geen zin ze te onderhouden, na 15 dagen was er 1 weg en hup, het archief in. Het joch is ook al gestopt met cachen. Alles vanuit het enthousiasme van de beginnende cacher. Maar nu gaan ze ook al het buitengebied in, zonder toestemming mensen een 100-tal meters over prive terrein laten lopen. Omdat ze dachten dat het verkrijgen van toestemming een wassen neus was. Nu zal me dat in een stad weinig boeien, of verlaten fabrieksterreinen. Maar gewoon over iemand zijn land (wat zometeen in de zomer een volgebouwde akker is) laten lopen? Dat ontstaat ook door het feit dat een ieder dit spelletje speelt op zijn eigen manier. Lastig. Want ik kan die potjes wel gebruiken voor bepaalde zaken.
Team Tabak Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 Een toestemmingsbeleid is gebaseerd op controle en die controle is er niet. Het gevolg is, dat het hele toestemmingsgedoe een wassen neus is geworden. Dat is jammer. Alleen diegenen met enig verantwoordelijkheidsgevoel zal nog de moeite doen om toestemming voor zijn of haar caches te vragen. De rest doet maar wat. Jammer.
Twentse Mug Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 Hoe kan ik een cache voor het saneringsplan aanmelden?Er komt een lijst op een speciale website, maar je kunt vast op je cachepagina aangeven dat de cache onbeperkt als 'found' mag worden gelogd. Goh, laat me raden.....deze website komt zeker op 1 april online? Waarschijnlijk later. Inmiddels zijn er 17 caches aangemeld, waarvan er 3 door diverse personen meermaals als 'found' zijn gelogd. Eén cacher heeft met zijn eigen creatie op die manier in 2 dagen zelfs 1200 punten gescoord. Een knappe prestatie, toch? Waarom is dat belangrijk? Wordt je cacheplezier hier minder van?
Sivota Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 (bewerkt) Een toestemmingsbeleid is gebaseerd op controle en die controle is er niet. Het gevolg is, dat het hele toestemmingsgedoe een wassen neus is geworden. Dat is jammer. Alleen diegenen met enig verantwoordelijkheidsgevoel zal nog de moeite doen om toestemming voor zijn of haar caches te vragen. De rest doet maar wat. Jammer. Nee, de guideline van het toestemming vragen is vooral gebaseerd op eigen verantwoordelijkheid, enig respect voor de regels/wetten in jouw eigen land, fatsoen over wat mijn en dijn is, natuurgebieden en anderen niet onnodig belasten, het goede voorbeeld geven en elkaar als geocachers aanspreken. Net als het merendeel van de guidelines in dit outdoor spel is het ondoenlijk het hele spel dicht te timmeren met regels en om alles te controleren. Dat is een keuze. Wanneer men elkaar niet of onvoldoende aanspreekt en niet het goede voorbeeld geeft dan zal de boel ontregeld raken, maar wanneer je alles dicht timmert met regels en contoles ontstaat een negatieve sfeer en afkeer van het spel. Vraag je eens af hoe je in de praktijk een heel leger van controlerende vrijwilligers op de been krijgt die ook bereid zijn om dagelijks de sh** van boze geocachers over zich heen te krijgen en wat dat met het spel doet. We mopperen nu al op verklikkers en verraders. Vooralsnog geldt, wanneer ontdekt wordt dat je je niet aan de guidelines houdt, dan zullen Groundspeak en reviewers optreden. Voor de rest wordt gerekend op de "common sense" en het corrigerend vermogen van de gemeenschap. 13 maart 2013 bewerkt door Sivota
Team Tabak Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 Ik ben het met je eens, dat controle in de praktijk eenvoudigweg niet mogelijk is. Dus moeten we inderdaad terugvallen op ons eigen verantwoordelijkheidsgevoel. Uit het berichtje van MaCDD, waarin hij schrijft dat hij (zonder toestemming) over een privéterrein gestuurd wordt naar een doosje mag dus de conclusie getrokken worden, dat velen onder ons dat verantwoordelijkheidsgevoel niet hebben of het in ieder geval tijdens het uitoefenen van deze hobby niet willen aanspreken..... . En dat vind ik jammer. En aangenomen mag dus ook worden, dat men het heel bewust niet doet. Tenslotte moet er op het aanvraagformulier te kennen gegeven worden, van wie en waar de toestemming verkregen is. Daar wordt dus kennelijk de naam en het adres van aanvrager's schoonmoeder opgegeven.... Kortom, list en bedrog staat bij sommigen hoog in het geocachingsvaandel geschreven.... Het is net de echte wereld.... :-) :-)
Linkalovers Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 (bewerkt) ........ (zonder toestemming) over een privéterrein gestuurd wordt naar een doosje mag dus de conclusie getrokken worden, dat velen onder ons dat verantwoordelijkheidsgevoel niet hebben of het in ieder geval tijdens het uitoefenen van deze hobby niet willen aanspreken....... Helemaal mee eens, maar het 'grijze' gebied is misschien nog groter:hoe zit het dan met 'LostPlace' caches? 13 maart 2013 bewerkt door Linkalovers
Team Tabak Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 Daar drukt het verantwoordelijkheidsgevoel m.i. nog zwaarder, omdat zo'n type cache eerder kan leiden tot ongelukken. En als cachelegger van een LostPlace cache kom je er in mijn beleving niet af met een dooddoener als "je hoeft 'm niet te doen..." of "het is je eigen verantwoordelijkheid". Natuurlijk speelt dat een rol maar niet alleen. DE CO heeft wel degelijk zijn of haar eigen rol in het spel en daar hoort ook de toestemmingskwestie bij. Maar ja....
Linkalovers Geplaatst 13 maart 2013 Geplaatst 13 maart 2013 (bewerkt) T'is toch maar een gek spelletje, dat geocachen. We zijn allemaal op zoek naar onbenullige dingen en we maken ons er nog druk over ook. Relax, zoek een multi ……… 13 maart 2013 bewerkt door Linkalovers
Vlindertje Geplaatst 14 maart 2013 Geplaatst 14 maart 2013 Geocaching is zo belangrijk of onbenullig als je het zelf maakt.
Aanbevolen berichten