Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik denk dat de puntjes rapers niet zo snel zullen overstappen op Munzee's omdat ze inderdaad hun vele gevonden puntjes niet kunnen overzetten naar de Munzee, en omdat de Munzee community nog te kleijn is om uitbundig te kunnen paraderen met de grote snelle hoeveelheden vondsten in korte tijd, de vele Banners die ze hebben verzameld, al het uiterlijk vertoon van de onophoudelijke vele inhoudelijk lege logs die ze geschreven hebben.

en ik heb liever een stikker waar ik mijn telefoon voor hou dan dat ik loop te graven, wroeten, voelen om uit een natte koker een verfrommeld stukje papier te frunniken en ergens nog proberen iets van een naam achter te laten

daarbij verloopt het wedstrijd element een heel stuk eerlijker dan bij het gros wat nu denkt wat het geocachen is.

een munzee kan pas als gevonden worden gelogt als hij daadwerkelijk is gevonden en is de Munzee er niet (zo als mij gister overkwam, omdat er een geocacher het nodig vond hem te laten verdwijnen) dan heb ik pech, het woord pech wat de huidige geocacher niet meer de betekenis van weet, en bij de munzee kan je hem dan ook daadwerkelijk niet loggen ook helemaal niet met "toestemming" van de eigenaar.

nu nog de munzee's op interessante plekken leggen dan doe ik ze nog vaker.

Barny

Geplaatst

daarbij verloopt het wedstrijd element een heel stuk eerlijker dan bij het gros wat nu denkt wat het geocachen is.

Barny

Is geocachen een wedstrijd?

Geplaatst

helaas voor een hoop mensen wel, waarom zouden ze dan de hele dag achter nietszeggende kokertjes aanjagen?

waarom zouden ze dan op hun profiel de vele banners plaatsen?

waarom weten de meeste presies de hoeveelste found ze hebben?

en waarom weten de meeste ook presies hoeveel puntjes ze nog moeten hebben om iemand "in-te-halen-"

en waarom hebben de mensen dat zo een stad,bar in hun hantekening staan op dit forum?

zo kan je nog door blijven gaan, praat eens met mensen zie hun gestress tijdens events, hun onzorgvuldigheid bij het terug plaasten van de cache, hun kopy paste logs op cache's die ze zich niet meer kunnen herinneren? druk zijn met de statestieken en of raster gevuld te krijgen? elke dag een cache moeten doen

een van de meest voorkomende beginregels in logs van tegenwoordig, "ik moest nog/ deze een dag vullen om mijn raster te vullen"

Barny

Geplaatst

.. and now something completely different ..

Ik ben dit draadje juist met een positieve inslag begonnen, om alle cache owners van multi's en mysteries een hart onder de riem te steken.
Zo heb ik samen met Twentse Mug op zaterdag een uur of vier in het winterse Wilhelminapark rondgewandeld voor het ontdekken van de Negende Cirkel

(en waarschijnlijk een griepje opgelopen wat mij voor 2 dagen velde). Zo ontdek je veel waaraan je zonder een geocache niet eens had gedacht.

Dus graag weer de zonnige zijde van geocachen belichten in volgende berichten.

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Dit lijkt mij een onderwerp voor het munzee forum!

Deze reactie komt ietwat vertraagd, het gesprek ging al weer verder...

bewerkt door de kikkers
Geplaatst

Alle dagen van het jaar een cache gedaan willen hebben...... Vermoedde je dat al? Ik vrees van ja.... :-)

Nee, gelukkig valt het mee. Ik stelde mij een soort RD-raster voor, maar dan met gridcellen van 161 meter en een legioen dwangneuroten dat in elke cel een cache wil plaatsen of vinden. Oei, waarschijnlijk is hiermee de volgende hype geboren ...

Geplaatst

Birdie, de topicstarter vroeg om de zonzijde van het cachen.

Vorig jaar was ik op een zeer zonnig Grieks eiland waar voornamelijk tradi's liggen. Ik kon merken dat eerst de locaties waren uitgekozen, een bijpassend verhaaltje was geschreven en vervolgens het doosje was verstopt. Ik heb er een paar gevonden, maar ook enkele niet, omdat de wandeling in de hete zon net te lang was voor mijn benen. Maar ik had weer een mooi plekje gezien. En zo blijft cachen een leuke hobby voor mensen die de zonzijde ervan zien. Wat ik niet leuk vind, laat ik links liggen. Of rechts.

Wat dat betreft missen we hier in Nederland nogal wat zon. Depressies, slechte buien, gedonder, storm in een glas water.

• Top! 1
  • 1 month later...
Geplaatst

Ja, inderdaad een leuke trail. Niet 1 die in 1 keer geplaatst wordt overigens. ik heb de toestemming al voor plaatsing. De eerste cache uit de trail komt binnenkort online. Ik moet nog inmeten en plaatsen.

Het wordt in ieder geval geen foto-rolletjestrail. Meer een "o ja, zo kun je natuurlijk ook een tradi bouwen trail"

Geplaatst

Toevallig bezig met een leuke trail te maken, maar ik heb een probleempje.

Ik wil een link op mijn cachepagina zetten:

<a href=”http://nl.wikipedia.org/wiki/voorbeeld”>Voorbeeld</a>

Maar als ik bevestig, dan wordt de link verwijderd en hou ik dit over:

<a>Voorbeeld</a>

En dus geen link op de pagina.

Als ik de pagina open dan zou het dit moeten zijn <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorbeeld%E2%80%9D">Voorbeeld</a>

Geplaatst

Toevallig bezig met een leuke trail te maken, maar ik heb een probleempje.

Ik wil een link op mijn cachepagina zetten:

<a href=”http://nl.wikipedia.org/wiki/voorbeeld”>Voorbeeld</a>

Maar als ik bevestig, dan wordt de link verwijderd en hou ik dit over:

<a>Voorbeeld</a>

En dus geen link op de pagina.

Als ik de pagina open dan zou het dit moeten zijn <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorbeeld%E2%80%9D">Voorbeeld</a>

Ok, bedankt, ik knutsel verder.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...