hidde109 Geplaatst 19 januari 2013 Geplaatst 19 januari 2013 Het is me nou al meerdere keren gebeurd dat ik nadat ik caches in de 62s heb gezet deze in het veld niet terug te vinden zijn. Een aantal keren via GC.com via de functie 'stuur naar mijn gps'. Dit doe ik nou voor de zekerheid maar twee keer achter elkaar. Maar gisteren een gpx van een bevriende cacher er op gezet, maar vandaag geen enkele terug kunnen vinden. Niet op afstand en niet op spelzoeken. Zojuist de Garmin weer aan de pc gehangen, en ik zie de gpx toch echt staan in de bestanden onder Garmin/GPX/. Een andere cacher met hetzelfde toestel had ze er vandaag met dezelfde gpx wél in staan. Ik snap het ff niet meer.
hidde109 Geplaatst 19 januari 2013 Auteur Geplaatst 19 januari 2013 Net geprobeerd een cache via 'stuur naar mijn gps' te sturen. Na twee pogingen stond ie er nog steeds niet op. Nieuwe batterijen er in gezet (ondanks dat de ouwe nog niet leeg waren), nog een poging, en nu vind ik hem eindelijk terug. Nogmaals de pgx er op gezet, maar de caches zijn niet terug te vinden.
post@co Geplaatst 20 januari 2013 Geplaatst 20 januari 2013 Heb ik nooit last van..maar dat helpt niet verder. Misschien een firmware check? de nieuwste firmware kan soms onduidelijk problemen oplossen...
naj16 Geplaatst 20 januari 2013 Geplaatst 20 januari 2013 is bij mij ook 2x gebeurd; via verkenner de bestanden van je GPS verwijderen en opnieuw laden. Oorzaak onbekend.
Triskelle Geplaatst 20 januari 2013 Geplaatst 20 januari 2013 is bij mij ook 2x gebeurd; via verkenner de bestanden van je GPS verwijderen en opnieuw laden. Oorzaak onbekend. Dat, plus altijd voor vertrek controleren (door schade en schande verkregen wijsheid).
hidde109 Geplaatst 20 januari 2013 Auteur Geplaatst 20 januari 2013 Daar ben ik nu maar mee begonnen. Hartelijk dank voor de reacties!
Wad-Seekers Geplaatst 20 januari 2013 Geplaatst 20 januari 2013 Via GSAK gaat het bij mij meestal goed. Maar ik heb een keer onderweg ontdekt dat het gpx bestand niet juist was, toen liep de gps vast. En, inderdaad, toen kon ik weer naar huis. Dus ook hier: sindsdien start ik de gps altijd thuis op om te checken.
DanPan Geplaatst 20 januari 2013 Geplaatst 20 januari 2013 (bewerkt) Er kunnen verschillende oorzaken zijn: 1) temp.gpx Wanneer je WPs vanuit Mapsource naar je GPS stuurt, worden ze opgeslagen in E:\Garmin\GPX\temp.gpxWanneer je je GPS veilig loskoppelt en terug opstart, wordt E:\Garmin\GPX\temp.gpx hernoemt naar "Imported_<datum uur>.gpxWanneer voor één of andere reden (bv. corrupte gpx) de GPS de temp.gpx niet meer kan hernoemen, zijn de nieuwe WPs niet zichtbaar.Oplossing: verwijder manueel de E:\Garmin\GPX\temp.gpx en uploaden van WPs zal dan terug prima werken. 2) geheugen is vol Wanneer het geheugen vol is, kunnen er geen nieuwe WPs geïmporteerd worden. Hoe de status v.h. geheugen controleren? Main menu > Setup > Reset > Delete All Waypoints Memory Used: xx% (2de veld) Oplossing: verwijder alle WPs. Hoe? Main menu > Setup > Reset > Delete All Waypoints Memory Used: xx% > Do you really want to delete all Waypoints? Yes Wannneer je gebruik maakt van "Send to My GPS", verwijder mbv de verkenner alle GCxxxxx.gpx bestanden in de folder E:\Garmin\GPX\ 3) meerdere gpx bestanden gekopieerd Wanneer je meerdere gpx bestanden kopieert naar de GPS, wordt ENKEL de laatste gpx geïmporteerd. Oplossing: gpx bestanden één voor één naar de GPS kopiëren en na een kopie de GPS veilig loskoppelen en opstarten. Dus koppel GPS aan PC, kopieer gpx1 naar GPS, loskoppelen, opstarten, koppel GPS aan PC, kopieer gpx2 naar GPS, loskoppelen, opstarten, ... 20 januari 2013 bewerkt door DanPan
regenboog2 Geplaatst 20 januari 2013 Geplaatst 20 januari 2013 Wanneer je zelf niet zo handig bent met de pc, ik heb het ook een keer gehad en ben naar de verkoper gegaan. Die heeft de GPS aan de computer gehangen, een vinkje aangezet en sindsdien lukt het weer prima.
naj16 Geplaatst 20 januari 2013 Geplaatst 20 januari 2013 reactie op 3: ik stuur ze naar de geheugenkaart en verander dan de naam van 'data user' in een andere naam. Als je dat steeds doet dan kan je de volgende GPX's laden zonder de GPS los te koppelen.
hidde109 Geplaatst 20 januari 2013 Auteur Geplaatst 20 januari 2013 Hartelijk dank voor alle antwoorden. Ik ga er mee aan de slag.
Aanbevolen berichten