Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een echte Geocacher is iemand die blij is als er iets verstopt wordt zodat hij/zij kan gaan zoeken.

Die blij is met een mooie omgeving en even slikt als het tegenvalt.

• Top! 2
Geplaatst

Dat is nou ook wat wat... In een ander draadje zeg je zojuist, dat er geen echte cacher is? En nu weet je het je plotseling weer te herinneren.... Het leven is al verwarrend genoeg hoor.... Maak het alsjeblief niet nog erger... :-)

Geplaatst

Dat is nou ook wat wat... In een ander draadje zeg je zojuist, dat er geen echte cacher is? En nu weet je het je plotseling weer te herinneren.... Het leven is al verwarrend genoeg hoor.... Maak het alsjeblief niet nog erger... :-)

Dit lijkt inderdaad op een frustratie-draadje....

Je stelling "Een echte Geocacher is iemand die blij is als er iets verstopt wordt zodat hij/zij kan gaan zoeken." vind ik echter meer gericht op puntjesjagers...

In mijn optiek zijn er geen "echte cachers", maar een aantal vormen cachers:

1) Puntjesjagers, fenomeen alom bekend, doet graag zoveel mogelijk tradi's in lange reeksen.

2) Zondagscachers, gaan er het liefst op de enige vrije dag (zondag) bij goed weer op uit voor een wandeling. Traditionals worden onderweg opgepikt, maar zijn niet het hoofddoel.

3) Die-hard cachers, zetten zich het doel om op die dag die cache te lopen, maakt niet uit welk weer.

Meer volgt, heb daar nu geen tijd voor.

Geplaatst

Je stelling "Een echte Geocacher is iemand die blij is als er iets verstopt wordt zodat hij/zij kan gaan zoeken." vind ik echter meer gericht op puntjesjagers...

Niet mee eens, wij doen graag tradi's, zeker als we op vakantie zijn.

Zet dan de PQ in de TomTom en krijgen een seintje als we in de buurt komen van een tradi.

Lijkt het ons wat dan stoppen we,lijkt het ons niets dan rijden we lekker door.

Punten scoren interesseert mij totaal niet, zou geeneens uit mijn hoofd weten hoeveel ik er al gevonden heb.

Ik vind het wel vervelend worden dat er constant een discussie moet zijn hoe het spelletje wel, of niet gespeeld moet worden,laat

iedereen dat toch lekker voor zichzelf bepalen.

Geplaatst

Ik vind het wel vervelend worden dat er constant een discussie moet zijn hoe het spelletje wel, of niet gespeeld moet worden,laat

Geldt dat ook voor hockey? Een geocacher gebruikt het GPS om de GEOgrafische locatie van een CACHE te bereiken. Een cache is een verborgen container met artikelen om te ruilen. Tevens bevat de cache een register of logboek, waarin de cacher noteert wat er is geruild en eventueel wat hij of zij tijdens de tocht heeft meegemaakt. Essentiële spel-elementen: een avontuurlijke inslag, een GPSr en een ruime container met ruilspullen en een volwaardig logboek. Ontbreken één of meerdere elementen/kenmerken dan gaat het niet om geocaching, net zo min als dat er zonder stokkie sprake kan zijn van hockey.

En als jij je stoort aan een discussie, dan moet je er zeker niet aan deelnemen.

Geplaatst

Laat ik het dan even duidelijker zeggen, laat iedereen lekker zijn eigen spelletje spellen, zolang hij zich maar houdt aan de regels van .com

En ik stoor mij niet zozeer aan de discussie, maar des te meer aan het feit dat er teveel mensen zijn die wel even menen te moeten weten hoe een ander het spelletje zou moeten spelen.

Geplaatst

Gisteravond, donker, koud en veel sneeuw. Een cachewandeling gedaan van 8 km. Samen met 2 vrienden.

Ik denk dat wij wel de echte cachers zijn. Samen met die 3 anderen die we tegenkwamen.

• Top! 1
Geplaatst

Laat ik het dan even duidelijker zeggen, laat iedereen lekker zijn eigen spelletje spellen, zolang hij zich maar houdt aan de regels van .com

En ik stoor mij niet zozeer aan de discussie, maar des te meer aan het feit dat er teveel mensen zijn die wel even menen te moeten weten hoe een ander het spelletje zou moeten spelen.

.com Stelt geen regels. En er zijn nooit teveel mensen die menen te weten hoe zij het spelletje zelf moeten spelen.

Geplaatst (bewerkt)

Niet mee eens, wij doen graag tradi's, zeker als we op vakantie zijn.

Zet dan de PQ in de TomTom en krijgen een seintje als we in de buurt komen van een tradi.

Lijkt het ons wat dan stoppen we,lijkt het ons niets dan rijden we lekker door.

Punten scoren interesseert mij totaal niet, zou geeneens uit mijn hoofd weten hoeveel ik er al gevonden heb.

Je reageert te snel, m'n lijst was nog niet af! :P

Gisteravond, donker, koud en veel sneeuw. Een cachewandeling gedaan van 8 km. Samen met 2 vrienden.

Ik denk dat wij wel de echte cachers zijn. Samen met die 3 anderen die we tegenkwamen.

En dan ben je een hardcore cacher :>

Het vervolg (bewerk-optie doet het niet!):

In mijn optiek zijn er geen "echte cachers", maar een aantal vormen cachers:

1) Puntjesjagers, fenomeen alom bekend, doet graag zoveel mogelijk tradi's in lange reeksen.

2) Zondagscachers, gaan er het liefst op de enige vrije dag (zondag) bij goed weer op uit voor een wandeling. Traditionals worden onderweg opgepikt, maar zijn veelal niet het hoofddoel.

3) Die-hard cachers, zetten zich het doel om op die dag die cache te lopen, maakt niet uit welke weersomstandigheden er gelden.

4) Vakantiecachers, gaan lekker op vakantie, voorbereid om op locatie het nodige te zoeken. Wil van alles wat, de locatie is waarschijnlijk nog niet eerder bezocht.

5) Full-time cachers, gaan er zo goed als iedere dag (of meerdere keren per week) op uit om de map leeg te krijgen. Een all-round cacher die vele technieken beheerst en toe kan passen om de caches te vinden.

Suggesties om de lijst verder aan te vullen zijn welkom!

bewerkt door Flaker91
Geplaatst

Ergens op het internet een lijst met 50 en een lijst met 100 dingen gevonden die een Geocacher gedaan moet hebben (in het Engels). Een Geocacher is o.a. iemand:

Think “what the heck am I doing here?” / vrij vertaald: Denk 'wat doe ik hier in vredensnaam?

Log at least 10 caches in a day / Log tenminste 10 caches per dag.

Log a traditional / lijkt me duidelijk.

En op een t-shirt:

The sound of tupperware opening makes you shiver / vrij vertaald: 'het geluid van een tupperware doosje dat geopend wordt bezorgd je de rillingen over je rug'.

Bovendien: ik vind ook dat we allemaal echte cachers zijn, in verschillende vormen.

Ik heb een 6) gevonden = de extreme cacher die gaat waar niemand anders durft te gaan (abseilen etc.). Bij de fotocompetitie 2012 staat iemand op de richel van een berg. Mij niet gezien, ik ben liever een watje.

Geplaatst (bewerkt)

Een cache is een verborgen container met artikelen om te ruilen. Tevens bevat de cache een register of logboek, waarin de cacher noteert wat er is geruild en eventueel wat hij of zij tijdens de tocht heeft meegemaakt. Essentiële spel-elementen: een avontuurlijke inslag, een GPSr en een ruime container met ruilspullen en een volwaardig logboek. Ontbreken één of meerdere elementen/kenmerken dan gaat het niet om geocaching, net zo min als dat er zonder stokkie sprake kan zijn van hockey.

Volgens mij draai je hier iets om. Volgens de guidelines;

A cache always contains a logbook or logsheet for you to log your find. Larger caches may contain a logbook and any number of items.

Een cache bevat altijd een logboek of logpapiertje om je vondst te loggen. Grotere caches kunnnen een logboek en andere items bevatten. (vrij vertaals, maar volgens mij klopt e strekking wel)

Dus een cache is niet een verborgen container met ruil items, ook al bevatte de eerst verstopte cache ooit deze ruil items al wel, maar het gaat dus om een container met logboek/papier, niet om de ruil spulletjes.

Dus een echte cachers zou dan iemand moeten zijn die een verborgen container (in welke vorm of maat dan ook) vind en zijn/haar naam in het logboek noteert en deze vondst ook op internet registreert.

My 2 cents

bewerkt door JackHoe
Geplaatst

't Zal met echte cachers net zoiets zijn als met de echte Sinterklaas: bestaat niet (meer).

Kleine kinderen maakt het niet uit of het een man/vrouw met een tafelkleed om is, iemand met een kerstmanbaard, met of zonder bisschopsring, of in superdeluxe exact passend fluweel. Pas als je groter bent word je wat kritischer (en kun je lachen om al die 'klazen' ...).

• Top! 1
Geplaatst

de echte cacher is uitgestorven, bij de geboorte van statestieken en lijstjes stierf het geocachen en verviel de geocacher in het haantjes gedrag van "puntjes" verzamelen

Het vinden van de cache en het bekrabbelen van het logboek werd niet meer als het doel bevonden, het aanwezig zijn op ongeveer de cache plel is tegenwoordig al voldoende om te berweren dat de cache gevonden is, al is de cache totaal weg,

overgebleven zijn een stel ziele peieten die zich zelf "geocachers" noemen

Barny

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...