Spring naar bijdragen

Fotorolkokertjes


jeroen78

Aanbevolen berichten

We zouden de draadjesbeginner beter eerst de kans moeten geven om zijn vaardigheden te tonen voordat hem de les gelezen wordt over wat hij wel of niet moet doen. Daar vraagt hij helemaal niet om. Hij vraagt alleen maar om een aantal fotodoosjes.... Misschien rukken wij straks wel massaal uit naar zijn serie omdat hij er iets heel moois van gemaakt heeft! En blijkt dat onverhoopt tóch niet het geval te zijn, dan hebben we allemaal de kans om hem dat hetzij direct, hetzij subtiel via onze logjes te laten weten... Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Moddergat en Anjum liggen een eind van de Alblasserwaard verwijderd.... Die plaatsen hebben we vijf jaar geleden aangedaan toen we het Rondje Nederland op de fiets hebben gedaan en in Anjum hebben we zelfs overnacht. We hebben er goede herinneringen aan.... Het is niet het meest spectaculaire gebied, waar we doorheen gefietst zijn, maar dat hoeft niet te betekenen, dat je daar geen leuke caches neer kan leggen. Ik kan er zelf dus niet over oordelen en doe dat dus ook niet. Jij wel blijkbaar, ondanks het feit, dat ik zo snel nergens een logje van jouw hand kan vinden.... Wat dat betreft heb je een gave. maar dat wist ik al......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de waarde van een filmkokertje als cache kan worden gediscussieerd, maar ze brengen me toch ook wel op plaatsen waar ik anders nooit zou zijn gekomen. En dat vind ik menigmaal belangrijker dan het vinden van een cache.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen bedankt voor het onder de aandacht brengen van de caches van deze cachelegger. Gezien de cachebeschrijvingen van zijn DDT-serie en de meeste logjes, lijkt mij dit een leuke serie om eens te doen als wij in de buurt zijn. Ga zo door Jeroen78 en die filmkokerjes kan je zo bij elke fotograaf nog ophalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals aangegeven, vragen of een lokale fotograaf ze wil bewaren voor je.

 

En even tussendoor, persoonlijk vind ik de kauwgumpotjes, gelpotjes of meer van die zooi stuuken armoediger dan een fotorolpotje. Die potjes kun je tenminste nog in een pvc-houder kwijt. Diet gelpotjes zien er echt uit van ; ik had nix thuis, wilde wat neerpleuren en toen kwam ik dit nog tegen uit de tijd dat ik nog haar had".

 

En daarbuiten, een rolletje na een prettige multi is voor mij ook voldoende. Net afgelopen avond met een team of 4 de grootste lol gehad, uren bezig geweest en dat voor een fotorolhoudertje.

 

Het gaat niet altijd om het einddoel, het gaat om de weg er naar toe of zoiets toch?

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is dat. En in plaatsen als Moddergat en Anjum kom je niet zo snel.... En als je toch daar gaat cachen en je eindigt in Anjum, dan hebben ze daar een uitstekend restaurant op de dijk, waar je prima kan eten en waar je gratis een schitterend uitzicht over de wadden krijgt voorgezet.... Wij hopen ooit nog eens in de buurt te komen en dan gaan we echt zélf de caches doen en beoordelen!

 

Hoe dan ook... Succes met het vergaren van je pottekes.... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar ben ik het dan weer mee eens. Paesens/Moddergat is een prachtplek, je stapt er zo de vorige eeuw in. Op het kerkhof ligt de gehele geschiedenis, veel grafstenen tonen de naam Visser. En het panorama over de Wadden is één van de mooiste van Nederland.

Je zou bijna vergeten ook nog te cachen. En dan maakt de cachehouder niet eens zoveel uit. Als het rolletje maar droog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het gaat om de tocht en uitdagingen/bezienswaardigheden onderweg, maar het gaat óók om de geocache. Uitvoering, locatie en verstopmethode getuigen van je kwaliteiten als plaatser.

 

Een filmkokertje is geen volwaardige geocache, want het biedt geen ruimte aan een logboek, ruilspullen en eventuele reizigers. Een filmkokertje, dat voor een geocache moet doorgaan, is op de eerste plaats een blijk van gemakzucht en een brevet van onvermogen.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan er zelf dus niet over oordelen en doe dat dus ook niet. Jij wel blijkbaar, ondanks het feit, dat ik zo snel nergens een logje van jouw hand kan vinden.... Wat dat betreft heb je een gave. maar dat wist ik al......

ik kijk niet wie er gelogt hebben ik kijk wat er zoal gelogt word daarmee een beeld scheppend

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het gaat om de tocht en uitdagingen/bezienswaardigheden onderweg, maar het gaat óók om de geocache. Uitvoering, locatie en verstopmethode getuigen van je kwaliteiten als plaatser.

 

Een filmkokertje is geen volwaardige geocache, want het biedt geen ruimte aan een logboek, ruilspullen en eventuele reizigers. Een filmkokertje, dat voor een geocache moet doorgaan, is op de eerste plaats een blijk van gemakzucht en een brevet van onvermogen.

Nog niet al te lang geleden heb ik nog een nano gelogd waar menig regular cache een puntje aan kan zuigen. De grootte van een cache zegt echt niets over de kwaliteit van de cache. Degenen die daarvan overtuigd zijn komen niet genoeg buiten denk ik.

Ik ben het er wel mee eens dat er erg veel caches hier en daar "neergestrooid" worden. En of het dan een filmkokertje is, of wat anders maakt mij niet zoveel uit. Daar kun je van te voren op filteren als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Logjes zeggen wèl veel over de kwaliteit van een cache. En boven een cachepagina vol nietszeggende logjes is in verreweg de meeste gevallen het kleinste formaat aangegeven. Wie dat niet onderschrijft leest geen logjes.

 

Jou maakt het niet uit of je een filmkokertje of een goed gevulde munitiekist met een echt logboek vindt, maar een simpele poll zal aantonen dat een ruime meerderheid toch de voorkeur geeft aan het laatste. Het spel heet geocaching, met als eerste en enige regel: take something, leave something. Handel hoort bij het spel. Een container die geen gelegenheid biedt tot ruilen is geen geocache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik maar denken dat de enige regel was dat je naam in het logboek moest staan. Ruilen van goodies doe ik niet aan (dat laat ik over een degenen die het leuk vinden) en ruilen aan tb's doe ik al helemaal niet: Soms haal ik tb's uit een cache, en die laat ik dan kort daarna weer achter in een volgende cache. Dat heeft weer niet met ruilen te maken.

En ach, als een nano-cache dan toch 85 favjes kan krijgen (74%) dan ben ik niet de enige die het spel niet begrijpt. Misschien maar goed ook.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet jij je toch eens gaan verdiepen in de oorsprong en de geschiedenis van geocaching. Dan snap je vast wel hoe de bedenker het spel heeft bedoeld en waarom hij die enige regel heeft opgesteld.

 

Dat een nano 85 favjes kan krijgen geeft inderdaad aan dat veel meer mensen het spel niet begrijpen. Goed is dat echter niet, want het onbegrip heeft geleid tot een database vol nepcaches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...