Team Mavos Geplaatst 5 november 2012 Geplaatst 5 november 2012 Dit weekeind een paar boomklimcaches gedaan. Een geweldige ervaring, een die zeker smaakt naar meer. Ik ben samen met een klimmaat gegaan, en wij hebben beiden redelijk wat klim ervaring. Wij gaan ook regelmatig in de Ardennen klimmen maar bomen zijn nieuw voor ons. Aan eigen klimmateriaal geen gebrek, maar hoe krijg je het klimtouw hoog genoeg in een boom. Wij hebben nu een werplijn gebruikt zoals ze die bij de brandweer gebruiken, maar daarmee komen wij niet hoog genoeg uit. Hoe doen jullie dat? Wie heeft er goede tips voor ons?
thex Geplaatst 5 november 2012 Geplaatst 5 november 2012 OK, probeer eens een big shot (te koop in duitsland, hier verboden), of een aardappelkanon.
DanPan Geplaatst 5 november 2012 Geplaatst 5 november 2012 (bewerkt) The BIG SHOT Wel prijzig. Ben je een beetje handig dan maak je zelf een WOLF SHOT voor een appel en een ei... + + 5 november 2012 bewerkt door DanPan
Team Mavos Geplaatst 5 november 2012 Auteur Geplaatst 5 november 2012 Kijk, daar heb je wat aan! Maar eens gaan knutselen, het idee is goed. Dank je wel
MacDD Geplaatst 6 november 2012 Geplaatst 6 november 2012 (bewerkt) @ DanPan Waar scoor je onderdeel 1? 2 en 3 heb ik wel (grote tuin) Maaruh, hoe doe ik het ; pijl en boog.Net wat minder verboden als een katapult. 6 november 2012 bewerkt door MacDD
thex Geplaatst 6 november 2012 Geplaatst 6 november 2012 Als dat maar goed gaat. Pijl en boog tegen aardappelkanon.
MacDD Geplaatst 6 november 2012 Geplaatst 6 november 2012 Als dat maar goed gaat. Pijl en boog tegen aardappelkanon. Als ik erg goed ben raak ik die aardappels tijdens de vlucht. Maar ja, dat ben ik niet, dus dat wordt een kop vol aardappelpuree
Twin Peaks Geplaatst 6 november 2012 Geplaatst 6 november 2012 Klein goedkoop telescoop werphengeltje. Stevige vislijn Werplood. Hoppa....met het grootste gemak een meter of 30! Lood eraf, klimtouw eraan ....en weer binnenhalen. Je moet wel een beetje de ruimte hebben en/of een beetje nauwkeurig kunnen werpen. Andere mogelijkheden: handenbalwerpstok katapult pijl en boog afgerichte eekhoorn of vogel Rob Cordemans
Fam Vogel Geplaatst 6 november 2012 Geplaatst 6 november 2012 (bewerkt) elastiek http://www.benl.ebay.be/itm/1-Silver-Thera-Band-Theraband-Tube-5-Feet-Brand-New-/170453425868?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27afd0decc en zakje om er tussen te doen http://www.ebay.nl/itm/Drennan-Groundbait-pult-catapult-Cradle-Pouch-RED-/120992280907?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&hash=item1c2bb3b14b het elastiekje in 4 delene en bevestigen tussen je BS en voilla super BS voor nog geen 6 tientjes werkt net zo goed als orginele BS kun je natuurlijk ook gewoon gebruiken voor je Wolfshot werkt perfekt met gemak 50 meter hoog. elastiek past perfekt om de bevestiging van het zakje heen. werkt echt perfekt 6 november 2012 bewerkt door Fam Vogel
D_Jakke Geplaatst 7 november 2012 Geplaatst 7 november 2012 elastiek http://www.benl.ebay.be/itm/1-Silver-Thera-Band-Theraband-Tube-5-Feet-Brand-New-/170453425868?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27afd0decc en zakje om er tussen te doen http://www.ebay.nl/itm/Drennan-Groundbait-pult-catapult-Cradle-Pouch-RED-/120992280907?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&hash=item1c2bb3b14b het elastiekje in 4 delene en bevestigen tussen je BS en voilla super BS voor nog geen 6 tientjes werkt net zo goed als orginele BS kun je natuurlijk ook gewoon gebruiken voor je Wolfshot werkt perfekt met gemak 50 meter hoog. elastiek past perfekt om de bevestiging van het zakje heen. werkt echt perfekt Dat wil ik eerst toch wel eens zien.
bidonhouder Geplaatst 10 november 2012 Geplaatst 10 november 2012 elastiek http://www.benl.ebay.be/itm/1-Silver-Thera-Band-Theraband-Tube-5-Feet-Brand-New-/170453425868?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27afd0decc en zakje om er tussen te doen http://www.ebay.nl/itm/Drennan-Groundbait-pult-catapult-Cradle-Pouch-RED-/120992280907?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&hash=item1c2bb3b14b het elastiekje in 4 delene en bevestigen tussen je BS en voilla super BS voor nog geen 6 tientjes werkt net zo goed als orginele BS kun je natuurlijk ook gewoon gebruiken voor je Wolfshot werkt perfekt met gemak 50 meter hoog. elastiek past perfekt om de bevestiging van het zakje heen. werkt echt perfekt 50 meter????????????????? Hallo, kroket zeg!!! Daar wil ik wel even een demonstratie van zien
Team Professor X Geplaatst 10 november 2012 Geplaatst 10 november 2012 Het lijkt me echt ideaal, ik ga ervoor. Tot nu toe is het aanmodderen met handmatig werpen en een veredelde "zoek stok!" of een stevige moer. Ben al tijden op zoek naar iets efficienters en dan komt zomaar dit aanbod voorbij! N.a.v. FamVogel zijn reactie in dit draadje ben ik de benodigde materialen aan het verzamelen. Een originele BigShot is mij ook wat te gortig in euries, maar zo'n zelfbouw lijkt met ideaal. Wanneer e.e.a. klaar is zal ik hier ook fotootje plaatsen.
snoopy and woodstock Geplaatst 10 november 2012 Geplaatst 10 november 2012 Ik gebruik een zelf gebouwde katapult.Het elastiek heb ik lekker iligaal gekocht in België oh oh als ik maar niet gepakt word vervolgens een paar beugels aan een buis van 30cm gelast daar de elastiek omheen en de katapult was klaar. Maar het probleem is de touwgeleiding! hiertoe heb ik een molen van een werphengel onder de buis bevestigt en die draait het draad perfect af. Geen knopen en zo. Als het lijntje over de tak hangt trek ik een metseltouw mee terug en dat is dan sterk genoeg om het klimtouw er over te trekken. Het grote voordeel is dat het geheel makkelijk in een rugzak past. Als de boom nl een paar KM weg in het bos staat zie ik je al lopen met je big-shot. Ik ben nog geen boomklimcache tegengekomen waar het touw er niet in ging op deze manier en zelf "The Rock" werd zo overwonnen.
Team Mavos Geplaatst 11 november 2012 Auteur Geplaatst 11 november 2012 Ik gebruik een zelf gebouwde katapult.Het elastiek heb ik lekker iligaal gekocht in België oh oh als ik maar niet gepakt word vervolgens een paar beugels aan een buis van 30cm gelast daar de elastiek omheen en de katapult was klaar. Maar het probleem is de touwgeleiding! hiertoe heb ik een molen van een werphengel onder de buis bevestigt en die draait het draad perfect af. Geen knopen en zo. Als het lijntje over de tak hangt trek ik een metseltouw mee terug en dat is dan sterk genoeg om het klimtouw er over te trekken. Het grote voordeel is dat het geheel makkelijk in een rugzak past. Als de boom nl een paar KM weg in het bos staat zie ik je al lopen met je big-shot. Ik ben nog geen boomklimcache tegengekomen waar het touw er niet in ging op deze manier en zelf "The Rock" werd zo overwonnen. Hallo Snoopy and Woodstock Zou je een foto willen plaatsen van jou vinding. Dat helpt mij en anderen misschien als ze ook zelf iets willen maken.
Team Professor X Geplaatst 11 november 2012 Geplaatst 11 november 2012 Als de boom nl een paar KM weg in het bos staat zie ik je al lopen met je big-shot. Daarom maak ik hem ook "uitneembaar". Het schietgedeelte gaat in de rugzak en de stok is een schuifbare wandelstok Ik ben nog geen boomklimcache tegengekomen waar het touw er niet in ging op deze manier en zelfs "The Rock" werd zo overwonnen. Kijk, die staat ook in de planning. Zoek nog een "gelegenheidsteam".
Aanbevolen berichten