Spring naar bijdragen

Vragen Over Gsak


Flaker91

Aanbevolen berichten

Hey,

 

ik heb twee vragen over GSAK, hopelijk kan iemand me helpen.

Bij BadgeGen krijg ik iedere keer oudere PQ-info.

Zo stelt mijn huidige BadgeGen list dat ik +- 350 caches gevonden heb, terwijl ik er 447 heb.

Ik heb de PQ-lijst gedownload en direct daarna BagdeGen laten runnen.

 

Heeft iemand tips?

 

De andere vraag gaat over de nag-screens in GSAK.

Is het de 30 dollar life-long registration waard? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik gebruik GSAK vooral voor BadgeGen, ik cache niet heel vaak.

 

Bedankt voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb je de MyFinds-query gedraaid? Dat is de enige die ook gearchiveerde caches mee neemt. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

 

Ik zelf vind 30 dollar niet veel voor een programma dat je regelmatig gebruikt. In verhouding tot de overige kosten van de hobby is het in ieder geval niet veel geld (laten we zeggen 5 euro per jaar, dat is minder dan menig autoritje dat wordt gemaakt om caches te bezoeken). Ik zelf gebruik het zo veel dat de nag-screens zo irritant zouden worden dat ik het zeker zou kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de MyFinds-query gedraaid? Dat is de enige die ook gearchiveerde caches mee neemt. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

 

Ik zelf vind 30 dollar niet veel voor een programma dat je regelmatig gebruikt. In verhouding tot de overige kosten van de hobby is het in ieder geval niet veel geld (laten we zeggen 5 euro per jaar, dat is minder dan menig autoritje dat wordt gemaakt om caches te bezoeken). Ik zelf gebruik het zo veel dat de nag-screens zo irritant zouden worden dat ik het zeker zou kopen.

 

Ik draai de MyFinds PQ, de standaard-optie op de site.

"You can receive a Pocket Query containing a list of all the caches you have found, along with your log entries. Running this query will add it to the current queue for the day."

 

Over nag-screens: Goed punt, aangenomen dat ik de komende 4 jaar nog cache, is het alsnog maar 6 euro/jaar. Het ritje door Goeree gisteren kostte al meer... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Volgens mij heb je daar geen macro voor nodig. Je kunt de database waarin de caches staan in een nieuwe directory in de map met data-bestanden van GSAK zetten. Deze map heet \data en je kunt de locatie opzoeken onder 'extra's'. De databases staan in mappen met de naam van de database. Het bestand sqlite.db3 bevat alle gegevens en als je dat bestand overzet ben je klaar.

Een alternatief is de betreffende caches te exporteren naar een gpx.file en die file op je andere computer in te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK kent een backup-functie (Bestand --> Veiligheidskopie maken). Daarin kan je de databases en eventueel instellingen selecteren die je naar de andere computer wilt overzetten. De kopie kan je m.b.v. een USB-stick of via de cloud naar je andere computer kopieren. Dan Bestand --> Veiligheidskopie terug zetten en je bent klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De andere vraag gaat over de nag-screens in GSAK.

Is het de 30 dollar life-long registration waard? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik gebruik GSAK vooral voor BadgeGen, ik cache niet heel vaak.

Ik vind 30 dollar geen geld. Ik beheer al onze caches in GSAK, "onder handen", "gereed voor zoeken". Ik heb nu geen papier meer nodig. En het is via de macro's geheel volgens je eigen wensen te automatiseren. Met 1 druk op de knop stuur ik een selectie uit GSAK direct naar c:geo. Routes plannen vanuit GSAK allemaal mogelijk. En...GSAK wordt nog steeds door ontwikkeld. Een geweldige voor mij niet meer weg te denken tool.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat ik GAPP in gebruik nam gebruikte is GSAK. Nu gebruik ik het er nog steeds naast omdat ik een aantal functionaliteiten van GSAK beter vind als van GAPP. Is het die $30 waard, ja ik vind van wel. Ik doe helemaal niets via gc.com behalve af en toe m'n PQ's bijwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...