Spring naar bijdragen

Gps Of Telefoon


Askikker

Aanbevolen berichten

Kan je op een mobiele telefoon net zo goed cachen als met een gps?

Ik ben erg tevreden over de Garmin Oregon 550, maar die is gejat, en vraag ik me af of ik niet beter een moderne foon met geo app kan aaschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

JA. We hebben een Etrex 30 en via mijn Samsung S2 en de app van Groundspeak doen we cachen. Vaak is de Samsung nauwkeuriger als de Etrex. Ook vind de Google maps optie in de Samsung om een cache te vinden UITERST nauwkeurig!!! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor allebei is wel wat te zeggen. Een combinatie van de twee is eigenlijk het beste.

 

Voordelen telefoon:

- Heb je vrijwel altijd bij je.

- Hoef je niet van tevoren te laden met caches als je mobiel internet hebt. Kan wel als je geen internet hebt.

- Groter scherm (afhankelijk van type telefoon).

- Scherm is beter leesbaar (t.o.v. mijn Oregon 450t).

- Beter in paperless cachen bij multi's.

- Kan bv. QR-codes lezen (heb ik een of twee keer nodig gehad).

 

Voordelen GPSr:

- Langere accuduur.

- Verwisselbare batterijen.

- Waterdicht.

- Robuust en schokbestendig.

- Betere en stabielere GPS-ontvangst.

- Kan Chirp lezen (de modernere types).

- Tracklog wordt automatisch opgenomen en is makkelijker uit te lezen met de PC.

 

De voordelen van de GPSr wegen voor mij het zwaarst, zodat ik persoonlijk het liefst de GPSr gebruik om te cachen. De telefoon gebruik ik alleen als het niet anders kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een speciale GPS-ontvanger is vaak robuuster, waterdicht en je kunt eenvoudig batterijen vervangen. Een smartphone met GPS en de juiste applicaties biedt echter veel meer mogelijkheden. Speciale GPS-ontvangers in draagbare uitvoeringen hebben hun langste tijd gehad en zullen binnen nu en tien jaar verdwijnen. In de toekomst cachen we allemaal met smartphones.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een speciale GPS-ontvanger is vaak robuuster, waterdicht en je kunt eenvoudig batterijen vervangen. Een smartphone met GPS en de juiste applicaties biedt echter veel meer mogelijkheden. Speciale GPS-ontvangers in draagbare uitvoeringen hebben hun langste tijd gehad en zullen binnen nu en tien jaar verdwijnen. In de toekomst cachen we allemaal met smartphones.

 

1. Vele smartfoons kunnen batterijen vervangen. Bijvoorbeeld mijn GS2 kan ook batterijen vervangen.

2. Smartfoons heb je ook in waterdichte versies. Bijvoorbeeld een Motorola Defy kun je een uur lang 1 meter onder water houden.

bewerkt door Twentse Mug
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe KAN het wel, maar de nauwkeurigheid laat soms te wensen over (ligt maar aan de telefoon die je hebt/koopt).

Ik heb zelf een Garmin Dakota 20 (relatief goedkoop vergeleken met Oregons volgens mij) en gebruik m'n smartphone (Galaxy Nexus) als tool voor logjes lezen/site bezoeken.

 

Nadeel van actief cachen op de telefoon is toch wel de batterijduur. Als je extra telefoonbatterijen of een externe cel hebt, gaat dit wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou inderdaad ook gaan voor een GPS, maar nu ik een smartphone heb, zou ik wel een aanzienlijk goedkopere GPS kopen dan de Oregon 450 die ik nu heb. De goedkoopste GPS met een kaart zou ik voldoende vinden. Cachebeschrijvingen, berekeningen, Wherigo gaan allemaal beter met de telefoon dan met de Oregon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...