Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik kom steeds vaker de melding tegen dat de cacheowner er voor heeft gekozen om zijn/haar cache alleen beschikbaar te stellen voor Premium Members.

Ik ben benieuwd waarom iemand er voor kiest om dat te doen. Welk voordeel heeft dat voor de legger of voor de vinder?

Geplaatst

ik heb bij het uitkomen bij mijn laatste cache daarvoor gekozen om te voorkomen dat cachers die net begonnen zijn, geen ervaring hebben met cachen dardoor mijn cache in gevaar kan brengen, door hun gebrek aan ervaring dingen doen die niet gewenst zijn,

een beetje probeen de cache te beschremen dus.

en het is ook heel leuk om te kunnen kijken wie de cache op hun watch list hebben staan en hoe vaak ze op de pagina hebben gekeken, daar kwamen bij mij hele leuke en verrassende geocachers naar boven drijven,

Barny

Geplaatst

Ik kies er voor omdat er steeds meer cachers zijn die de boel slopen. Vaker zijn dat niet premiums en ik hoop dat zo dus te beperken.

Geplaatst

tja het ene schaap volgt de andere schaap syndroom

Maar of het helpt om caches alleen aan betaalde cachers aan te bieden omdat zijn "voorzichtiger"zijn met de caches, is volgens mij een fabel.

er zijn ook cachers die vrijwel geen caches gevonden hebben wel premium member zijn, omdat ze vinden dat het zo hoort.

Er zijn ook Premium cachers die alleen gaan voor het puntje en ten kost van alles gaat om dat puntje te vinden. Niet kijkend of er gelegenheid is om te loggen.

Maar ook de cache owners zelf maken er ook een potje van, bij een cache die moeilijk verstopt is op een drukke plaats is de kans heel groot dat ie ontdekt wordt door mensen die het spelletje niet spelen, en jeugd/pubers vinden het dan stoer om dit object te vernielen.

Bij moeilijk verstopte caches moeten mensen nu eenmaal veel zoeken en dat valt echt op, en dat wekt argwaan bij niet Geocachers.

• Top! 2
Geplaatst (bewerkt)

tja het ene schaap volgt de andere schaap syndroom

Maar of het helpt om caches alleen aan betaalde cachers aan te bieden omdat zijn "voorzichtiger"zijn met de caches, is volgens mij een fabel.

er zijn ook cachers die vrijwel geen caches gevonden hebben wel premium member zijn, omdat ze vinden dat het zo hoort.

Er zijn ook Premium cachers die alleen gaan voor het puntje en ten kost van alles gaat om dat puntje te vinden. Niet kijkend of er gelegenheid is om te loggen.

Maar ook de cache owners zelf maken er ook een potje van, bij een cache die moeilijk verstopt is op een drukke plaats is de kans heel groot dat ie ontdekt wordt door mensen die het spelletje niet spelen, en jeugd/pubers vinden het dan stoer om dit object te vernielen.

Bij moeilijk verstopte caches moeten mensen nu eenmaal veel zoeken en dat valt echt op, en dat wekt argwaan bij niet Geocachers.

Ik geef aan dat het vaker niet premiums zijn (zeker hier in de buurt, zo zijn de caches van Tinomiek bijna allemaal gesloopt in een gebied, maar enkel de niet premiums) en dat is niet vreemd er zijn nl. veel meer niet -premiums.

En natuurlijk die log audit volgen is helemaal te gek.

bewerkt door MacDD
Geplaatst (bewerkt)

en het is ook heel leuk om te kunnen kijken wie de cache op hun watch list hebben staan en hoe vaak ze op de pagina hebben gekeken,

Barny

is dat mogelijk? kan je me vertellen hoe?

edit: al gevonden....

bewerkt door post@co
Geplaatst

Ik kom steeds vaker de melding tegen dat de cacheowner er voor heeft gekozen om zijn/haar cache alleen beschikbaar te stellen voor Premium Members.

Ik ben benieuwd waarom iemand er voor kiest om dat te doen. Welk voordeel heeft dat voor de legger of voor de vinder?

Het voordeel is vooral voor Groundspeak. Dus als je dat een leuke organisatie vindt, maak je je caches Premium Member Only.

Geplaatst

Geocachers zeuren graag. Door alle mooie en interessante caches premium te maken. Zie bijvoorbeeld het lijstje van parels van-de-site-die-hier-automatisch-in-deburen-wordt-veranderd, dat zijn vrijwel PM caches. Iemand die begint met het spelletje zonder meteen pm te worden denkt dus dat geocachen het oppikken van petlings en filmkokertjes te tegen een lantaarnpaal of boom langs de weg gegooid zijn. Zo iemand gaat als hij of zij caches gaat maken dus ook petlings langs de weg strooien. En daar kunnen we hier dan weer over zeuren.

Tc

• Top! 2
Geplaatst

Er ligt ook genoeg zooi achter lantaarn palen en honden pispalen die ook PM only zijn.

Mijn ervaring is dat ook beginnende cachers heel snel PM worden om maar zo snel mogelijk heel veel puntjes te scoren.

En ook het slopen van caches wordt met regelmaat gedaan door PMers. :thumbdown:

En nee ik maak mijn caches niet PM.

• Top! 1
Geplaatst

Geocachers zeuren graag. Door alle mooie en interessante caches premium te maken. Zie bijvoorbeeld het lijstje van parels van-de-site-die-hier-automatisch-in-deburen-wordt-veranderd, dat zijn vrijwel PM caches. Iemand die begint met het spelletje zonder meteen pm te worden denkt dus dat geocachen het oppikken van petlings en filmkokertjes te tegen een lantaarnpaal of boom langs de weg gegooid zijn. Zo iemand gaat als hij of zij caches gaat maken dus ook petlings langs de weg strooien. En daar kunnen we hier dan weer over zeuren.

Tc

Ben ik het niet mee eens.

Wij zijn bijna 10 maanden (tis nog niet veel vergeleken met menigeen hier) bezig met geocachen en nog steeds gewoon member.

Zie het nut er nog niet van in om pm te worden.

Wij weten echt wel dat het spelletje meer is dan het oppikken van een petling of filmkokertje tegen een lantaarnpaal of boom langs de weg.

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben na een jaartje PM geworden om een kleine bijdrage te leveren aan het feit dat ik dit spelletje kan spelen. Met als bijkomend voordeel dat ik leuke caches kan waarderen met een Favorite.

Zelf maak ik geen PM-caches, heb geen vooroordelen tegen members. Heb hooguit mijn twijfels over snelle cachers, die voor veel punten en FTF gaan.

bewerkt door Odlaniger
  • Top! 1
Geplaatst

Zo lijkt het net of PMers een stuk heiliger zijn dan gewone leden.

Het is toch altijd zo dat als je iets afschermd voor een massa mensen dat er dan ook minder gesloopt word.

Geplaatst

Ook al ben ik zelf ook een premium cacher, ik ben tegen de premium member only caches en hoop dan ook dat groundspeak deze optie verwijdert in de toekomst.

Het slopen of rippen gebeurt volgens mij echt niet alleen door de niet premium cachers, maar volgens mij eerder door mensen die het hele spel niet kennen, maar iemand bezig zien met zoeken naar iets (de cache). Het lijkt me eerder te gebeuren door de "mugglers", en dan zeker op de verkeerde verstopplekjes.

zandboy

Geplaatst

Poepoeh, zoveel cachers, zoveel meningen. Dat is wel weer duidelijk.

Als ik het zo lees, is voor de voorstanders het grote voordeel dat domme beginners je cache niet kapot maken. Ik ben er inmiddels uit. Ik weiger om PM te worden omdat andere cachers zich niet normaal kunnen gedragen. (Ik weet dat het zijn van PM meer "voordelen" oplevert dan alleen het kunnen doen van PM-caches)

Andere voordelen van het "PM-maken" van een cache door de eigenaar heb ik niet ontdekt (afgezien van de extra statistieken).

En hoewel het nergens zo gezegd wordt, heb ik de indruk dat men een cache PM maakt omdat men Premium Member is en vindt dat een ander dat ook gewoon moet zijn. Maar misschien vergis ik mij daarin.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...