Spring naar bijdragen

Welke Fietssteun Garmin Gpsmap 62S


haxepaxe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zoek een fietssteun voor mijn gpsmap 62s. De reviews voor de orignele steun zijn merendeels niet zo positief over de bevestiging aan het stuur (d.m.v. tirips). Zijn er alternatieve steunen om de gpsr te bevestigen. Zo ja, wie heeft daar ervaringen mee en waar zijn ze te koop.

 

 

groeten, Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb het er ook niet opgewaagd na de negatieve reacties. Ik heb een rammount gekocht bij waypoint in Leek. Heb er nu een aantal keren mee gefietst en ben dik tevreden. Het is wel wat duurder maar oogt wat mij betreft veel steviger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb de 62s. Met de tyraps bevestigd aan het stuur. Wel een paar extra tyraps gebruikt voor extra bevestiging. Onder de houder heb ik een stuk oude fietsband geplaatst om het te gemakkelijk verschuiven tegen te gaan. En ik ben prima tevreden; voor mij geen dure houder nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het er ook afhankelijk van is wat je met je fiets doet. Is het voor op de stadsfiets waarmee je lekker over verharde fietspaden toert of voor op de MTB waarmee je ook stevig offroad rijdt? Aangezien voor mij hoofdzakelijk dat laatste het geval is heb ik een eerder genoemde RAM Mount van WayPoint voor mijn 60CSx en daar ben ik dik tevreden over.

Ik heb overigens geen ervaring met de standaard (Garmin) fietssteun.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om al deze reacties te krijgen, hiervoor mijn dank.

De keus tussen de twee blijft nog moeilijk :blush: . Eigenlijk vreemd dat er geen meer alternatieven zijn.

Maar misschien komt er nog iemand hier voorbij met nog wat anders. Ik wacht even af.

 

gr. Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even iets wat ook erg belangrijk is. Wij hebben (nog steeds) onze oude vertrouwde 60cs. Voor op de mountainbike ben ik de standaard fietssteun van de 60series gebruikt, en dat werkt prima (zelfs op de motor gebruikt en hij is nog nooit los gegaan).

Maar nu komt het volgende. Door het trillen en stampen van de mountainbike is hij nu wel kapot.

We merkte dat steeds vaker spontaak de stroom uitviel van de gps. Uiteindelijk heb ik hem open gemaakt en bleek dat binnenin een plastick bracket zit (hoe verzin je het) waar de kast op dichtgeschroeft zit (de schroefjes zitten dus niet in de behuizing, maar in de bracket, en de bracket is vervolgens weer in de behuizing geklemt).

De schroefgaten van de bracket waren compleet afgebroken (door het stuiteren). Hierdoor maakte de achterkant van het toestel (waar de batterijen inzitten) geen goed contact meer met de voorkant (waar deprintplaat in zit).

Deze bracket is (uiteraard) ook niet los te koop.

 

moraal van het verhaal? Denk er om als je een gps op de mtb wilt gebruiken. zeker de 60 serie is daar blijkbaar niet voor gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

moraal van het verhaal? Denk er om als je een gps op de mtb wilt gebruiken. zeker de 60 serie is daar blijkbaar niet voor gemaakt.

 

Ik gebruik de 60CSx nu inmiddels 3 jaar op mijn MTB en heb nergens last van. Ik gebruik dan wel zoals ik hierboven al ergens genoemd heb de RAM Mount om hem vast te zetten en niet de standaard fietssteun. Dus misschien is de moraal niet zo zeer dat de 60 serie niet geschikt is, maar dat niet elke fietsbevestiging geschikt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...