JanTruus Geplaatst 20 augustus 2012 Geplaatst 20 augustus 2012 Hoi, wij zijn Team Jatu.nl te Zwaag en heb een vraag: :blink: Ik denk voor anderen een eenvoudige vraag maar ik wil weten dat als je een coordinaat hebt, bij welke cache behoort hij en waar kan ik dat omzetten (zoals een GC nummer)Je kunt mij antwoorden op: jan(apenstaartje)jatu.nl Als voorbeeld: 52.263822 5.167882 moet zijn 52 15.828 005 10.073. Maar van wie? Bij voorbaad mijn hartelijke dank voor uw moeite Jan & Truus :D
hooningkorf Geplaatst 20 augustus 2012 Geplaatst 20 augustus 2012 Meestal werk wij anders om .... eerst de cachenaam... het verhaal.... dan wat hebben we nodig ....... En als laatste de coordinaties want waar gaan we naar toe en wat is er te doen ...
Triskelle Geplaatst 20 augustus 2012 Geplaatst 20 augustus 2012 [...] Ik denk voor anderen een eenvoudige vraag ... [...] Als voorbeeld: 52.263822 5.167882 moet zijn 52 15.828 005 10.073. Maar van wie? [...] Om meteen maar met de deur in huis te vallen ... dit is zeker geen eenvoudige vraag die zo een-twee-drie eenduidig te beantwoorden is. Kun je eens uitleggen hoe je tot die vraag bent gekomen ... waar liep je tegenaan toen je dacht "he verdikkie wist ik nu maar hoe ...". Misschien dat het dan voor mij wat duidelijker wordt. Bovendien zijn er meer manieren om een coördinaat op te schrijven ... de "vertaling" die jij maakt is niet per definitie logisch. Ook hier zou het handig zijn om te weten waar dat coördinaat vandaan komt (campinggidsen gebruiken andere coördinaten dan Staatsbosbeheer die op hun beurt weer moeite hebben met "onze" coördinaten).
DaffyDuck53 Geplaatst 20 augustus 2012 Geplaatst 20 augustus 2012 (bewerkt) Hoi, wij zijn Team Jatu.nl te Zwaag en heb een vraag: :blink: Ik denk voor anderen een eenvoudige vraag maar ik wil weten dat als je een coordinaat hebt, bij welke cache behoort hij en waar kan ik dat omzetten (zoals een GC nummer)Je kunt mij antwoorden op: jan(apenstaartje)jatu.nl Als voorbeeld: 52.263822 5.167882 moet zijn 52 15.828 005 10.073. Maar van wie? Bij voorbaad mijn hartelijke dank voor uw moeite Jan & Truus :D Indien men Premium member is bij groundspeak, kan de Geocaching Google Earth Viewer geplaatst worden in Google Earth. Ga dan in Google Earth naar de betreffende coördinaten, zet de viewer aan; en zie... de cache wordt zichtbaar. Klik op de cache en je krijgt het CG-nummer te zien. 20 augustus 2012 bewerkt door DaffyDuck53
topzoekertje Geplaatst 20 augustus 2012 Geplaatst 20 augustus 2012 Als voorbeeld: 52.263822 5.167882 moet zijn 52 15.828 005 10.073. Maar van wie? Ik heb deze coördinaten op twee manieren gezocht: - op de 'zoek geocaches' pagina van geocaching.com - in mijn GSAK-database, waar ook de child-waypoints in staan. Twee keer geen resultaat. Als het toch de coördinaten van een waypoint zijn, dan is het misschien een waypoint dat je moet berekenen of de eindcoördinaten van een multi of mysterie. Blijft de vraag waarom je deze vraag stelt.
J-Thread Geplaatst 22 augustus 2012 Geplaatst 22 augustus 2012 Je kunt de geocaching kaart laten centreren op een coordinaat door die in de url op de volgende manier mee te geven: http://www.geocaching.com/map/?ll=52.263822,5.167882 Daarna een aantal keer op het + knopje drukken om in te zoomen net zo lang tot er maar 1 cache in beeld is. Geen waterdichte methode maar in elk geval een simpele manier om caches op of rondom een coordinaat te vinden. Ben wel benieuwd met welke reden overigens.
MacDD Geplaatst 22 augustus 2012 Geplaatst 22 augustus 2012 Je kunt de geocaching kaart laten centreren op een coordinaat door die in de url op de volgende manier mee te geven: http://www.geocachin...263822,5.167882 Daarna een aantal keer op het + knopje drukken om in te zoomen net zo lang tot er maar 1 cache in beeld is. Geen waterdichte methode maar in elk geval een simpele manier om caches op of rondom een coordinaat te vinden. Zolang het geen multi of mysterie is. Dus.
J-Thread Geplaatst 23 augustus 2012 Geplaatst 23 augustus 2012 Uiteraard. Maar ik neem aan dat iedereen dat wel begrijpt, want daarvoor moet je tenslotte eerst de puzzel oplossen of multi lopen.
MacDD Geplaatst 23 augustus 2012 Geplaatst 23 augustus 2012 Uiteraard. Maar ik neem aan dat iedereen dat wel begrijpt, want daarvoor moet je tenslotte eerst de puzzel oplossen of multi lopen. Nee hoor. Er circuleren lijssies waar alle eindcoordinaten opstaan
barny Geplaatst 23 augustus 2012 Geplaatst 23 augustus 2012 alle eindcooordinaten? ik mis er nog een stel, dus ik hou me aanbevolen. ennuuh lijstjes zijn er al lang niet meer, alles gaat via Gzak veul makkelijker Barny
Triskelle Geplaatst 23 augustus 2012 Geplaatst 23 augustus 2012 [...] Jan & Truus Toch jammer dat we niets meer horen van Jan en Truus ... ik - en zo te lezen ben ik niet alleen - ben heel nieuwsgierig naar het waarom van de vraag.
JanTruus Geplaatst 25 augustus 2012 Auteur Geplaatst 25 augustus 2012 Hoi allemaal en hartstikke bedankt voor alle reacties en was eigenlijk te ziek om te antwoorden. Hier de uitleg "waarom deze vraag" Ik ben al een poosje bezig om aan bepaalde voorwaardens te voldoen om een cache te loggen. zie hieronde. GC1Z97V Noord-Holland TOP25 To Move Challenge Placed by: BBosman Nu weet ik niet waar alle caches liggen en op zijn site heeft hij een link met voorbeelde uit elk vak dat je moet loggen. Daar komt de hint vandaan en nu weet ik nog steeds niet welke cache ik moet loggen voor vak 24H en 30F (zie zijn lijstje) daar staan die gegevens op. Als ik er 1 omzet krijg ik keurig een coordinaat maar verteld niet wie het is. Vandaar mijn vraag. Ik kon ook niet vermoeden dat het zo gecompliceerd was. en Dhr. Bosman is op vacantie. Ik wacht wel rustig af en als nog heel hartelijk bedankt. ps: Als iemand mij een goede cache-naam uit dat vakje kan vertellen dan alsnog aanbevolen. Jan & Truus - Team Jatu.nl
terp1234 Geplaatst 25 augustus 2012 Geplaatst 25 augustus 2012 Misschien overbodige tip: in GSAK kun je met de macro Challenge.gsk mooi controleren hoe je ervoor staat met de challenge.
Aanbevolen berichten