Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ben volop mijn nieuwe aanwinst aan 't uit proberen. Bij mijn oude etrex legend hcx opende ik een cache en dan (ga naar),dan werd er gevraagd

weg volgen of niet.Ik nam dan weg volgen en drukte op de knop quite (rechts bovenaan het toestel)dan kwam op het scherm (bv. volgende straat rechts

300m links ,pijl naar links ,en dan weer rechts enz ,ook telde de afstand af naar nul algelang ik de plaats naderde.

Ik vond deze manier goed om werken,maar ik kan deze niet terug vinden op mijn nieuwe etrex 30,of zie ik dat verkeerd?.t.n.x.

Geplaatst (bewerkt)

controleer je instellingen in het menu - Stel in - Routering. Moet je wel voor elk profiel doen....

Verder kun je ook nog via menu - Stel in - Pagina volgorde (oid) de actieve route aanzetten, dan kun je daar steeds naar toe bladeren, of via menu - Actieve route als je hem niet standaard in je door te bladeren pagina's wilt hebben

Overigens zeg ik het uit m'n hoofd, dus het kan net anders heten. Vooral alle opties eens langslopen in de menu's en kijken wat wat doet. Leer je je gps het snelste door kennen

bewerkt door Fotogravinnetje
Geplaatst

begleidingsmethode:op verzoek

bereken routes voor: voetganger

zet vast op weg:ja

offroadpassages:auto

te vermijden items instellen: wegkenmerken

u bochten: vermijden

tolwegen:niet vermijden

snelwegen:vermijden

carpoolstroken:niet vermijden

zo heb ik ze ingesteld,maar het werkt nog steeds niet.

Geplaatst (bewerkt)

Al naar de Actieve route gekeken zoals ik verderop in m'n bericht aankaartte?

Ik zou trouwens niet vastzetten op de weg. Heel vervelend als je een cache NAAST de weg aan het zoeken bent ;)

bewerkt door Fotogravinnetje
Geplaatst

Als ik het goed begrijp mis je een tweetal velden bovenin het scherm van de kaart waarin - als je aan het navigeren bent (!) - aanwijzingen staan met betrekking tot de volgende te nemen actie. Als dit klopt dan wil je de gegevensvelden op de kaart inschakelen en daarna wellicht aanpassen.

Het makkelijkst is dan toch om de door dennden opgezochte handleiding erbij te nemen en pagina 28 door te nemen. Vervolgens is het even proberen (desnoods aan de hand van pagina 48 van de handleiding) welke gegevensvelden jij wilt zien.

Een typisch gevalletje van:

RTFM.jpg

Geplaatst

Dat heb ik ondertussen gevonden ,wat ik wel merk is dat de caches die ik oplaad met dit toestel,de naam v/d cache weergeeft en niet

GC **** .

Ik denk toch dat ik mijn oude legend hcx terug ga gebruiken ,en de nieuwe van de hand doen.

Bedankt allen voor de inbreng.

Geplaatst (bewerkt)

Ben volop mijn nieuwe aanwinst aan 't uit proberen. Bij mijn oude etrex legend hcx opende ik een cache en dan (ga naar),dan werd er gevraagd

weg volgen of niet.Ik nam dan weg volgen en drukte op de knop quite (rechts bovenaan het toestel)dan kwam op het scherm (bv. volgende straat rechts

300m links ,pijl naar links ,en dan weer rechts enz ,ook telde de afstand af naar nul algelang ik de plaats naderde.

Ik vond deze manier goed om werken,maar ik kan deze niet terug vinden op mijn nieuwe etrex 30,of zie ik dat verkeerd?.t.n.x.

Hoi Bastos,

(Gebruik mijn gps altijd in het engels, dus als je de jouwe op engels zet klopt het daarop ook en naderhand zet je hem weer op nederlands en kies je de nederlandse functie die op dezelfde plaats staat als de engelse.)

Pak je "oude" Legend er eens bij. Hoofdmenu>SetUp>Routing. Je zult dan zien dat je Legend op de 2 bovenste velden op Prompted staat. Hij vraagt dan dus altijd of je over de weg wilt of niet.

Zoek op je "nieuwe" gps dezelfde invoermogelijkheid. Is die er stel die dan hetzelfde in. Ik ken de eTrex 30serie niet. Als die mogelijkheid er niet is, dan moet je er mee leren leven of je "oude" weer gaan gebruiken. :)

Suc6 + grtjs,

Bob'ke

bewerkt door Bob'ke
Geplaatst

Op het gevaar af een domme vraag te stellen, de functie via de weg werkt alleen wanneer je een kaart in je (nieuwe) GPS hebt geladen? Anders weet het apparaat niet waar de wegen lopen. Ik weet nog dat de 60 CX de eerste dag van gebruik eerst naar de dichstbijzijnde snelweg wilde dirigeren- 5 km verderop, terwijl de cache op 300 meter lag. Ik had alleen de basiskaart er op en had 'm de opdracht via de weg gegeven.

Mogelijk is bij dit model de functie niet eens beschikbaar wanneer er geen (gedetailleerde) kaart geladen hebt?

Geplaatst

Na het instellen van de route naar de chache, ga je opnieuw naar het hoofdmenu en kies je opnieuw Waarheen. Je krijgt dan de keuze om de route via de weg her te berekenen. Kies je die optie, dan gaat de Etrex weer aan het rekenen en toont hij de route via de weg inclusief aanwijzingen. Waarschijnlijk hangt deze optie wel af van het type kaart dat je geinstalleerd hebt.

Geplaatst (bewerkt)

Bastos, ik begrijp dat je wilt routeren naar een cache. Dat kan heel eenvoudig met de Etrex30: Als je de cache hebt geselecteerd, ga je naar "Waarheen?" en kies dan "Via weg berek."

En als je dicht bij de cache bent, kun je ook zo weer terug via "Waarheen?" en "Offroad herber.".

Of bedoelde je dit niet?

PS Sorry Peter. Ik had niet alle antwoorden goed gelezen, maar je zei hetzelfde, zag ik nu.

bewerkt door Nuffie
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...