Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb destijds een dagdeeltraing (Boomklim Beleving voor 35 eurootjes) gedaan bij http://www.the-treeclimbing-company.com/DeBoomIn/Welkom.html en ondertussen wordt mijn klimuitrusting steeds uitgebreider. :D

Bedankt voor de tip. De kortste cursus op deze website duurt echter 2 dagen en kost 375 euro. Er is ook een klimuitrusting nodig die nog eens minstens 450 euro kost. Klein beginnen is er dan niet echt bij. Al lijkt me wel mooi om het op deze manier te leren, in het bos.

Hierbij de link naar de boomklimbeleving. http://www.the-treeclimbing-company.com/DeBoomIn/Boomklimmen_Moederdag_%26_Vaderdag.html . Deze boomklimbeleving wordt meerdere keren per jaar gegeven en niet alleen voor vader en moederdag.

Je leert de basis. Een uitrusting van 450 euro is wel een hele mooie set, maar een gordel, karbiner, aantal prusikjes en touw zijn het begin. Of je gaat een keer met iemand mee. Ondertussen heb ik maar een Beach Rolley gekocht om al mijn spulletjes beetje goed te verplaatsen.

Geplaatst

Klimmen is iets wat je niet maar zo even doe.

Letterlijk hangt je leven aan en touwtje en ja het is al vaker misgegaan B.V.http://nos.nl/artikel/273200-nijmegenaar-komt-om-bij-klimongeluk.html

Mijn advies is kijk eens bij een indoor klimvereneging die kunnen je vaak wel wat leren met knopen, middelen, matrialen ENZ.

B.V. hier http://www.klimhalheerhugowaard.nl/basis.html leer je het 1 en ander.

En anders moet je eens iemand benaderen die al wat meer ervaring heeft.

Neem eens contact op met een lokale scoutinggroep. Vaak hebben een aantal leidinggevenden een klimcertificaat ivm sjorren/beklimmen van hoge gepionierde objecten. Zij kunnen je vast vertellen wat wijsheid in deze is en of zij je van dienst kunnen zijn.

Voor de rest is mijn ervaring dat vallen - van welke hoogte dan ook - nooit een positief effect oplevert, dus dat onvoorbereid te gaan klimmen geen aanrader is!

Geplaatst

Hierbij de link naar de boomklimbeleving. http://www.the-treeclimbing-company.com/DeBoomIn/Boomklimmen_Moederdag_%26_Vaderdag.html . Deze boomklimbeleving wordt meerdere keren per jaar gegeven en niet alleen voor vader en moederdag.

Nou Erik, je weet gelijk wat je voor vaderdag krijgt..... :yes:

Leuk vaderdag cadeau, ik neem aan met klimuitrusting :dribble:

Erik die eerdaags gaat leren klimmen.

Geplaatst

Nou Erik, je weet gelijk wat je voor vaderdag krijgt..... :yes:

Leuk vaderdag cadeau, ik neem aan met klimuitrusting :dribble:

Erik die eerdaags gaat leren klimmen.

We hebben al een hele goedkope uitrusting gezien, op marktplaats.

Het touw begint alleen wel al een beetje te rafelen...

On-topic:

Leuke links, bedankt daarvoor, ik ben ook geïnteresseerd. Maar eens beginnen met zo'n vaderdag experience!

Geplaatst

Graag gedaan, Ik hoor graag hoe jullie ervaring zijn en /of wanneer jullie op pad gaan. Ik sluit me namelijk graag aan om nog wat bomen te beklimmen of een gebouw gaan "enteren".

Geplaatst (bewerkt)

Maar eens beginnen met zo'n vaderdag experience!

Staat nu ook op mijn verlanglijstje: gezellig dagje Amsterdam met het hele gezin, alleen pappa gaat er even anderhalf uurtje tussenuit :-)

Overigens staat er op de website dat 'zij' ervoor zorgen dat alles goed is gezekerd, dus er valt naderhand toch echt nog wel wat te leren. Een 'echte' basiscursus duurt niet voor niets 2 volle dagen.

bewerkt door Pierre Gielen
Geplaatst

Al dat gepraat overboomklimmen werkt aanstekelijk - toch eens kijken of ik zo'n experience kan meebeleven.

Een klimgordel en schoentjes voor in de klimhal heb ik in ieder geval al.

Geplaatst

Tip van iemand die klimmen als sport doet. Ga naar de dichts bijzijnde klimhal volg daar een cursus. En nooit echt nooit 2de hands kli materiaal kopen. Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Je kan het niet voor niks niet ruilen bij winkels. En neem altijd ieman mee die kan zekeren.

Tip van iemand die klimmen als sport doet. Ga naar de dichts bijzijnde klimhal volg daar een cursus. En nooit echt nooit 2de hands kli materiaal kopen. Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Je kan het niet voor niks niet ruilen bij winkels. En neem altijd ieman mee die kan zekeren.

Geplaatst

Tip van iemand die klimmen als sport doet. Ga naar de dichts bijzijnde klimhal volg daar een cursus.

Realiseer dat boomklimmen op een aantal zaken toch anders doet (of kan doen). Bij klimmen in hal leer je dan ook andere zaken die voornamelijk van belang zijn bij sportklimmen.

De meest zichtbare verschillen zijn:

• Je klimt voornamelijk in het touw en sportklimmen tegen een wand
  • Zekeren doe je primair zelf ten opzichte van sportklimmen waar je je maat je zekert
  • Je geberuikt voornamelijk statische touw ten opzichte van dynamische touw

En nooit echt nooit 2de hands kli materiaal kopen. Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Je kan het niet voor niks niet ruilen bij winkels. En neem altijd ieman mee die kan zekeren.

Voor het zekeringsmateriaal en touw begrijp ik dat zeker. Touwbeschermers zou ik wat makkelijker in zijn.

Geplaatst

Al dat gepraat overboomklimmen werkt aanstekelijk - toch eens kijken of ik zo'n experience kan meebeleven.

Een klimgordel en schoentjes voor in de klimhal heb ik in ieder geval al.

Hier over de grens in Duitsland ligt een heel lange serie met allemaal klimboomcaches onder de naam "baum-countdown". Nooit gedaan want ik heb de spullen niet, maar ik geef het je als tip mee.Dit is er eentje van.

Geplaatst

Tip van iemand die klimmen als sport doet. Ga naar de dichts bijzijnde klimhal volg daar een cursus.

Realiseer dat boomklimmen op een aantal zaken toch anders doet (of kan doen). Bij klimmen in hal leer je dan ook andere zaken die voornamelijk van belang zijn bij sportklimmen.

De meest zichtbare verschillen zijn:

• Je klimt voornamelijk in het touw en sportklimmen tegen een wand
  • Zekeren doe je primair zelf ten opzichte van sportklimmen waar je je maat je zekert
  • Je geberuikt voornamelijk statische touw ten opzichte van dynamische touw

En nooit echt nooit 2de hands kli materiaal kopen. Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Je kan het niet voor niks niet ruilen bij winkels. En neem altijd ieman mee die kan zekeren.

Voor het zekeringsmateriaal en touw begrijp ik dat zeker. Touwbeschermers zou ik wat makkelijker in zijn.

Gordel ook niet 2de hands als je die koopt. Dan kun je een grigri gebruiken.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ik heb alle goede adviezen ter harte genomen en start donderdagavond a.s. bij de basiscursus van klimsportcentrum Nijmegen. Ik ben niet alleen uit op boomklimmen, maar wil de techniek ook leren om bijvoorbeeld in de Ardennen niet onthand te zijn wanneer ik een hellinkje omhoog of omlaag moet :-)

Groet,

Pierre

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...