Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil mijn cache pagina van mijn nieuwe cache graag in HTML gaan maken. Maar ik snap helemaal niks van al die codes.

Weet iemand welk programma ik hiervoor het beste kan downloaden en waar ik dat kan vinden?

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Zoek eerst eens op 'HTML' via Google. Als je je een beetje inleest snap je die codes dan wel. Wellicht heb je dan niet eens een 'programma' nodig.

bewerkt door Casteel
Geplaatst (bewerkt)

Experimenteer met Google sites

Daar kun je eenvoudig vanalles maken en vervolgens kopieer je de html-codes en plak je in de geocache-listing. Et voila!

bewerkt door Ringeling
Geplaatst

Als je geen html kent kun je een online HTML editor gebruiken,

bijvoorbeeld: http://www.quackit.com/html/online-html-editor/

Hiermee kun je de tekst gewoon typen en vervolgens opmaken met de diverse knoppen.

Via de "Code"-knop krijg je de html-code die je selecteert, knipt en plak op je cache-pagina.

Als je met plaatjes wilt werken, onthoud 2 dingen:

1. Zorg dat het plaatje ergens op het internet staat, zodat anderen het plaatje ook kunnen zien.
    Je zou niet de eerste zijn die een verwijzing naar de eigen harddisk gebruikt - dan ziet de ander een rood kruis.
  2. Maak een plaatje niet te groot, zodat het de tekst naar rechts of beneden wegdrukt.

Succes,

Arjan

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de tips.

Hier kan ik wel wat mee. Ik ga eens rondkijken en kijken wat ik het fijnst vind werken.

Geplaatst

Ik maak mijn pagina's met "Frontpage" van Microsoft.

Je maakt het ontwerp in het eerste venster en ziet gelijk hoe het er uit komt te zien.

Vervolgens als je alles zo hebt als het er volgens jou uit moet zien ga je naar het "tabblad code".

Dat kopiëren en in je HTML venster van je cache pagina plakken en dan is het klaar.

Geplaatst

Toch kom je dan nog vaak voor vreemde verassingen te staan. Een beetje verstand van de code is dan niet verkeerd. Probeer je dus ook een beetje te verdiepen daarin! Succes!

Post je hier nog een link als je pagina af is? Lijkt me (ons?) leuk!

Geplaatst

Toch kom je dan nog vaak voor vreemde verassingen te staan. Een beetje verstand van de code is dan niet verkeerd. Probeer je dus ook een beetje te verdiepen daarin! Succes!

Post je hier nog een link als je pagina af is? Lijkt me (ons?) leuk!

Dat ga ik zeker doen.

Geplaatst

Ondertussen ben ik volop aan het proberen met de verschillende suggesties. En heb nu een pagina gemaakt bij deze link http://www.quackit.c...ne-html-editor/

Fontpage lukte niet dat gaf hele vreemde code's Ik zal wel iets fout hebben gedaan.

Morgen ga ik eens kijken hoe ik wat Foto's kan toe voegen. En daarna ga ik de cache plaatsen en kan hij aangeboden worden.

Zodra hij online is zal ik hier een link plaatsen.

Geplaatst (bewerkt)

Persoonlijk vind ik Frontpage een van de grootste vergissingen van Microsoft. Het geeft inderdaad bijna onleesbare HTML-code, en een HTML-pagina kan zomaar 10 keer meer code bevatten als nodig. Als je de pagina opvraagt op een PC is dat misschien geen probleem, maar je als je het via een telefoon moet doen... Maar goed, Microsoft is in ieder geval gestopt met Frontpage.

bewerkt door wolojoli
Geplaatst

Het is gelukt. Iedereen nog bedankt voor de reactie. Maar mijn eerste pagina die ik zelf in HTML gezet heb is klaar.

Mijn vorige caches waren of niet in html of door een ander online gezet. Maar deze keer vond ik het tijd worden dat ik het zelf is ging doen.

Dit is het geworden. GC3JV9P

Geplaatst

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC3JV9P&Submit6=Go

Het lijkt mij heel goed gelukt.

Enige puntjes:

- de fietscoordinaat mist een punt tussen minuten en seconden.

- de openingstijden-tabel heeft opvallend witte randen; komt door cellpadding="3px" zonder achtergrondkleur.

Dat kun je verhelpen door <td style="padding: 3px;" bgcolor="#ffff99" width="31%"> te gebruiken.

Succes, Arjan

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...