Spring naar bijdragen

Wie Is De Mol?


Odlaniger

Aanbevolen berichten

Vandaag op weg naar familiebezoek in Putten kom ik bijna langs de cache Wie is de mol? Vorig jaar op Hemelvaartsdag deze cache al gelopen en het eindpunt bereikt, maar dan de frustratie: alle deuren staan open, de vorige cacher heeft de sloten niet afgesloten. In de koffiekamer heb ik het logboek niet kunnen vinden, misschien niet meer geïnspireerd omdat de uitdaging er niet meer was.

Zoals gezegd vandaag was ik toch in de buurt en ondanks dat de cache gearchiveerd is, was ik benieuwd wat ik op de locatie zou aantreffen. En wat schetst mijn verbazing: de ontruiming van het terrein heeft blijkbaar vertraging opgelopen, de …. stond er nog. Dus alsnog met enige schroom mijn handtekening geplaatst in het logboek.

Kan/mag ik mijn found alsnog loggen ondanks dat de cache is gearchiveerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is jou dag...En 1 april, dus wat houd je tegen. :rolleyes:

 

Misschien iets voor een andere topic: ik post om 00:02, 2 april en de fam reageert een paar minuten later. Hoe kan het dan dat mijn post staat op 22:59? Extra zomertijd?

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt toch wel de nu waardeloze (PN: sorry, no pun intented) behuizing meegenomen om je daar op milieu- en mensvriendelijke wijze van te ontdoen?

 

Ik heb geen vrachtwagen of containerschip, dus alleen de koffiemolen meegenomen. Precies zo'n molen, die ik als kind gebruikte om eikeltjes te malen, zodat ik mijn moeder kon verrassen met eikeltjeskoffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom stel je die vraag niet gewoon aan de co?

 

Natuurlijk heb je gelijk, zoals vaker op het forum. Maar het gaat mij niet alleen om deze cache, maar in zijn algemeenheid: kan men een gearchiveerde cache nog als found plaatsen. In feite had ik De Mol al gevonden, alleen het logboek niet en dat is essentiëel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In zijn algemeenheid zijn de spelregels:

"Archived" betekent gearchiveerd, betekent dat de CO klaar is met de cache en dat deze verdwijnt uit de zoeklijsten.

Niet meer doen dus na de datum van archiveren.

De cache blijft nog (even) te loggen op internet voor wie de cache eerder wel gevonden heeft en dat in het logboek heeft genoteerd, maar er nog niet aan toe kwam om op tijd op de webpagina te loggen.

 

Geen found genoteerd in het logboek van de cache zelf, betekent overigens ook geen found noteren op internet.

Dit laatste geldt ook voor alle nog actieve caches.

 

De CO heeft, in deze gevallen, het recht om alle onterechte logs op internet te verwijderen.

 

Wanneer je denkt een andere reden te hebben om een gearchiveerde cache wel te loggen (of een actieve cache zonder een vondst te hebben genoteerd in het logboek) dan zul je de CO een PM/mail moeten sturen, zoals team Nessa al aangeeft.

Zet de situatie uiteen en vraag of je wel mag loggen.

Wat de forum gebruikers ervan vinden kan misschien wel interessant zijn voor jou als topic starter, maar de CO mag het in deze bepalen.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had de eigenaar het logboek moeten verwijderen en de cachebehuizing op moeten ruimen.

Wie weet loopt er nog iemand met ewen oude listing en is de cache nog gewoon te doen dus.

Handtekening in het logboek is loggen op internet, ook na archivering (als de co zijn "troep" niet opruimt :D )

of in dit geval ontoegankelijk maakt met b.v. een slot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet helemaal, al ben ik het zeer met je eens dat een CO zijn cache gewoon moet opruimen.

Vergeet niet de CO kan toch, rommel opgeruimd of niet, de logs na archiveren verwijderen.

 

Echter, een cache die na archivering nog gelogd wordt kan ook (al dan niet op verzoek) worden 'gelocked' door de reviewers.

Dan worden ook alle logs na archivering verwijderd.

Recent is dat nog gebeurd met een cache die sinds de archivering nog aanwezig was en nog steeds werd gelogd.

 

Wanneer je dus meent een verhaal te hebben waardoor je bij wijze van uitzondering nog een found log op internet wilt noteren, dan kun je gewoon communiceren met de CO.

En waarom zou je dat niet doen, als je een goed verhaal hebt?

De meeste CO's waarderen een beetje uitleg best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij ligt die cache diep op prive terrein dus de co hoeft op het terein niet op te ruimen als de terein eigenaar het niet nodig acht.

ik weet de situatie nu niet maar toen ik er voor het laatst was was dat terrein ook afgesloten, en als de cachelisting niet meer actief is is er geen cache meer dus vervalt de toestemming om dat terein te betreden,waarbij je dus helemaal niet bij de cache kan komen dus ook geen log zetten

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij ligt die cache diep op prive terrein dus de co hoeft op het terein niet op te ruimen als de terein eigenaar het niet nodig acht.

ik weet de situatie nu niet maar toen ik er voor het laatst was was dat terrein ook afgesloten, en als de cachelisting niet meer actief is is er geen cache meer dus vervalt de toestemming om dat terein te betreden,waarbij je dus helemaal niet bij de cache kan komen dus ook geen log zetten

 

Barny

 

De mol verstopt zich in het duister, maar dit topic krijgt iets van het "tweeduuster", het schemerland van mysterieuze zaken die eigenlijk niet mogelijk zijn. Privéterrein met een hek dat soms open staat en niemand die jou wegstuurt. De restanten van wat eens was en de vage geur van koffie. Een mollenstreek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...