Spring naar bijdragen

de Smurfen op TV


elsinga

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Een aantal hebben het al in andere threads gelezen, maar de Smurfen worden wereldberoemd in heeeeeel Nederland. :blush:

 

Ik werd gebeld door de programmamakers of we wilden meewerken aan een uitzending met als theme "geheimen en complotten". Of we ook gingen geocachen dit weekend. Nou, toen dus wel. :thumbup:

 

Het resultaat van het interview (met geheimzinnige belichting...) en de cachetocht naar de Schorpioen (met extra veel uitstapjes door het bos... helaas) kun je zien op dinsdag 16 maart, TV1 17:40-18:30, bij het KRO programma Dolce Vita. Het wordt een item van 3 minuten, dus van de 3 uur die de heren bij ons op bezoek zijn geweest gaat het grootste deel weggeknipt worden. :lol:

 

Eventueel is het ook achteraf nog te zien via de webstream via http://dolcevita.kro.nl en Grote Smurf gaat proberen er een los bestand van te maken om het voor de eeuwigheid te bewaren (en wellicht ter download neer te zetten ergens).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En degenen die nu nog niet gekeken hebben, moeten wachten op morgen op de webstream. :blink:

 

Het viel me niet tegen. Ze hebben het netjes en mysterieus gehouden, alleen het commentaar in de studio van Thomas Ross was wat negatief...

 

Grote Smurf, Smurfin, Knutselsmurf en Brilsmurf zijn nu weeeeeeeeeereldberoemd! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik viel er een beetje in dus heb het eerste stuk meegekregen. Top! Leuk verwoord. :blush:

Tja, en dat commentaar... ;)

Maar wat mag je verwachten, meestal vragen ze van dat soort sukkels rond een 5-uur tafel; tssss, alsof alle caches in een bos zouden liggen. Maar Jan Mulder zou het zeker niet beter gedaan hebben. Maar 1 ding hoop ik wel, en dat is dat John de Mol er GEEN professioneel spel van gaat maken.

 

Grote smurf, bij deze een pluim voor de welbekende plek :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gezien en het wordt morgen (woensdag) om 12.12 uur herhaald door de KRO.

 

Leuke reportage, alleen de mensen in de studio deden nogal laagdunkend erover, ik stoorde me behoorlijk aan de uitspraken.

 

Ik hoorde ook een keer iets zeggen over de nicknames en ik dacht de naam Geoman te horen.

Toen had ik zoiets, van "dit kan niet", ik herinner me Geoman niet op deze manier.

Deze meneer - op het scherm - is veel knapper. :blush::blink:;)

 

Teentjes in ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, maar ik vond het helemaal niks.

 

De reactie van de gasten Doce Vita kan ik mij levendig voorstellen.

 

Het had een mengeling van sensatiezucht en iets afwijkends, terwijl het voor meeste mensen een mooie wandeling met puzzel is. Struinen met de satelieten.

 

Ik miste nog even je nieuwe nickname "de grote smurf" maar gekozen voor veilig ? noemde je Geoman.

Die twijfel?

 

Wij liggen duidelijk niet op een lijn.

 

Sorry. Is deze vorm van publiciteit nu nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het best wel een leuk stukje, maar ik vond hetgeen men in de studio verkondigde totale onzin. Een geheim genootschap? Haha, nou volgens mij valt dat wel mee. En een Belg die glashard beweert dat dit in Belgie niet bestaat? Hij doet onze Zuiderburen hier danig mee te kort. Ach het zal allemaal onwetendheid zijn.

De reportage met de Smurfen vond ik wel goed, ik denk dat je duidelijk hebt verwoord waar het omgaat. Dat niet iedereen dat vond heeft denk ik te maken met het feit dat iedereen een andere insteek heeft bij het cachen.

 

Alexander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook gekeken met vrouwlief en met de moeders. Mijn schoenmoeder vondt het maar griezelig en zag al allerlei beren op de weg. Ik kon haar meedelen dat die er ook zijn (Bruine beren) en stel je voor je vindt in die afgelegen streken waar die dingen liggen een lijk (ook dat is voorgekomen hebben we kunnen lezen).

 

Ik vond het een leuk stukje en voor mij heeft grote smurf het prima gedaan. Ik vond de effecten die ze er bij deden wel passen. Een schat zoeken is toch ook iets geheimzinnigs. Tenminste in de ogen van hen die het nog nooit hebben gedaan en er zich weinig bij voor kunnen stellen.

 

Het commentaar getuigde inderdaad van onwetenheid en onnozelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, maar ik vond het helemaal niks.

 

De reactie van de gasten Doce Vita kan ik mij levendig voorstellen.

 

Het had een mengeling van sensatiezucht en iets afwijkends, terwijl het voor meeste mensen een mooie wandeling met puzzel is. Struinen met de satelieten.

 

Ik miste nog even je nieuwe nickname  "de grote smurf"  maar gekozen voor veilig ?  noemde je Geoman.

Die twijfel?

 

Wij liggen duidelijk niet op een lijn.

 

Sorry.  Is deze vorm van publiciteit nu nodig?

Hoe zou jij het gebracht hebben? Ik kan me wel iets voorstellen bij je reactie, hoewel ik er duidelijk positiever tegenover sta. Immers, je wordt, neem ik aan, in een bepaalde setting gedrukt die in het programma past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de publiciteit zoekt en dat min of meer mede namens de geocaching community doet dan heb je ook een zekere verantwoordelijkheid hoe het geheel in de publiciteit komt en daar hoort ook het soort programma bij en de context. We zijn gebaat bij positief nieuws.

 

Dit hoorde niet bij een passend onderwerp van het programma Dolce Vita en werd min of meer gebruikt als freekshow.

Een vrijetijdsprogramma of buitensportprogramma bijvoorbeeld zou meer in de lijn zijn geweest.

 

Als het een voorlichtend of informatief karakter heeft in een programma als Dolce Vita verwacht ik dat de informatie zo op het gehoor is afgestemd dat het met belangstelling ontvangen wordt en niet met min of meer gehoongelach. Je kan vragen vooraf gewoon stellen wat er met compilatie gaat gebeuren en vooral even doorvragen. Toestemming verlenen hoeft niet grenzeloos.

 

Een gemiste kans voor iemand uit het informatietijdperk (IT) Is dit gecontroleerd door de woordvoerder van geocaching.nl of was het een individuele actie?

Ik vind het amateuristisch.

Journalisten doen met informatie wat zij willen, tenzij je goede afspraken over maakt.

Het is naief slechts te kicken op de publieke belangstelling.

Je hoort je bewust zijn van je rol en de intenties van de gebruikers.

 

De smurfen worden beroemd in Nederland. Inderdaad.

 

Maar ja, het is typisch hollands omdat vervolgens weer goed te knuffelen.

 

Zo denk ik er over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...