Spring naar bijdragen

de Smurfen op TV


elsinga

Aanbevolen berichten

Ik heb het programma ook gezien en net nog een keer naar de band gekeken, maar ik blijf vinden dat het goed gebracht is. Kan ook aan mij liggen, ik hou wel van de geheimzinnigheid eromheen. Vind het leuk als ik vrienden over mijn hobby vertel en ze opgetogen reageren op het bericht dat er dus overal in Nederland schatten verstopt zijn, en sommige daarvan zelfs op plaatsen waar ze dagelijks langskomen. (ik woon in den Haag dus dat is gemakkelijk;-)

Tsja, het blijft een lastige hobby om uit te leggen, niet alleen hoe het spelletje werkt maar ook wat er nu zo leuk aan is. Reacties zijn in grofweg twee categorien te verdelen. Of mensen vinden het kinderachtig of ze vinden het geweldig.

Het commentaar in de studio was negatief inderdaad maar ik geloof echt niet dat je daar ook maar enige invloed op kunt hebben. Bovendien heb ik liever dat mensen die wel van geheimzinnigheid houden het leuk vinden dat dan iedereen het leuk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik probeer net op de DolleVista :huh: website de "Complotten en geheimen"-uitzending terug te vinden, maar daarvoor in de plaats staat het item van vandaag "Maakbaarheid van de mens"...

 

Die link is zeker geheim? En wie zitten er allemaal in dat complot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De link is inderdaad nog geheim... vaudje van de webredactie. Heb vanmiddag al gebeld om ze ernaar te vragen en ze zouden het doorgeven. Morgen nog maar eens kijken...

 

Ikzelf wacht er ook op, want ik wil de ASF stream even rippen en ons stukje eruit knippen. Altijd leuk om te bewaren en/of ter download te zetten. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ook ik had het programma opgenomen. De reportage zag er best leuk uit. Gezellig met de kinders op pad om een schat te zoeken. En die reactie in de studio... ach, 't zal wel onwetendheid zijn.

Ik had dezelfde indruk... de negatiefste was Thomas Ross, die er uit ziet alsof hij zelf zelden daglicht ziet... en dan roepen dat je niet met je kinderen de natuur in moet gaan, maar iets leuks moet gaan doen. Tja, als hij het niet leuk vindt, dan mag niemand dat kennelijk leuk vinden... :huh:

 

Nee, ze hebben vrijwel alle stukjes tekst gebruikt die ik dacht dat ze gingen gebruiken. Heb hier en daar speciaal wat dingen gezegd, speciaal zodat ze het konden gebruiken. "Nog 20 meter!" "We moeten die kant uit" "Nee, het water... dat kan niet kloppen.. maar ik zie een boomstronk, zou dat 'm wezen?". :D

 

En ook nog wat geleerd: dat effect met een dubbel beeld, dat deed de cameraman met een extender (soort interne 2x vergroter in de lens) die hij half gebruikte. Kan ik helaas niet met de camcorder, maar geeft inderdaad een leuk mysterieus effect. Gebruikten ze normaal gesproken ook veel om het beeld van dronken mensen na te doen. :(;)

 

Ach, onze sport moet ook niet *te* populair worden... dan krijgen we hier US toestanden, met 40 caches op een vierkante kilometer... en dan echte, geen fotorolletjes. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, onze sport moet ook niet *te* populair worden... dan krijgen we hier US toestanden, met 40 caches op een vierkante kilometer... en dan echte, geen fotorolletjes. :(

Inderdaad, of dat je een nummertje moet trekken om te kunnen loggen. :huh:

Laat het maar lekker rustig blijven. Zo nu en dan kan je nog het gevoel hebben het bos voor jouw alleen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, onze sport moet ook niet *te* populair worden... dan krijgen we hier US toestanden, met 40 caches op een vierkante kilometer... en dan echte, geen fotorolletjes. :(

Inderdaad, of dat je een nummertje moet trekken om te kunnen loggen. :huh:

Laat het maar lekker rustig blijven. Zo nu en dan kan je nog het gevoel hebben het bos voor jouw alleen is.

Ja, eigenlijk is het een waardeloze hobbie. Dat jullie het nog leuk vinden. Kijk naar de televisie; zie je een volwassen vent als een dolle door het bos op zoek naar een doos met rotzooi. Dat wil je toch niet? Stop er toch mee... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens is voor degenen die het gemist hebben de webstream te zien via het tv archief van Dolce Vita.

Ik had het gemist, maar nu toch even bekeken, en ik vind dat het toch best een heel leuke reportage is geworden.

En ach, Thomas Ross... Je houdt nou eenmaal mensen die liever bij de open haard met een goed glas wijn een boek lezen waarin je je als het ware in de natuur waant.

Ik hoor liever bij die anderen die de natuur liever zelf beleven. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ach, Thomas Ross... Je houdt nou eenmaal mensen die liever bij de open haard met een goed glas wijn een boek lezen waarin je je als het ware in de natuur waant.

Ik hoor liever bij die anderen die de natuur liever zelf beleven.  :rolleyes:

Ja maar Thomas Ross is ook niet iemand die wij op een mooie dag meenemen de natuur in.

 

 

 

gr twinlife :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trouwens, even iets technischer...

 

Ik heb geprobeerd de ASF stream te rippen en daarna te splitten, zodat ik alleen het geocaching item overhou (met het commentaar er omheen). Maar of de ASF is niet te splitten (want niet compleet?) of er missen stukken video aan het einde, of...

 

Iemand een goede manier om een stukje nette stream over te houden, om op het web te zetten? En liefst converteerbaar naar mpeg4 voor op de DVD. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was net te laat voor het programma maar heb zojuist even de stream gezien.

Leuke reportage. :beerchug:

 

Maar waarom vraag je niet gewoon het beeldmateriaal op bij de KRO??

 

(Mocht dit niet mogelijk zijn, kun je de stream rippen met Snagit )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring met omroepen is dat het ze veel teveel moeite is om een tapeje te maken... Dus ik heb de video mee laten lopen, maar om dat gecaptured te krijgen is wat lastiger. eerst juiste Scart stekker kopen om de boel naar DV te krijgen (want alle standaard stekkers doen video-in, ik moet video uit hebben...) en dan via firewire capturen. Want analoge capture zooi heb ik al een tijd niet meer. En dan is een stream ripje al snel een aardig alternatief. ;)

 

Ik zal Snagit ook eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohh?? je hebt dus wel al een vhs band. Ik kan deze wel voor je overzetten op dvd aangezien ik wel een dvd recorder heb staan.

 

Mocht het je niet lukken laat het me dan even weten dan regel ik het even voor je. VHS->DVD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Gollum! Maar inmiddels is de stream geript (helemaal opnemen was de truuk) en de geknipte ASF staat hier klaar. Ook het DVD author programma dat ik gebruik kan de ASF converteren, dus ik zit goed. =8- )

 

Ben nu bezig de 3 minuten ASF (20Mb groot) op een webstek te parkeren, zodat hij ook beschikbaar is voor anderen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...