tennise1 Geplaatst 27 januari 2012 Geplaatst 27 januari 2012 Ik speel met de gedachte om met de wintersport vakantie een cache mee te nemen en ergens heel hoog op een berg achter te laten. Nu wil ik het beheer overdragen aan een plaatselijk iemand(op een bepaald moment zal het logboek vol zijn). Heeft iemand hier ervaring mee, hoe je een lokale "partner" kan zoeken. mvg tennise1
antarctica Geplaatst 27 januari 2012 Geplaatst 27 januari 2012 Wat is het voordeel van een achteloos weggegooid kokertje hoog op een berg boven een zorgvuldig uitgewerkte multi met verrassende waypoints en uitdagende opdrachten in ons eigen land? Antarctica
Sivota Geplaatst 27 januari 2012 Geplaatst 27 januari 2012 Ik speel met de gedachte om met de wintersport vakantie een cache mee te nemen en ergens heel hoog op een berg achter te laten. Nu wil ik het beheer overdragen aan een plaatselijk iemand(op een bepaald moment zal het logboek vol zijn). Heeft iemand hier ervaring mee, hoe je een lokale "partner" kan zoeken. mvg tennise1 Degene die je vraagt om het onderhoud te verzorgen zal een andere geocacher (accounthouder bij geocaching.com) moeten zijn of iemand die je goed informeert over geocaching. "Geocaches placed during travel may not be published unless you are able to demonstrate an acceptable maintenance plan, which must allow for a quick response to reported problems. An acceptable maintenance plan might include the username of a local geocacher who will handle maintenance issues in your absence. Alternatively you might train a local person to maintain the cache." (Bron: link ; punt 2) Dus ik zou zeggen: Zoek in het betreffende gebied de dichtsbijzijnde geocaches op en klik bovenin de cachepagina op "cache owned by....." Je komt dan in het profiel van betreffende geocachers/cacheowners uit. Van daaruit kun je een bericht sturen met daarin je plan en vragen.
snoopy and woodstock Geplaatst 27 januari 2012 Geplaatst 27 januari 2012 Wij hebben vorig jaar tijdens de wintersport ook een cache gemaakt in het ski gebied van Fiss-Serfaus-Ladis. Alles was thuis al voorbereid. Hij bestaat uit aluminiumplaat gezaagde figuren van wintersport-activiteiten zoals een schaats ,ski,ijshokeystick etc. We zijn zo'n twee dagen bezig geweest met leuke plekken zoeken en bevestigen van de plaatjes. De box is een onverwoestbare PVC koker die met een ketting in een boom bevestigt werd (boven sneeuwhoogte). Toen we de cache wilden aanmelden kregen we van de reviewer te horen dat "urlaubscaches" niet toegelaten worden. Ongeacht hoe mooi en degelijk ze gemaakt zijn. Vervolgens hebben we een owner uit de buurt gemaild en deze wilde er wel eens naar kijken. Na enkele weken was hij nog niet naar de cache geweest en hebben we de zaak afgeblazen. Vaak zitten cachers daar in een zogenaamde stamtisch (een soort clubje en in dit geval was daar afgesproken dat er geen vakantie caches geplaatst mochten worden vanwege het onderhouds probleem. Ook hebben we aangegeven zo'n drie keer per jaar in Oostenrijk te komen mar dat vonden ze blijkbaar niet voldoende. Uiteindelijk hebben we de cache bij navicache en bij opencachin-DE aangemeld en daar werd hij ook zonder problemen geplaatst. Aleen is hij dus nu in een jaar tijd nog nooit gelogt dus op deze sites gebeurt zo goed als niks. Als je daar ergens een cache wilt plaatsen moet je dus van te voren al een local regelen die het onderhoud gaat doen en voor een weg geworpen filmdoosje zul je die denk ik niet snel vinden. Als je er iets moois van maakt heb je misschien een kans
Team Professor X Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 Als je daar ergens een cache wilt plaatsen moet je dus van te voren al een local regelen die het onderhoud gaat doen en voor een weg geworpen filmdoosje zul je die denk ik niet snel vinden. Als je er iets moois van maakt heb je misschien een kans Precies, tot nu toe is me dat elke keer gelukt (Harz, Schwarzwald, Voges, Ardennen). Twee personen heb ik in de vakantie ontmoet en leuk contact mee opgebouwd. Andere twee zijn enthousiaste locals die ik NA de vakantie heb gemaild. In de vakantie verstop je een cache (geen achteloos weggegooid kokertje Antarctica , maar fatsoenlijke caches op serieuze lokaties), daarna mail je iemand die zelf ook mooie caches maakt en vraagt of ie je cache wil onderhouden. Wel netjes natuurlijk en ook in zijn eigen taal! En je stuurt eens een geocoin op als dank!
spoekie Geplaatst 29 januari 2012 Geplaatst 29 januari 2012 Als je daar ergens een cache wilt plaatsen moet je dus van te voren al een local regelen die het onderhoud gaat doen en voor een weg geworpen filmdoosje zul je die denk ik niet snel vinden. Als je er iets moois van maakt heb je misschien een kans Precies, tot nu toe is me dat elke keer gelukt (Harz, Schwarzwald, Voges, Ardennen). Twee personen heb ik in de vakantie ontmoet en leuk contact mee opgebouwd. Andere twee zijn enthousiaste locals die ik NA de vakantie heb gemaild. In de vakantie verstop je een cache (geen achteloos weggegooid kokertje Antarctica , maar fatsoenlijke caches op serieuze lokaties), daarna mail je iemand die zelf ook mooie caches maakt en vraagt of ie je cache wil onderhouden. Wel netjes natuurlijk en ook in zijn eigen taal! En je stuurt eens een geocoin op als dank! Ik dacht ook dat dit zo zou werken, maar bij mijn cache in Tsjechie kreeg ik nul respons op ca. 20 mailtjes die ik heb gestuurd naar cache owners in de regio. Wellicht zal mijn kennis van de Tsjechische taal hierbij ook meegespeeld hebben. Misschien dat het in een Duits- of Engelstalig gebied beter werkt.
Aanbevolen berichten