Spring naar bijdragen

Google Maps Toont Grenzen


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ja ik zie het. Maar GM doet het niet standaard. Je moet echt een plaatsnaam intikken om de grenzen te zien.

Overigens zijn dit alleen maar de grenzen van de plaats, niet van de gemeente waar die plaats onder valt. Als ik een dorpje bij mij in de buurt intik worden alleen maar de grenzen van dat dorpje weergegeven. Maar door te klikken op de gevonden plaatsnaam zie je wel de gemeente waar hij onder valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aparte is wel dat het voor sommige locaties wel werkt en andere niet en dat de manier waarop je het invoert ook invloed heeft.

Neem coördinaten in het Haarlemmermeerse bos: N52.321386 E4.666872, dan geeft maps dit ook aan als Haarlemmermeerse bos en laat geen grenzen zien. Neem dan coördinaten midden in een woonwijk: N52.297982 E4.66567, dan geeft maps Hoofddorp aan en laat dan wel de plaatsgrenzen zien.

Dit alles is gedaan door met de rechtermuisknop op de kaart te klikken en vervolgens 'Wat is hier?' te kiezen. Voer je bovenstaande coördinaten echter rechtstreeks in het zoekvenster in, dan laat hij in beide gevallen geen grenzen zien.

Om dus te weten te komen waar een cache ligt moet je of geluk hebben met klikken met de rechtermuisknop, of de omliggende kernen afgaan en kijken binnen welke grens hij valt. Het zou mooi zijn als maps gewoon in alle gevallen de plaatsgrens aan zou geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was eens benieuwd en heb even gekeken. Leuke toevoeging!

Maar als je de gemeente grenzen wilt zien moet je gemeente+naam van gemeente intypen. Dus bijvoorbeeld niet -Dronten- maar: -gemeente Dronten- dan laat hij de gemeente grenzen zien!

 

 

Thanks voor het wijzen op deze functie!

 

Ik wilde een voorbeeld invoegen maar die link werkt dan niet.

bewerkt door team tostimonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...