Spring naar bijdragen

Puzzelcaches Invoeren In Oregon

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi!

Sinds kort ben ik in het bezit van een oregon 450T. het is erg wennen, en sommige dingen kan ik nergens vinden. Dus ik stel mijn vraag hier maar.

Ik zet caches over van de computer (geocaching.nl) naar de gps. Maar als ik dit met de puzzelcaches doe dan neemt hij natuurlijk de foute coördinaten. Hij neemt mijn aantekening met de juiste coördinaten niet mee in de omschrijving. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat de puzzelcache op de goede coördinaten terecht komt?

groetjes, team Weleda

Geplaatst (bewerkt)

Volgens mij moet je hiervoor premium member zijn. Als je dan de coördinaten op de pagina van GC.com corrigeert en je download de .gpx file, dan zit de aangepaste coördinaat daar in en deze kun je inlezen in je GPS (oregon of iets anders).

bewerkt door Heracross
Geplaatst

Was het maar waar, ik moet ze in ieder geval (zelfs na corrected coordinates) nog steeds handmatig invoeren. Misschien geeft GSAK een elegante oplossing maar die gebruik ik tot nu toe niet.

Groeten,

Wiztel

Geplaatst

Met GSAK is het eenvoudig.

Rechts klik op de cache en kies voor Corrected Coordinates.

Vul hier de juiste coordinaten in.

Nadat je de caches overgezet hebt met GSAK hebben zo ook de juiste coordinaten.

Geplaatst

Oef, dan moet ik dus echt aan de slag met GSAK. Ik vind het zo'n ingewikkeld programma. Jammer dat het niet op een andere manier kan. Ik ben trouwens premium member en krijg de nieuwe coordinaten er niet goed in.

Geplaatst

Hier gaat alle info inderdaad in GSAK, zowel corrected coords als extra hints, bonusletters e.d. werkt perfect en met één druk op de knop (en het juiste filter) staat alles in de GPS.

@Weleda succes met puzzelen (ik bedoel GSAK) maar dan heb je ook wat :thumbup:

Geplaatst

Op de oregon 550T is het wel gelukt de aangepaste coördinaten mee over te zetten. De cachetekst verandert niet, dus er staat nog steeds 'de cache ligt niet op bovenstaande coördinaten'.

Maar bovenaan staan wel de juiste coördinaten overgenomen.

Geplaatst

Zojuist ook even geprobeerd op de etrx 20, is ook gelukt. De aangepaste coördinaten staan boven aan de omschrijving (knopje geocaches opgemaakt), alleen in de tekst blijft gewoon staan dat het niet de juiste coördinaten zijn.

Geplaatst

Het werkt allemaal op dezelfde manier.

Dat ligt voor de hand natuurlijk, maar het verbaast me dan wel dat voorgaande schrijvers het op een ander apparaat niet voor elkaar kregen.

Daarom was ik nieuwsgierig of het geen toevalstreffer betrof, dus twee verschillende caches geprobeerd en twee gps-sen.

Gewoon via de knop 'send naar GPS' zonder GSAK,

Geplaatst

Ik heb eens wat uitgeprobeerd, en ik kan inderdaad gewoon de coördinaten veranderen en de juiste naar de GPS sturen. Ik vind het fantastisch! Maar het lijkt net of ik dan iets heb veranderd in die site, maar dat is dus alleen voor zichtbaar?

Weleda

Geplaatst

Ik heb eens wat uitgeprobeerd, en ik kan inderdaad gewoon de coördinaten veranderen en de juiste naar de GPS sturen. Ik vind het fantastisch! Maar het lijkt net of ik dan iets heb veranderd in die site, maar dat is dus alleen voor zichtbaar?

Weleda

Klopt, je kunt het alleen zelf maar zien. Je ziet het aan het feit dat de nieuwe coördinaten cursief gedrukt zijn.

Ik heb het geprobeerd door een andere teamnaam in te voeren en dan krijg ik gewoon de oude coördinaten te zien.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...