Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zo tegen het eind van het jaar wordt het tijd om terug te kijken en vooruit te zien.

Ik cache inmiddels 10 jaar en er is erg veel veranderd in die 10 jaar.

De veranderingen zullen m.i. alleen maar sneller gaan.

Hoe zal geocaching er over 10 jaar uit zien.

Vul dit kwallebaldraadje aan met je eigen visie op de komende 10 jaar ...........

Ik geef hierbij de aftrap.

2022 Wilxlii Carrotte vind zijn 50.000ste cache.

Antarctica

Geplaatst

Ik jijk op mijn 3D scherm, druk op de knop, ben ter plekke, vind de cache meteen, en dan ... geeft de robot me het juiste gevoel middels een ferme injectie testosteron. Ik beeld me in dat ik wat gedaan heb. Voel me goed.

Hee, de ultieme cache komt: begraven worden onder zand en dan loggen. Ik meld me aan .....

Geplaatst

Het is nu 2022 en er is in 20 jaar heel veel veranderd.

Slechts één ding is na alle jaren nog steeds hetzelfde:

Het Gele Bussie

Geplaatst

2022.

Na een lange cyber oorlog is alles uitgevallen geen GSM, sateliet of wat voor verbinding dan ook is meer mogelijk. Computers staan op zwart.

Tja hoe gaan we dan een kissie zoeken. :)

Geplaatst

Er is inmiddels een veel nauwkeuriger satelietsysteem in de ruimte waardoor de positie exact op de centimeter is te bepalen. Er valt zodoende weinig meer te ZOEKEN.

Geplaatst

Ja 2022,

Hoe zal het geocachen er dan uit zien?

Laten we eerst eens tien jaar terugkijken en dan de verschillen bekijken van toen en nu.

GPSer's toen met alleen een pijl.

GPSer's nu met diversen topo kaarten.

Toen. Caches zelf oplossen.

Nu Even kijken op div site's voor oplossing.

Toen een handje vol cachers.

Nu ruim ruim 20.000 cachers.

Toen veel plezier in het cachen.

En nu nog steeds!!

En om op de vraag die hier gesteld word;

Hoe ziet het cachen er in 2022 uit??

Een antwoord te geven;

Men verstopt dan geen caches meer in de grond of in de natuur, maar visueel op Google earth.

En gaat men elkaar anders begroeten.

Als men een cacher (nog/in 2022) zou tegen komen in het veld.

Zegt men He een cacher. Vroeger zag je ze veel lopen met een GPSer om hun nek.

En dan loopt men weer snel verder zachtjes mompelent;

DAG-CACHER.

Geplaatst

Regelmatig denk ik er over na hoe de wereld en de samenleving er uitzien over 10 of 20 jaren.

Fysiek geld bestaat dan niet meer. Zelfs bij een bedelaar kun je pinnen. Nederland is geheel geasfalteerd. Alle kantoorgebouwen staan leeg of zijn al afgebroken, want iedereen werkt thuis, voor zover er nog moet worden gewerkt. Computers doen al het werk. Winkelen doen we alleen nog via internet en alles wordt thuisbezorgd.

O ja, geocachen.

Over 10 jaar kun je met de handen in de zak zonder GPS op stap gaan. Je struikelt vanzelf over de filmkokertjes. Maar je weet niet meer of je dit kokertje al eerder bent tegengekomen. Grapje. In 2022 ligt het analoge tijdperk zover achter ons, dat filmkokertjes niet meer beschikbaar zijn, enkele overgebleven exemplaren liggen in het oudheidkundig museum.

In 2022 cache ik niet meer. Ik verander altijd van hobby als ik mijn enthousiasme verlies. Het wordt onderhand baas boven baas, dus eerdaags een trail met 500 kokertjes, allemaal afzonderlijk te loggen. Of heeft Antarctica in 2022 nog iets moois te bieden? Dan heb ik nog even geduld.

Leuke topic, wordt vervolgd.

Geplaatst

2022, misschien dat ik dan eindelijk tijd voor mijn (klein)kinderen heb? Niet meer verplicht het bos in, als dat nog bestaat, maar serieus aandacht geven en 1x in mijn leven eindelijk Monopoly of Risk uitspelen? Niet meer dwangmatig rondrennen op jacht naar eeuwige roem waar niemand naar omkijkt! Niet meer zenuwachtig je Iphone en ander elektronisch geneuzel afgeprogrammeerd op geocaching.com voor alweer dat o zo belangrijke egocentrische puntje erbij! En....niet meer nodeloos tijdverdrijf op dit idiote forum om zo mogelijk nog grotere mafkezen van ongevraagde antwoorden te voorzien.

Nee, eindelijk vrij...............waarom zou ik nu al niet beginnen? HAPPY NEWYEAR :beerchug:

Geplaatst

2022, misschien dat ik dan eindelijk tijd voor mijn (klein)kinderen heb? Niet meer verplicht het bos in, als dat nog bestaat, maar serieus aandacht geven en 1x in mijn leven eindelijk Monopoly of Risk uitspelen? Niet meer dwangmatig rondrennen op jacht naar eeuwige roem waar niemand naar omkijkt! Niet meer zenuwachtig je Iphone en ander elektronisch geneuzel afgeprogrammeerd op geocaching.com voor alweer dat o zo belangrijke egocentrische puntje erbij! En....niet meer nodeloos tijdverdrijf op dit idiote forum om zo mogelijk nog grotere mafkezen van ongevraagde antwoorden te voorzien.

Nee, eindelijk vrij...............waarom zou ik nu al niet beginnen? HAPPY NEWYEAR :beerchug:

Mooi verwoord. Ik ga eerdaags het bos in zonder coördinaten. Gewoon genieten van de natuur. En laat ik geen geocacher tegenkomen, ik maak hem te schande op facebook, domme schatzoeker. Een schat die bestaat uit een setje kleurpotloden, als hij geluk heeft.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...