Spring naar bijdragen

Gevonden Caches


Sedo

Aanbevolen berichten

Beste medecachers,

 

Sinds een paar dagen ben ik aan het stoeien met GSAK.

Kan er nog wel niet zo goed mee overweg maar een handleidinkje heeft me wel wat op weg geholpen.

Nu is mijn vraag, kan ik in dit pakket ook aangeven wanneer ik een cache gevonden heb?

Normaal doe ik dat op de geocaching site, maar als dat ook via dit programma kan, zou dat leuk zijn.

Als dat kan, hoe doe ik dat dan?

 

En kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke caches ik allemaal gevonden heb?

Ook dat kan ik zo snel allemaal niet vinden.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Groeten en alvast bedankt

Joep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja zeker.

 

Als premium member kun je op Geocaching.com een My Finds Query laten draaien.

 

Wanneer je deze in GSAK importeert (ik laat deze zip-bestanden standaard door GSAK openen i.p.v. locaal op te slaan),

krijgen alle gevonden caches een vinkje en vind-datum.

 

Onderaan zie je het totaal aantal - de vind-datum kun je tonen als je dat veld in de weergave opneemt.

 

Hierna kun je dus ook bij het maken van queries alle gevonden caches uitsluiten.

 

2e manier. Je kunt je (Garmin) GPS via USB aan je computer koppelen.

Via de optie GPS kun je, naast het verzenden van een query naar de GPS, ook alle vondsten binnenhalen.

Op je GPS wordt daarvoor het bestand geocache_visits.txt gebruikt.

 

NB. soms lopen de My Finds Query en geocache_visits.txt niet synchroon.

Dan kun je handmatig via Kladblok in geocache_visits.txt foutjes eruit halen (aan dev hand van de GCcode).

 

Succes,

Birdie.NL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even als aanvulling op de uitleg van Birdie.NL

Je moet je caches dus wel gewoon loggen op geocaching.com

Je kunt eventueel wel je log schrijven in gsak (bij de notities zit een veld voor de log) en die dan overzetten naar geocaching.com, maar uiteindelijk log je dus altijd op de geocaching site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mine finds PQ kun je maar een paar keer per week draaien , wat ik altijd doe als ik een cache gelogd heb, druk ik na het logge op het gpx knopje links naast send to my gps. Ik laat deze gpx file openen door gsak vul de juiste database in en klaar. zo blijft het up to date. Op dagen dat ik heel veel caches heb gedaan (is enkelt in een weekend en max 1 dag) draai ik dus een my find PQ en gaat echt niet na iedere cache op de gpx button drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook in GSAK zelf.

Klik de betreffende cache aan met rechter muisklik en selecteer "edit" in het menu dat opent.

In het nu volgende window ("edit current waypoint") dat geopend wordt kun je ongeveer in het midden het selectievakje bij "Found" aanklikken.

Er wordt dan ook een mogelijkheid om de datum in te vullen zichtbaar.

En de cache wordt als "Found" aangeduid in GSAK.

 

Groet, Pocileh

bewerkt door Pocileh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

 

Hartelijk dank voor al jullie reacties. Hier kan ik al zeker een heel stuk verder mee.

Ik ga in ieder geval even wat zaken verder uitpluizen.

Ik ben van plan straks een cache te gaan doen bij mij in de buurt en zal jullie adviezen dan eens uitproberen

 

Groeten

sedo5760

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je in GSAK naar tools/options/display gaat kun je aangeven welke kolommen je wilt zien. ("found status" en "date found by me" selecteren) als je dan achter een cache de "found status" aanklikt dan wordt automatische de kolom "date found by me" ingevuld (die je eventueel met rechtsklik-edit kunt veranderen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik hier even op inhaken door de vraag te stellen van hoe je alle gevonden caches in 1 bestand kan krijgen? Die van mij laat er niet meer dan 500 zien.

Bvd.

 

Daar bestaat een speciale pocket query voor die je aan kunt laten maken door middel van een knop op de pagina met jouw andere pocket queries:

 

0b83e023-e41c-42c5-81ef-e195d71e2055.jpg

 

Het resultaat is één bestand wat je naar goeddunken kunt importeren in MapSource, BaseCamp of (een aparte database van) GSAK.

 

Hmm ... ik mag hem wel weer eens laten draaien zie ik ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt wel pocket queries aanmaken van meer dan 500 caches. Ergens bij het aanmaken van je query kun je aangeven wat de maximale grootte mag zijn van de pq. Die staat standaard op 500, maar kun je verhogen tot maximaal 1000. Pq's groter dan 500 caches krijg je niet meer als bijlage in je e-mail, maar die kun je uiteraard wel gewoon downloaden van de pq-pagina op gc.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...