Biegstra Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 Gisteren heb ik gecached en daarbij werd gevraagd om een punt te bepalen dat 200 meter ligt van punt A en 250 graden vanaf punt B. Ik begrijp wat je moet doen. Je krijgt een lijn vanaf punt A en die doorkruist een cirkel rond punt B. OP het snijpunt (in theorie 2 snijpunten) ligt de cache. Thuis met mapsource zou ik dat kunnen. Op mijn Oregon krijg ik het niet voor elkaar. Volgens mij is er op de Oregon geen gevarenzone instelbaar (de cirkel). Is er reen manier om dit met de Oregon in het veld op te lossen Er is vast wel een android tooltje die dit kan, maar welke dan?
Twinlife Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 Volgens mij kan het met GCC, wel te vinden in de market. en idd op de Oregon zit de gevarenzone niet meer
Triskelle Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 Er is vast wel een android tooltje die dit kan, maar welke dan? Dat tooltje heet GCC.
topzoekertje Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 Of neem de geocaching tool van Technetium, zie zijn wherigo. Daarmee kun je veel van dit soort vraagstukken in het veld op je Oregon oplossen.
DeBuren Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 (bewerkt) Interessante probleemstelling. Ben al blij dat ik sinds kort kan op de Oregon kan peilen vanuit 1 punt, maar ben benieuwd hoe dit probleem opgelost wordt met alleen de Oregon. 17 oktober 2011 bewerkt door DeBuren
DeBuren Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 Heb je het op je Oregon al geprobeerd door de waypoints te middelen? Ik heb met mijn Oregon hiermee geen ervaring, maar zou wel graag weten waar je dit voor gebruikt.
Fotogravinnetje Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 Waypoint middelen doe je om een exactere plaatsbepaling te maken. Vooral als je een cache gaat neerleggen dus. Voor het alleen met de Oregon kruispeiling maken, heb je die wherigo die al genoemd werd nodig. Is wel handig om er eerst mee te leren werken
Triskelle Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 (bewerkt) Voor het alleen met de Oregon kruispeiling maken, heb je die wherigo die al genoemd werd nodig. Het gaat TS niet om een kruispeiling, maar om het bepalen van snijpunten van twee cirkels ... weet je wel ... waarmee jij mij laatst ook uit de brand hebt geholpen. 17 oktober 2011 bewerkt door Triskelle
topzoekertje Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 Voor het alleen met de Oregon kruispeiling maken, heb je die wherigo die al genoemd werd nodig. Het gaat TS niet om een kruispeiling, maar om het bepalen van snijpunten van twee cirkels ... weet je wel ... waarmee jij mij laatst ook uit de brand hebt geholpen. De wherigo van Technetium kan volgens mij allebei.
Triskelle Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 (bewerkt) Voor het alleen met de Oregon kruispeiling maken, heb je die wherigo die al genoemd werd nodig. Het gaat TS niet om een kruispeiling, maar om het bepalen van snijpunten van twee cirkels ... weet je wel ... waarmee jij mij laatst ook uit de brand hebt geholpen. De wherigo van Technetium kan volgens mij allebei. Wellicht. Maar dat was niet de vraag van TS en aan Wherigo's heb ik als bezitter van een GPSMAP 62s niet zo veel. 17 oktober 2011 bewerkt door Triskelle
BigFurryMonster Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 ... een punt te bepalen dat 200 meter ligt van punt A en 250 graden vanaf punt B. ... Je krijgt een lijn vanaf punt A en die doorkruist een cirkel rond punt B. Volgens mij is hier juist gegeven: een cirkel met als middelpunt punt A een lijn die door punt B loopt in een gegeven richting Dat kan nul ( |O ) één ( Ω ) of twee snijpunten ( Ø ) opleveren.
topzoekertje Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 Wellicht. Maar dat was niet de vraag van TS en aan Wherigo's heb ik als bezitter van een GPSMAP 62s niet zo veel. Wellicht, maar de TS heeft geen GPSMAP 62s, maar een Oregon
technetium Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 De wherigo van Technetium kan volgens mij allebei. Volgens mij ook Tc
lingbeek Geplaatst 17 oktober 2011 Geplaatst 17 oktober 2011 En als je een android programmatje zoekt. Kijk dan eens naar GeoMT. Dan heb je ook direct een programma waarmee je RD kunt omzetten.. en nog veel meer. Naast GCC erg handig.
Biegstra Geplaatst 17 oktober 2011 Auteur Geplaatst 17 oktober 2011 Ik heb het met GCC kunnen oplossen. Wel een erg onoverzichtelijk programma. Er kan heel veel, maar daardoor is het ook nauwelijks vindebaar! Dank voor de antwoorden.
Aanbevolen berichten