Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Echter heb ik in de USA wel enkele zeer goede dingen te horen gekregen over het verbeteren van de kwaliteit van de caches, maar of de hele gemeenschap daar gelukkiger van zal worden is nog maar de vraag.... dit wordt zeker nog vervolgd. Trouwens, die dingen zijn nog steeds "top secret", dus hoef je er niet naar te vragen, want ik ga er toch niet op antwoorden.

ik ben blij dat ze daar nu eindelijk een beetje wakker worden en inzien dat ze hard bezig waren het spelletje van een doosje vinden aardig aan het ondermijnen waren.

en ik hoop dat ze nu zelf ook eens serieus omgaan met de regels die ze zelf opgesteld hebben en ze de gebruikers ook graag op wijzen als het hun uitkomt.

hopelijk worden de nieuwe eisen ook met terugwerkende kracht ingevoerd net zo als de verdwijning van de virtuals (is de laatste goeie zet van groundspeak geweest) of de gedwongen bijvoeging van de provincies

Barny

• Top! 1
Geplaatst

Groundspeak zal echt geen eisen gaan stellen waardoor het aantal caches vermindert. Meer caches = meer cachers = meer klanten voor de webshop. Virtuele caches zijn destijds afgeschaft omdat Groundspeak er niets aan kan verdienen. Ze zijn terug in de vorm van Challenges omdat ze nu omzet opleveren (Premium Membership vereist).

Na een storm van protest zijn de Challenges ondergebracht in een aparte categorie. Het zijn immers geen echte geocaches in de zin van een container met logboek en ruilspullen op een mooie of interessante locatie.

Dat Groundspeak bezig is met 'zeer goede dingen om de kwaliteit van caches te verbeteren' is ingegeven door het feit dat een aanzienlijk deel van het klantenbestand afhaakt omdat het spel in hun ogen niet meer is wat het ooit is geweest. Voor een groeiende meerderheid draait het spel niet langer om locaties maar om statistieken. Puntenverzamelaars willen vooral veel en gemakkelijk scoren en daarom ligt Nederland vol met onnozel strooigoed.

Maatregelen om de kwaliteit van caches te verbeteren zullen waarschijnlijk neerkomen op een verdere opsplitsing in categorieën, bijvoorbeeld klassieke caches (Classical Caches), waarbij de tocht en locaties centraal staan, en caches waarbij het vooral gaat om de puzzel en/of het puntje. De meeste oorpronkelijke geocachers hebben totaal andere verwachtingen van het spel dan de meeste puntenverzamelaars. Door de partijen te scheiden komt er een einde aan de ergernissen en eindeloze discussies over kwaliteit.

Het zou mij dan ook niet verbazen als er een aparte categorie komt voor puntenverzamelaars. Hiermee kan Groundspeak ook extra omzet genereren, bijvoorbeeld door stickers en tags voorzien van een logcode, schroefgaatjes en/of een plakstrip aan te bieden. Voor deze 'Tag Caches' kunnen ook andere plaatsingsregels gelden, waarmee problemen als schaarste van reviewers en verzadiging van gebieden worden ondervangen.

Puntenverzamelaars en speedcachers, die gaan voor de snelle kicks, kunnen dan hun hart ophalen en liefhebbers van het oorspronkelijke spel hoeven zich niet meer te ergeren aan de verloedering en ondermijning van hun hobby. Meer rust in de tent en meer omzet voor Groundspeak. Een win-win situatie pur sang.

• Top! 1
Geplaatst

Zo Barny is het weer schieten op mijn afkomst dag, Of heeft DH er dit keer niets mee te maken?

Sarcasme is jou meestal niet vreemd, maar alleen om uit te delen blijkbaar.

Sterker ben niet de gene die meteen op de man speelt, ik plaats geen linkjes naar profielen van anderen, sterker nog ik heb het over een algemene opinie/ mentaliteit.

Maar zeg eens welk vriendje van je heb ik per ongeluk beledigd er zijn n.l. vele gebieden in Nederland waar ik vrijwel niets gevonden heb. Dan kan ik mijn welgemeende excusses maken naar hem of haar.

Of zou het toch gewoon een opmerking van mij zijn geweest van in de trant "maak je niet zo druk, ze komen vanzelf online. Schoppen tegen een reviewer heeft weinig zin, misschien kan je het ze alleen maar gemakkelijk maken".

Colaatje dan maar of kom je niet meer in deze buurt. :D

@Fotogravinnetje, jij hebt gelukkig wel humor! :thumbup:

Oei, heb ik het “sarcasme” niet opgemerkt en komt gelijk weer oud zeer naar boven over het commentaar wat ik heb over falende ambtelijke regelneefjes van mijn oude woonplaats.

Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je heel goed weet over welke cache, (geheel in het fries geschreven) maker (en geen vriendje van me) we het hebben, daar is namelijk wel meer commentaar op geweest van een plaatsgenoot van je.

Schoppen om iets voor elkaar te krijgen heb ik persoonlijk geen hekel aan:) zeker als er gerommeld word mag (moet) je ook revieuwers er op kunnen aanspreken, dat doe ik dan ook op vele fronten en ik kan ze nog allemaal recht in de ogen aankijken.

Als je een makkelijke voortuincache neerlegt kom ik zeker langs, of anders een keer op een event, colatje is natuurlijk voor mijn rekening

Barny

Geplaatst

Heel verhaal

Vlinder, ik vind regelmatig dat je een eind in de ruimte kletst, vooral als het over de heligverklaring van Kruimel gaat.

Maar nu maak je absoluut een zooi punten en hopelijk is je glazen bol al van een en ander op de hoogte.

Van mij mag het door jou voorgestelde.

Geplaatst

@Barny

Er ligt een cache voor je maar dan moet je wel lopen. :rolleyes: En als je hem dan logt, heb het dan alleen over de directe omgeving en de kwaliteit. Ik ben n.l. niet verantwoordelijk voor wat de ambtelijke goegemeente voor ogen heeft.

Even voor de goede orde, over een cache in het Fries heb ik het niet gehad, sterker nog ik zou niet weten welke je bedoeld, nog sterker ik spreek Fries (en versta en lees het dus ook :lol1: )

Dus ook hier was het bedoeld met enig sarcasme.

Zand erover dan maar? Dan word het toch een colaatje :beerchug: op een mooi plekkie en/of event.

Geplaatst

De Belgische reviewers, de beste man(nen),

ja, die kunnen er wat van!

Veel caches zijn verwerkt,

en de achterstand is grotendeels weggewerkt.

Grotendeels, want Sint nog steeds op een publish log van zijn event,

Al ruim twee weken, wacht deze beste vent.

Wellicht is dit event een vreemde eend in de Belgische bijt,

maar toch wil de Sint aan de andere cachers kwijt:

Mooie cacheverstopplaatsen kunnen alvast worden uitgezocht,

Het 2-jaarlijkse Sinterklaasevent is weer in aantocht.

Geplaatst

De Belgische reviewers, de beste man(nen),

ja, die kunnen er wat van!

Veel caches zijn verwerkt,

en de achterstand is grotendeels weggewerkt.

Grotendeels, want Sint nog steeds op een publish log van zijn event,

Al ruim twee weken, wacht deze beste vent.

Wellicht is dit event een vreemde eend in de Belgische bijt,

maar toch wil de Sint aan de andere cachers kwijt:

Mooie cacheverstopplaatsen kunnen alvast worden uitgezocht,

Het 2-jaarlijkse Sinterklaasevent is weer in aantocht.

IK ben me hier van bewust... ik wacht echter op feedback van geoguy hierover....

Geplaatst

Wil je zeggen dat er getwijfeld wordt aan het bestaan van Sinterklaas? En de kerstman dan, is die ook niet echt?

Ik lees hier de vreemdste dingen...

Geplaatst

IK ben me hier van bewust... ik wacht echter op feedback van geoguy hierover....

hoeft niet, gewoon online gooien, een van de uitzonderingen die de regel bevestigen,

zeg maar dat Barny dat heeft gezegt ;)

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...