rigo521 Geplaatst 11 september 2011 Geplaatst 11 september 2011 Hallo beste mensen, Ik heb voor het eerst een Multi Cache uitgezet. We hebben deze cache meerdere malen doorgenomen en kan geen fouten meer vinden. Nou kreeg ik het advies om deze cache eerst door ervaren cachers te laten lopen, op fouten. Hoe kan ik met iemand in contact komen die dit in Regio Steenwijk wil doen. En hoe komt deze persoon aan mijn WP's om proef te lopen. Groeten. Richard
Geopatra Geplaatst 11 september 2011 Geplaatst 11 september 2011 Op zich is het allemaal niet zo moeilijk hoor Richard. Kijk eens op de kaart welke geocaches er in jouw omgeving liggen en wie de eigenaren daarvan zijn. Mail die mensen en je zult zonder meer iemand bereid vinden je te helpen met je cache ! Succes, Geopatra.
Bloodwoosj Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 Het kan misschien nog simpeler. Toen je dit topic hebt geplaatst heb je dat gedaan in een categorie waarin één topic sticky is en altijd bovenaan staat. "Proeflopers vinden per regio" (klikkerdeklik). Staat vast iemand uit jouw regio bij. Wat betreft de waypoints. Je kunt met behulp van wat knip en plakwerk je aangemaakte listing kopiëren en aan de proefloper mailen. Greetz en veel sukses met je cache, Bloodwoosj. 1
barny Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 gewoon online gooien, De "proeflopers" komen al rennend naar de cache toe, en als het dan ook nog eens echte cachers zijn, en er mocht wat te verbeteren zijn aan je cache zullen ze je als vanzelf overladen met adviesen. Barny
eitjes Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 Een heel goed idee om hem te laten proeflopen voordat hij online gaat!
barny Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 niemand heeft mij nog kunnen uitleggen waarom "proeflopers" nu gewenst zijn, als je serieus een cache heb uitgezet, kunnen er maar wijnig vouten in zitten, en die fouten worden er vanzelf uitgefilterd door die lui die het zo belangrijk vinden om op een schaamstaallijstje voor te komen. als het dan echte cachers zijn zullen ze in contact komen met de cache eigenaar en hem hun belevenissen en verbeteringen aanrijken. wat er met proeflopen mis is zie ik vaak dat de co en "proefloper" gezamenlijk gaan onderweg gezellig keuvelend de route aflopen. Waarbij de cacheeigenaar ongewild en onbedoeld een hoop signalen weggeeft aan de “proefloper” ook zie ik vaak dat de “proefloper” een niet goedbedoelde maar ervaren cacher is die ook een hoop dingen over het hooft ziet. Als er echt goed “proef” gelopen word gaat de cacheeigenaar 15 meter achter de (ervaren) “proefloper” lopen zodat hij precies kan zien wat de poefloper doet en naar welk stronkie/bankje/boomje/lantarenpaal gaat om de volgende gegevens te vinden, zo kan de cacheeigenaar ontdekken dat de cacher doet wat hij voor ogen had. Maar wat ik al zij, het débuggen van een cache gaat het eenvoudigst door hun die in de race zijn voor het schaamstaal, niet bang zijn voor terechte kritiek, maar doe er wat mee Barny
rigo521 Geplaatst 12 september 2011 Auteur Geplaatst 12 september 2011 (bewerkt) Voordat ik begonnen ben met het uitzetten, heb ik eerst alle documentatie doorgenomen. Alles is me bekend wat wel en niet mag en waar ik rekening mee moet houden. Het proeflopen is gisteren al gedaan door mijn buurman. Alles uitleggen mijn GPS mee en puzzelen maar. Deze heeft weinig ervaring met geocache ( maar nu ook zeer nieuwschierig geworden)en is op het eindbestemming gekomen. het lijkt mij dus dat er geen fouten in zitten. Als een onervaren iemand de details kan vinden lijkt het mij goed te zijn. 12 september 2011 bewerkt door rigo521
barny Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 is hij helemaal in zijn eentje de mutly wezen doen, dan sjappo voor hem, helaas door zijn onervarenheid heeft hij geen verbeterpunten en of adviesen kunnen geven. Barny
rigo521 Geplaatst 12 september 2011 Auteur Geplaatst 12 september 2011 is hij helemaal in zijn eentje de mutly wezen doen, dan sjappo voor hem, helaas door zijn onervarenheid heeft hij geen verbeterpunten en of adviesen kunnen geven. Barny Ja maar als alles duidelijk is en goed uitgelegd hoe het werkt is het uitwerken en puzzelen. En ik heb niet een al te moeilijke uitgezet. en 2 uur later weer aan de telefoon (kan niets vinden) De cache heeft hij niet gevonden...................Die ligt nog binnen hahahahaha. Dus heeft hij toch een foutje ondekt
barny Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 mooi dan, een slimme buurman is altijd wel een aanwinst zo zie je maar weer dat bij serieus uitgezette cache's helemaal geen proeflopers nodig zijn Barny
topzoekertje Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 Hoi Rigo, Niet om je te willen ontmoedigen, maar ik zie in je profiel dat je nog geen week geleden begonnen bent met cachen en dat je er vier gevonden hebt. Zou je niet eerst eens een stuk of honderd caches doen en er dan een gaan plaatsen ? Die periode gebruik je om te ontdekken wat je leuk vind, welke valkuilen je tegen kunt komen en hoe een goede cache er uit ziet. Regelmatig worden er door startende cachers in hun enthousiasme nieuwe caches geplaatst die absoluut niets toevoegen of waarvan de cachelisting rammelt. Felle kritiek is dan vaak het gevolg. Niet dat het een wet van Meden en Perzen is dat nieuwe cachers slechte caches maken en ervaren cachers goede (zeker dat laatste is niet het geval), maar enig geduld voorkomt teleurstellingen.
team nessa Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 Als het maar niet lijkt op deze Veluwe Trail
eitjes Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 (bewerkt) Mooi dat de buurman hem kon vinden (nou ja, niet vinden dus)! Ik zou hem echter nog steeds laten proeflopen door een ervaren cacher, want zoals Barny al zegt kan die ook de verbeterpunten aangeven. Overigens, nog een voordeel van zelf eerst wat meer caches zoeken en vinden, is dat je weet waar er al routes liggen in de buurt van de route die je zelf hebt bedacht. Misschien ligt er wel een eindcache van een puzzel vlakbij jouw cache of een ander waypoint en dan wordt hij afgekeurd door de reviewer. Bovendien is het leuk om iets origineels te hebben. Ook hierbij kan het helpen als er een ervaren cacher uit de buurt meekijkt. Succes! 12 september 2011 bewerkt door eitjes
rigo521 Geplaatst 12 september 2011 Auteur Geplaatst 12 september 2011 Als het maar niet lijkt op deze Veluwe Trail HAHA die is mooi.
Phoenix-night Geplaatst 12 september 2011 Geplaatst 12 september 2011 Nee, die is niet mooi! Team Nessa bedoelt (volgens mij) dat als je zo nodig een cache wilt maken, je beter iets goeds kunt maken. Er is al genoeg Waardeloze meuk in geocachingland. Maak iets origineels, moois, spannends; streef naar perfectie! Lukt het je niet om iets bijzonders te maken: wacht dan nog een jaartje, ga cachen, doe de toppers (met veel Geo d'Ors en favorites) en denk ondertussen na over iets wat je zelf zou kunnen maken. PN
Aanbevolen berichten