Spring naar bijdragen

TomTom met coordinaten


Geopatra

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De vraag is: is het mogelijk om bij TomTomnavigatie coordinaten in te voeren ipv. adressen??

 

Ik meen te weten dat het moet kunnen, maar tot nu toe heb ik het niet kunnen vinden.

Zou wel makkelijk zijn!

 

Bvd.

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo, als je in TT2 in het kaart scherm bent (dus niet de naviogator) dan kan je met de menu optie 'Extra' en vervolgens bij 'Ga naar positie' ee ncoordinaat invoeren. Welliswaar in een voor 'ons' afwijkende notatie. De plek van de ingevoerde locatie wordt op het scherm weergegeven. Het is niet je van het maar er is tenminste iets.

 

Natuurlijk kan je ook gebruik maken van de POI-optie. Er is zelfs een lijst met alle NL caches (?) als POI bestand beschikbaar. Gecombineerd met de gpx bestanden is dit een aardige combinatie.

 

Greetz, Dutch Nomad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

De vraag is: is het mogelijk om bij TomTomnavigatie coordinaten in te voeren ipv. adressen??

 

Ik meen te weten dat het moet kunnen, maar tot nu toe heb ik het niet kunnen vinden.

Zou wel makkelijk zijn!

 

Bvd.

 

Groet,

 

Geopatra.

Ja het kan.

 

Ga onder naar <Extra> en kies <Ga naar positie>

 

Het moet wel in graden, minuten en seconden.

Dus een beetje omrekenen.

 

EDIT: zal je altijd zien. Is een jongere je weer voor! :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

De vraag is: is het mogelijk om bij TomTomnavigatie coordinaten in te voeren ipv. adressen??

 

Ik meen te weten dat het moet kunnen, maar tot nu toe heb ik het niet kunnen vinden.

Zou wel makkelijk zijn!

 

Bvd.

 

Groet,

 

Geopatra.

Ja het kan.

 

Ga onder naar <Extra> en kies <Ga naar positie>

 

Het moet wel in graden, minuten en seconden.

Dus een beetje omrekenen.

 

EDIT: zal je altijd zien. Is een jongere je weer voor! :blink:

En dit omrekenen kan prima met de software van de BruineBeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allen voor jullie assistentie! :cry:

Ik heb -naast positie- weer wat nieuwe facetten van TomTom2 leren kennen!

 

Verder ben ik nog bezig aan een kabel te komen om PDA en GPS te laten communiceren( via Haids).

GPXView heb ik al om gpx-bestanden/pocket queries te kunnen bekijken, ik kan mbv. Gartrax ov2-bestanden maken, ook oziCE staat erop ,maar de hele boel moet nog gaan samenkomen en -werken.

 

Valt niet mee voor een niet-techneut.

 

Natuurlijk kan je ook gebruik maken van de POI-optie. Er is zelfs een lijst met alle NL caches (?) als POI bestand beschikbaar. Gecombineerd met de gpx bestanden is dit een aardige combinatie.

 

Hoe bedoel je lijst van NL-caches als POI-bestand? En dan?

 

Ik wil in staat zijn via TomTom2 direct naar de cachelocatie gestuurd te worden, en om tijdens het cachen evt. eea. na te kunnen kijken en te kunnen zien waar ik ben in combinatie daarmee. Ook omdat ik niet met laptop rond wil lopen/sjouwen. Dit geldt ook voor weekeindje weg en/of vakantie: cachebestand bij de hand en ook dan TomTom gebruiken.

 

En dan gelijk nog een vraag:

 

ik heb ergens in dit forum gelezen dat het mogelijk is om ook op de PDA de plaatjes in de GPXbestanden te kunnen zien. Je moet er iets extra's voor instellen , meen ik ! ??

 

BVD en groet, :thumbup:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met POIEdit kun je (Geocaching.com) GPX files omzetten naar een POI-overlay voor TomTom.

Zelf gebruik ik GSAK om eerst zelf een GPX te creeren waarin de GC code vervangen is door de verkorte naam van een cache, omdat dit het zoeken in TomTOm wat eenvoudiger maakt.

 

Een plaatje toevoegen aan een overlay doe je door een bitmap van 22 bij 22 pixels in dezelfde map als de overlay (ov2-file) te plaatsen, met dezelfde naam als de overlay (alleen dan met de extensie bmp)

 

Toevallig heb ik vanmiddag zelf een nieuwe overlay gemaakt, met alle nederlandse en belgische caches. Uitpakken en in de folder op je PPC gooien waar je kaart van tomtom in staat. Je vind hem hier inclusief GC-logo bitmap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er van uit gaande dat je beschik over een internet verbinding via je GSM.

 

Open een .gpx bestand

Via

"Tools"

"Settings"

Op het Tabblad

"Browser"

Een vinkje zetten bij

"Display external images"

 

Je kun nu de plaatjes zien die gebruikt zijn in de cache omschrijving.

(als je verbinding krijgt met het internet midden in het veld/bos)

 

De foto's die geocaches gepost hebben bij hun logs kan je niet zien.

 

Hier voor moet je ook een vinkje plaatsen bij

"Enable external links"

 

Links boven in in de cache omschrijving komt nu het GC nummer als Hyperlink te staan.

Als je hiet op klikt dan word Pocket Explorer geopend.

 

Nu zie je de gehele internet site rechtstreeks uit de .com database.

Dus inclusief de Hyperlinks naar de foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt in tomtom de mogelijkheid om nuttige plaatsen (poi) toe te voegen. Je kunt de *.loc files van de website downloaden en deze omzetten naar een ov2 file dmv gartrax. Deze file verplaats je naar je map waar je kaart staat en je kunt in tomtom geocaches als poi's laten zien. Hier kun je dan ook naartoe navigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig heb ik vanmiddag zelf een nieuwe overlay gemaakt, met alle nederlandse en belgische caches

 

Banjer,

 

Heb je dan meerdere pocket queries gecombineerd met GSAK?

 

Mzl

Petje

Jup, het gebruikt een eigen database en importeerd de GPX-files hierin, inclusief notes etc. Eigenlijk heb je op die manier een lokale versie van GC.com. Vervolgens kan het (delen van) de database exporteren naar GPX, Ozie, je GPSr en andere formaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelden jullie adviezen ook voor TT2 op een Handspring ( palm)? Want ik heb gekeken maar kan de knoppen <Extra> en <Ga naar positie> niet vinden.

 

Groetjes Jurgen & Co

De adviezen zijn voor TomTom Navigator die, voor zover ik weet, alleen beschikbaar is voor PocketPC's en de Palm Tungsten T3. Op je Handspring heb je waarschijnlijk TomTom Citymaps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf veel onduidelijkheden hebben!

 

Met POIEdit kun je (Geocaching.com) GPX files omzetten naar een POI-overlay voor TomTom

Heb ik gedownload op mijn PC: wat nu ? Hoe maak ik POI's van de cachestartcoords?

 

 

@ de BruineBeren

 

Geplaatst op March 01 2004, 18:10:14

--------------------------------------------------------------------------------

Er van uit gaande dat je beschik over een internet verbinding via je GSM.

 

Ik dacht het niet. Zou ook een dure hobby zijn zo.

Dus zonder internetverbinding geen img uit de cachetekst op PDA?

 

 

Tevens : als ik de snijpuntencalculator en/of gradencalculator aanklik krijg ik op het scherm: there is no application associated with ... Run the application first. ??

Ik heb Pocket PC 2003.

 

 

Ik maak van de gpxfiles ov2files. Waar moeten die naartoe op mijn ppc om er mee te kunnen werken.??

 

 

Een hoop vragen dus van iemand die -voorlopig nog- meer wil dan hijzelf kan.

Daarom bel ik bij jullie aan.

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf veel onduidelijkheden hebben!

 

Met POIEdit kun je (Geocaching.com) GPX files omzetten naar een POI-overlay voor TomTom

Heb ik gedownload op mijn PC: wat nu ? Hoe maak ik POI's van de cachestartcoords?

In POIedit de gpx file openen dmv file -> open en vervolgens opslaan op je ppc dmv. file -> Save remote

Hij wordt dan automagisch opgeslagen als POI-overlay (.ov2) in de juiste folder. Zorg wel dat je PCC op dat moment aangesloten is op je PC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak van de gpxfiles ov2files. Waar moeten die naartoe op mijn ppc om er mee te kunnen werken.??

Je zet je .ov2 file op je PDA in dezelfde map als waar je kaarten staan. Worden verder automatisch herkend. Je moet in de POI instellingen deze soort POI's wel aanzetten.

 

Als je zelf wilt bepalen (ipv de hele GPX file) welke caches je in je POI file wilt hebben kun je ook CacheMaps gebruiken. Ik zal vanavond de allernieuwste versie op mijn site zetten. Ik moet echter toegeven dat het omslachtiger is dan een simpele converter zoals POIEdit, maar je kan nog veeeeeeeeel meer met CacheMaps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...